Скандал дрма филм који је главни фаворит за Оскара - овако нешто се не памти у Холивуду
Важи за један од главних фаворита, али због ограниченог буџета морали су ово да ураде.
Брејди Корбет је одговорио на спекулације да је користио вештачку интелигенцију на његовом кандидату за награду Оскар, "The Бруталист". Наслов је у центру скандала и на удару критике након што је монтажер филма Дејвид Јанчо у интервјуу прокоментарисао употребу вештачке интелигенције за побољшање перформанси главних улога у филму, Ејдријена Броуди и Фелисити Џонс.
У интервјуу монтажер Дејвид Јанчо је рекао да су филмски ствараоци користили АИ алате украјинског специјалисте да би подесили Броудијев и Џонсов мађарски дијалог у филму како би звучао аутентичније. То што је вештачка интелигенција коришћена у филму у било ком облику изазвала је бес на мрежама људи који су ово сматрали скандалом, а многи сугеришу да би требало да је дисквалификује од разматрања за било коју награду.
- Перформанси Ејдријена и Фелисити су потпуно њихови - рекао је Брејди Корбет у изјави за The Hollywood Репортер, супротстављајући се сугестији да је технологија коришћена за побољшање или промену наступа глумаца:
- Радили су месецима са тренером дијалекта Танером Маршал да усаврше своје акценте. АИ технологија је коришћена само у уређивању дијалога на мађарском језику, посебно да би се прецизирали одређени самогласници и слова ради тачности. Ниједан дијалог на енглеском језику није промењен. Ово је био ручни процес који су урадили наш звучни тим у постпродукцији. Циљ је био да се очува аутентичност наступа Ејдријана и Фелисити на другом језику, а не да се замене или преиначе и да се ради са највећим поштовањем према занату.
Велики део дијалога у филму је на мађарском. У свом интервјуу је Јанчо, који је похвалио Броудијев и Џонсов наступ, рекао да су била потребна мала подешавања да би се побољшали специфични мађарски вокални звуци како би били што прецизнији за изворне говорнике.
- Ја сам матерњи говорник мађарског и знам да је то један од најтежих језика за научити да се изговори. Ако долазите из англосаксонског света, одређене звукове може бити посебно тешко разумети - рекао је Јанчо.
"Били смо пажљиви"
Под строгим буџетским ограничењима — цео буџет за филм био је мањи од 10 милиона долара — филмски ствараоци су користили вештачку интелигенцију да би побољшали испоруку дијалога. Јанчо је рекао да су Брејди и Џонс снимили сопствене гласове за вештачку интелигенцију и да је он као модел унео изворни мађарску испоруку дијалога у систем.
- Били смо веома пажљиви у одржавању њихових наступа. То је углавном само замена слова ту и тамо - рекао је Јанчо, који је процес описао као ближи уређивању дијалога него било чему креативном.
- Ово можете сами да урадите у ПроТоолс-у, али имали смо толико дијалога на мађарском да смо заиста морали да убрзамо процес иначе бисмо и даље били у постпродукцији.
Јанчо је рекао да је Генеративна АИ такође коришћена за секвенцу на крају филма, као део инспирације за серију архитектонских цртежа и готових зграда које је наводно дизајнирао Броудијев лик, измишљени архитекта Ласло Тот. Сами дизајни су били ручно нацртани.
- У индустрији је контроверзно говорити о вештачкој интелигенцији, али не би требало да буде. Требало би да водимо веома отворену дискусију о томе које алате АИ може да нам пружи. Нема ничега у филму који користи АИ што раније није урађено. То само чини процес много бржим. Користимо вештачку интелигенцију да креирамо ове мале детаље за које нисмо имали новца или времена да их снимимо - каже Јанчо.
Извор: Блиц - Сања Дојкић/Пренео: Т. М.