НИЈЕ СВЕ У НОВЦУ: Огласила се Звезда - ОВО нико није очекивао! Навијачи, спремите се за нови СПЕКТАКЛ
Отворено о свему.
Црвена звезда је одрадила већи део прелазног рока брзо и у складу са очекивањима. Нови тренер српског шампиона Саша Обрадовић добио је појачања по жељи, док је многе изненадила чињеница да је последњи шампион Јадранске лиге и Србије у кратком временском интервалу успео да ангажује пет нових играча и тако практично претекне конкуренцију.
Јувентус вечерас (19.30) гостује Удинезеу и има прилику да победом и математички обезбеди нову титулу шампиона Италије. Квота на двојку је 1,63, док је дупла шанса 1X 2,28. Погледајте све квоте кладионице MOZZART за Удинезе – Јувентус.
У претходном периоду, црвено-бели дрес обукли су Ландри Ноко (Алба), Џордан Лојд (Валенсија), Ленгстон Хол (Промитеас) и Марко Симоновић (Уникаха). Ту се, вероватно, тим са Малог Калемегдана неће зауставити...
ОВО ЈЕ БАШ БОЛЕЛО: Никола НОКАУТИРАО противника! Али БУКВАЛНО (ВИДЕО)
БЈЕЛИЦА ПОКИДАО: Сакраменто поражен али српски кошаркаш БРИЉИРАО на паркету (ВИДЕО)
ДЕНВЕР СЛАВИО НА КРИЛИМА СРБИНА: Јокићев ШОУ до БОЛА (ВИДЕО)
- Све је почело доласком тренера и новог стручног штаба. Саша Обрадовић је био наш први избор и имали смо среће да га потпишемо. Логично, следећи корак је био гледање тржишта играча, играча који могу да се уклопе у методологију и филозофију нашег тренера. Мислим дас мо учинили велики корак пре других клубова (осим Олимпије Милано) и потписима Нока, Лојда, Волдена, касније Хола и Симоновића, направили смо упечатљиву ствар на тржишту. Нико није очекивао већину тих играча да потпишу за нас, али смо сјајном припремом и брзом реализацијом обезбедили потписе жељених играча и они су сада део црвено-беле породице. Против тимова са великим буџетом и поготово у 'Цовид 19' период, новим играчима је потребно да добију нешто додатно. Привилеговани смо што су играчи које смо желели, жељни кошарке, уживају у њој и одлучили су се за наш програм, иако је било понуда нису гледали искључиво новац. Сви они су сјајни играчи, добре особе и потпуно се уклапају у наш концепт као и у визију нашег тренера. Јако смо задовољни и поносни што смо испунили своје жеље. Мислим да је још увек рано да причамо о очекивањима, пред нама је много рада до првих утакмица. Када мислим на много рада, мислим на менаџмент клуба као и на стручни штаб - рекао је генерални директор Црвене звезде Филип Сунтурлић за грчке медије.
Недавно је кампања "Together We Станд, Together We Цан" у режији Црвене звезде награђена сребрном наградом Евролиге за најбољу маркетинг стратегију у конкуренцији Евролиге и Еврокупа. Тим поводом је грчка "Газета" направила интервју са Сунтурлићем, где се причало о маркетиншким правцима клуба, да би се навијачима Звезде донело јединствено искуство о коришћењу нових технологија и начину организације мечева које представљају спектакл за навијаче.
- Кошарка је један од најважнијих и најпопуларнијих спортова у Србији и због тога смо познати као земља кошарке. Међутим, развити нове начине повезивања навијача са клубовима није тако једноставно. Као што већ знамо, играчи, тренери и утакмице су у фокусу, али је јасно да морамо развити све остале садржаје како бисмо, у неку руку, променили начин гледања посетилаца који долазе на сваку утакмицу - они траже додатне вредности и садржаје на утакмици. Такође, та креативност је отворила врата комплетно новој перспективи за потенцијалне спонзоре и партнере и кроз године смо ишли корак по корак и дошли до тога да можемо да остваримо неке циљеве које смо поставили. Жеља нам је да навијач од самог уласка у Арену ужива у бројним садржајима, што отвара могућности за активације спонзора и могућност клуба за додатном зарадом. Све те иновације и нови садржаји чине клуб популарнијим за нове партнере и доводе нас корак ближе главном циљу а то је да постанемо потпуно самоодржив систем, који зависи искључиво од својих прихода -открива Сунтурлић, а затим додаје:
- У Србији 65% становништва подржава Црвену звезду, уз још око 2.000.000 навијача у дијаспори, што представља одличну базу на почетку. Међутим неопходно је да кроз додатне активности схватимо шта свако од тих навијача жели како би био активно укључен. Није нам довољно да имамо велику базу пасивних навијача, већ да их претворимо у активне учеснике у самом раду и функционисању клуба. Из тог разлога, креирали смо лојалити програм и од 2018 до 2020. године дошли до броја од 5.000 чланова клуба. Наше чланове на дневној бази обавештавамо о клупским активностима. Такође, улажемо и у продају званичних артикала клуба, па тако продавница 'Фан Сторе' из сезоне у сезону ради боље и напредује.
