Једанаест филмова у међународном такмичарском програму 14. Белдоцса
У Међународном такмичарском програму 14. Белдоцса, који ће бити одржан од 9. до 16. септембра у Београду, биће приказано 11 филмова који ће конкурисати за награду за најбољи филм у вредности од 2.000 евра, коју дарује DOX ТВ. Међу тих 11 филмова седам ће имати регионалне премијере.
Прва регионална премијера у страном такмичарском програму јесте португалски “Наша земља, наш олтар” (А Nossa Terra, о Nosso Алтар / English титле оф the филм: Оур Ланд, Оур Алтар) Андреа Гвјомара (Андрé Гуиомар) који приказује нове дневне обичаје станара у социјалним становима у Алеишу, које карактеришу тензије изазване наметнутим неминовним рушењем.
Аргентински “Ски” (Esqui) Манка Ла Банка (Manque Ла Банца) нам кроз очи Мигела, оператора жичаре из Барилочеа, открива прикривено друштвено насиље које се одвија у највећем скијашком центру у Латинској Америци.
Француска “Средња земља” (Ла Terre ду милиеу / Middle Earth) Жилијет Гињар (Juliette Гуигнард) прича је о земљорадници Камил, којој је важније васпитање троје деце и брига о животињама и биљкама него принос, чак и када долази у сукоб са пољопривредним стандардима који управљају њеном производњом.
Регионалну премијеру имаће и копродукција Аустрије, Француске и Мадагаскара, филм “То сам ја (Захо Zay) у режији Маева Ранаивојаона и Георга Тилера (Маéва Ранаïвојаона, Георг Tiller), потресна прича о девојци која ради као чувар у вечито препуњеном затвору на Мадагаскару, која време прекраћује сањарећи о оцу, убици који ју је напустио кад је била мала, све док у затвор не стигне нови затвореник који тврди да познаје њеног оца, па се њено сањарије претвара у кошмар.
Руски “Белосветски отпад” (Чермет / Беаумонде Scrapping) Николаја Н. Викторова (Nikolay Н. Викторов) прати Илију, сакупљача секундарних сировина који сања да постане ковач али и да савлада личне демоне који га коче у остварењу сна да започне живот у главном граду.
Француски “Дан данашњи” (Ау Јоур д’Аујоурд хуи / Th Day Today) француско-грчког редитеља Максенса Стаматиадиса је филм о љубави, туговању и времену, смештен у 2024, у време када осамдесетосмогодишња Сузан из предграђа Париза не може да живи без нове технологије. Заслепљена екраном, док дели видео-клипове са мачкама, учи о биткоину и посвећује свој живот романсама из ријалитија, ништа не може да попуни празнину коју је оставио губитак њеног супруга Едуарда, све док Сузан једног дана не открије нову апликацију “Дан данашњи” која обећава повратак вољених…
Француска “Џунгла” (Јунгле) Луизе Муц, добитник Гранд Prix за средњеметражни филм на фестивалу “Висионс ду Рéел”, врло интимно, али и разбијајући клишее, приказује групу Парижанки које живе у бетонској џунгли и боре се за слободу и једнакост, док белгијски “Холгут” (Холгут) у режији Лизбет де Селер (Liesbeth Де Цеулаер), сликајући отопљени сибирски пермафрост, прати тројицу протагониста који желе да борећи се са немогућим победе себе и остваре своје више циљеве.
Мексички “Оно што не смемо да радимо” (Цосас que но хацемос / Things we даре нот до) Бруна Сантамарије Раза (Бруно Сантамарíа Разо) прати тинејџера Артура који се игра са млађом децом слободног духа, са којима живи у свом малом приобалном селу, све док наизглед идиличну атмосферу не узбурка насилни догађај који носи у себи наговештај мачизма, због чега он одлучује да се отвори пред својим родитељима.
Визуелно упечатљива украјинско-ирачко-курдистанско-сиријско-немачка копродукција “Ова киша ће заувек падати” (This раин will невер стоп) Алине Горлове (Алина Горлова), добитник награде за најбољи деби на ИДФА фестивалу, прати двадесетогодишњег Андрија Сулејмана који покушава да обезбеди себи будућност док се суочава са изгубљеним људским животима у оружаним сукобима. Од сиријског грађанског рата до сукоба у Украјини, Андријев живот је обележен наизглед вечним током живота и смрти.
Холандско-босанскохерцеговачко-француски филм “У потрази за коњима” (Лоокинг фор Хорсес) Стефана Павловића, награђен признањем за најбољи филм у селекцији “Бурнинг Lights” фестивала “Висионс ду Рéел” је прича о пријатељству између редитеља, који муца, и пецароша који је оглувео током рата у Босни, који покушавају да се споразумеју.
Белдоцс фестивал са industry програмом је реализован захваљујући подршци Европске Уније кроз програм Креативна Европа, потпрограм МЕДИА, Министарства културе и информисања Републике Србије, Филмског центра Србије, удружења ДОК Србија, амбасада Аустралије, Португалије, Украјине, Израела, Швајцарске, Словеније, Гете института, Аустријског културног форума, Италијанског културног центра, Француског института, Филмског центра Црне Горе, Грчког филмског центра, Мисије ОЕБС-а у Србији, RYCO, DOX ТВ, ТВ Ал Jazeera Балканс и Орион Телекома.