ТикТок брише дипфејк садржаје
Невероватно...
ТикТок мења правила модерације, а како би кориснике заштитио од дезинформација. Нове одлуке дошле су због америчких председничких избора, а у центру пажње су се нашли деепфаке садржаји који постају све уверљивији.
Експерти већ неко време истичу да имамо среће што деепфаке још увек није озбиљан проблем, а најпре због тога што од лажних видео садржаја нема добре заштите, па Facebook детектор, на пример, открива тек две трећине од свих деепфаке садржаја који се нађу на интернету. Иако су порнографски садржаји скренули пажњу мејнстрим јавности, стручњаци проучавају и друге сегменте у оквиру којих би деепфаке у будућности могао да остави озбиљне последице, пише The Верге.
Ипак, дефиниција тога шта је деепфаке неће бити корисна у случају спречавања нежељених сценарија, па се полако приближавамо свету у којем нећемо моћи да будемо сигурни у веродостојност било којег аудио-визуелног садржаја, што ће утицати на још веће неповерење у медије, судове, те јавне институције.
НЕВЕРОВАТНО! Ухапшен 17-годишњак због ХАКОВАЊА Твитера ПОЗНАТИХ ЛИЧНОСТИ са МИЛИОНИМА пратилаца
Google представио "Pixel 4а" телефон: Ево какве све МОГУЋНОСТИ он нуди
Најмањи 5,4-инчни и највећи 6,7-инчни iPhone 12 ће КАСНИТИ више од других модела
Након што је платформа Порнхуб у фебруару 2018. објавила да ће уклањати деепфаке садржаје у оквиру којих је лица познатих личности, те било која друга, могуће уклопити у неки порнографски садржај, који потом изгледа прилично реално, компанија Naughty Америца одлучила је да овакве садржаје стави у службу сопственог пословања, па је лансирала сервис који корисницима омогућава да садржаје прилагоде сопственом укусу, и да укључе свој лик у еротске клипове које гледају. Од тада деепфаке све више улази у мејнстрим, и постаје доступан и обичним грађанима, преноси ПЦ Press.
Facebook се у борбу против деепфаке-а укључио у септембру 2019. године, те експерте за АИ позвао да креирају системе који би успешно детектовали овакве садржаје. У јануару 2020. је предузет још један корак, у оквиру којег су на платформи забрањени сви деепфаке видеи који служе за ширење дезинформација, а потом се појавио и Деепфаке Детецтион Challenge, у оквиру којег је коришћено 100 хиљада деепфаке видео клипова који су коришћени за обуку система за детектовање.
У борбу се сада укључио и ТикТок, који већ забрањује политичке рекламе, а бановање деепфаке видеа би требало да додатно отежа манипулисање јавним мњењем зарад стицања политичких поена.