Вајбер нуди НОВЕ ПОСЛОВНЕ ПОРУКЕ! О чему је реч?
Опште је прихваћено становиште да су све апликације за размену порука, популарни "месенџери", покренути са циљем да се људима омогући да лако (и најчешће бесплатно) комуницирају с пријатељима, породицом и колегама путем „инстант“ порука.
Кроз време и промене у технологији и тржишним збивањима, менаџери тих апликација убрзо су схватили да схватили да они поседују и много већи, енормни потенцијал. Једна од њих и омиљена баш у нашем региону - Viber – препознала је потенцијал у томе што би корисницима понудила решења на својој платформи путем којих би могли да директно комуницирају с брендовима на исти начин као с породицом и пријатељима - понудивши Viberove Пословне поруке.
Аутор: Ноа Бар Шеј, Виши директор за пословна партнерства компаније Ракутен Viber
Првобитно назване Сервисне поруке на Viberovoj платформи - из имена су упућивале на сврсисходност њихове функције, по чему је циљ сваке такве поруке да задовољи практичну потребу. Биле су оријентисане на конкретне услуге – углавном на оне трансакционог садржаја – и представљале су начин пословања са личним предзнаком. Тако је име нечијег бренда или услуге почело да се по први пут појављује на важном месту у екрану личних четова корисника - одмах до његове маме, девојке, супруга или пријатеља из теретане!
Овај концепт је прво заживео на тржишту Русије (водећем у овом сегменту) а затим се проширио на Украјину и остале земље некадашње Заједнице независних држава (девет чланица бившег СССР). Услуга је постала веома популарна и међу водећим привредним субјектима земаља централне и источне Европе и Балкана - с Бугарском, Грчком и Србијом на челу – а у последње две године је све учесталија и широм југоисточне Азије - нарочито на Филипинима и у Вијетнаму. У тим деловима света Viber је врло популаран, тако да је и интересовање за ту врсту иновација најчешће бивало велико.
Наредни корак у развоју ове услуге био је посвећен проширењу опсега и начина комуникације између корисника и бизниса – са циљем да се она не буде базирана искључиво на трансакцијама, већ да се омогући да компаније са релевантним садржајима и понудама промовишу и рекламирају исте према својим корисницима. Подучени бројним негативним искуствима корисника других апликација – уведена су веома стриктна правила како не би дошло до “спамовања“ корисника , како не би дошло до тога да буду затрпани небитним порукама која би неумитно водила до тога да обришу апликацију. Ова врста услуге и могуће злоупотребе ове или сличне природе налажу константну потрагу за успостављањем осетљиве равнотеже између тржишних потреба и приватности – где су Viberu корисници увек на првом месту.
Од увођења оваквих „промотивних“ порука, овај алат добија ново име - Viber Пословне поруке – јер више није био случај да се овим каналом шаљу само сервисне информације. Решење је постало значајно свеобухватније, са намером да се посматра и користи и као нека врста холистичког сервиса. У даљем току развоја услуге додаване су и друге опције и сегменти попут профилне странице за сваки бизнис с адресом, броја телефона, веб-сајта, логоа и друге информације о компанији. На неки начин – овако форматирана презентација поприма одлике дигиталне визит-карте која уверава кориснике да је посреди проверена компанија.
Недавно је уведена и опција путем које компаније могу да шаљу фајлове и документа својим корисницима на Viberovoj платформи. Ово је изузетно корисно за прослеђивање докумената од важности као што су банкарски изводи, потврде, копије и слично.
Корисници апликације веома радо на овај начин ступају у контакт с компанијама и услугама - и обрнуто – што је одувек била основна замисао иза овог решења. Уколико купите намештај и не можете да га склопите, једноставно започнете чет с продавцем и питате агента шта радите погрешно. Обоје можете и да шаљете фотографије намештаја, инструкције, снимке, шта год да је потребно, чиме Пословне поруке постају изузетно користан алат.
Компаније и услуге често и радо бирају овај вид комуникације, што употпуњује круг искористивости у савременом тржишном екосистему. Сваки од Viberovih препоручених СМС агрегатор-партнера који нуди ове услуге сарађује са бројним клијентима из разних области тржишта – банкама, трговцима, курирским службама – и путем тих агрегатора компаније шаљу промотивне поруке клијентима. Када се порука пошаље, клијенти добијају добију статус о испоручењу поруке у реалном времену, што је изузетно корисан увид у оствареност кампање комуникације. Поруке које нису стигле до корисника се – наравно – не наплаћују, а за сваку такву поруку клијент добија наведен разлог. Ако се, на пример, деси да порука није прошла зато што тај корисник нема инсталиран Viber, агрегатор може да изабере други канал попут СМС-а или имејла путем којег ће она бити испоручена намењеном примаоцу. На тај начин се кориснцима услуге гарантује стопостотна пролазност њихове поруке до клијената, а како Viber не наплаћује нити једну поруку која до клијента не дође, брендовима се исплати да прво покушају са слањем поруке путем Vibera.
У употреби су и одређене суптилније опције. Примера ради, могуће је одредити и максимално дозвољено време да порука с осетљивим информацијама - као што је рецимо стање на рачуну у банци - стигне до свог примаоца. Ако порука није достављена у 60 секунди, пошиљаоцу ништа не бива наплаћено.
Први пут када корисник прими Пословну поруку од неке компаније преко Vibera, биће му пружена могућност да прихвати или одбије такву поруку – што представља још један начин да се корисници Vibera заштите од спемовања. И брендови и муштерије могу да каче фајлове уз поруке својих четова, а корисницима је омогућено и да они буду ти који ће започети разговор са компанијама, брендовима и услугама уместо да само чекају да буду контактирани. То је од огромног значаја уколико је купцу потребна корисничка подршка или било која врста помоћи.
Успех Viber Пословних порука јасно илуструје то како се мења начин на који данас корисници комуницирају са компанијама, брендовима или пружаоцима услуга. Као прва апликација која је понудила компанијама канал за директну (један-на-један) комуникацију с муштеријама, Viber у овом тренутку омогућава да више од 5.000 компанија лако одржава редовну, садржајну, безбедну и обострано корисну комуникацију са својим корисницима – чиме свакодневно јачају и продубљују своје међусобне односе.
Тиме се афирмише важна новина у природи тржишних комуникација, јер захваљујући Пословим порукама она више никада неће бити једнострана, једнодимензионална, компликована, немерљива, непоуздана и наметљива. Тек сада када је овај вид комуникације доживео овакве неповратне промене може се реално причати о правој могућности избора компанија и клијената и успостављању нове природе присних и обострано корисних односа.
О компанији Ракутен Viber:
Ракутен Viber повезује људе – без обзира на то ко су и одакле долазе. Наша глобална база корисника има на располагању низ функција попут директног четовања, видео позива, размене порука унутар група, вести и дискусија о омиљеним робним маркама и познатим личностима. Ми обезбеђујемо да наши корисници имају безбедне и слободне услове да деле своје емоције.
Ракутен Viber је део Ракутен Инц., глобалног лидера у електронској трговини и финансијским услугама. Званични је канал комуникације ФК Барселона, као и званични партнер за размену инстант порука и апликација за позиве Голден Стејт Вориорса.
Преузмите Viber данас и уживајте у најбољем комуникацијском искуству на свету.
Пратите Viber Србија Заједницу за новости из Viber света!
За додатна питања, пишите email на Mariia.Martyrosian@viber.com
Најновије визуелне елементе робне марке Ракутен Viber можете преузети из нашег бренд центра.