О томе колико је сребрна награда Евролиге значајна за даљи маркетиншки развој клуба, оперативац Звезде је појаснио:
- За нас то је веома важно. Част нам је што нас Евролига, као најважнија кошаркашка организација у Евролиге и други клубови препознају као клуб који инвестира доста у имиџ, бренд, маркетинг и комуникације. Такође, када погледате шта је све урађено у прошлости, схватате да ово није награда само за годишњи рад, већ за дугогодишња улагања, осмогодишњи период сталних активности које су довеле до тога да је Црвена звезда модеран клуб, учесник Евролиге и равноправни такмичар са највећим европским клубовима - сматра најмлађи Генерални менаџер у евролигашкој конкуренцији и наставља:
- Црвена звезда је први клуб у региону чији буџет је самоодржив и зависи од комерцијалних и маркетиншких активности, са минималним учешћем јавних стејкхолдера. Поносни смо на чињеницу да смо прошле сезоне продали 7.000 сезонских улазница, осмислили и реализовали нове, креативне акције, побољшали услуге и створили потпуно нови амбијент и сам програм на дану утакмице за све навијаче, као јединствено искуство (програм пре утакмице, фан зоне, програм на полувремену, ВИП програм и дружење…). Све те активности су потпуно нове за навијаче у Србији, али можда и највећа наша победа је што су веома брзо све те наше идеје и акције постале апсолутно прихватљиве и интегрални део кошаркашке утакмице у Србији, на нашим утакмицама у Евролиги.
Дао је и конкретан пример...
- Сада већ давне 2012. године, поставили смо себи циљ да остваримо већи профит од сезонских улазница и циљ је био да продамо 2.000 карата… Сада, седам година касније, имамо продатих готово 7.000 улазница… Достигнуће је очигледно. За нас, приход од тикетинга је од круцијалне важности за планове клуба и одрживост, као за још пар клубова, којима буџет зависи од овог типа прихода.
Црвена звезда улаже доста у такве активности у вези са утакмицама, што је такође важна ставка.
- Наша највећа снага долази из наших људи, из нашег менаџмента. Ми смо једни од најмлађих менаџмента у Евролиги, и свако од нас разуме постављену визију и прихвата је. Ја сам веома поносан на све оно што смо до сада постигли заједно, на оно што креирамо и на наш рад генерално. У неким моментима више времена проводим са њима него са својом породицом и потребно је жртвовати неке ствари, како бисмо остварили наше снове. Опет, имамо још много тога да научимо и урадимо, јер свако од нас зна да је пословни аспект спортског догађаја веома битан. Генерално говорећи, ми смо створили боље услове, како нама за рад, тако и навијачима за уживање у спорту у Србији и поставили нове стандарде када говоримо о организацији спортског догађаја, што је за нас највећи мотив и успех. Сав могући комфор је на располагању навијачима и, као што сам већ рекао, то није више ништа необично већ је постао стандард, захваљујући Црвеној звезди. Од сезоне 2011/2012 имамо константан раст у свим аспектима - рекао је Филип Сунтурлић, а затим наставио:
- Све што је повезано са нашом великом годишњицом и прославом 75 година клуба, у којој је остварено много великих резултата. Поставили смо кампању са јасним циљем промоције бренда KK Црвена звезда и свим оним што Клуб значи за навијаче. Кренули смо од Калемегданске тврђаве, јединственог места а веома значајног за клуб, које је познато као колевка европске кошарке, место где су многи познати кошаркаши и тренери започели своје каријере. Цигле представљају симболе играча, навијача, симпатизера, свих оних који заједно чине нашу заједницу и омогућавају да буде јединствена и конкуретна у целој Европи и Евролиги. Свака активност је била интегрисана у нову кампању – долазак нових играча, промоције на Калемегдану, кампања сезонских улазница, дизајн и брендинг у халама, арикли за продају, активности у Фан зонама, програм на полувременима сваке утакмице, перформанси пре утакмица и 3Д пројекције на терену… а све је доживело кулминацију на прослави рођендана на утакмици са Макабијем у Евролиги. Креирали смо специјални програм, играчи су наступали у ретро дресовима из 1974 у којима су црвено-бели освојили европски трофеј (Куп победника купова), покренули смо 'Клуб 100' који чине играчи са 100 или више одиграних утакмица у клубу и који су добили признање на утакмици. Програм пре почетка утакмице је приказивао најзначајније бројеве и трофеје из наше богате историје. Такође, представили смо и нову песму посвећену кошаркашком клубу Црвена звезда а коју је креирао и представио познати музичар Никола Демоња.
Прошле сезоне Звезда је представљала новајлије на зиду Калемегданске тврђаве, данас се "оверавају" пасоши, што је све део маркетиншке стратегије.
- Ми смо клуб који има веома јаке везе са кошарком и првим кошаркашким корацима који су направљени у бившој Југославији. Као што већ знате, Бора Станковић, Александар Николић, Небојша Поповић, Радомир Шапер (познати као и Четири оца југословенске кошарке) једни су од оснивача KK Црвена звезда мтс. Уз јединствено место у свету за један кошаркашки клуб (Калемегданска тврђава), схватате да је ово непоновљива комбинација за један клуб. Због свега наведеног, очигледно је зашто смо се одлучили да баш ове елементе користимо у читавој кампањи нашег клуба.
Прошлог лета Звезда је донела одлуку да се врати у Штарк Арену за утакмице Евролиге.
- Штарк Арена даје више шанси менаџменту да имплементира све идеје и акције које су према стандардима Евролиге. Такође, посматрано са финансијског аспекта, приходи из Штарк Арене су много већи од оних из хале Александар Николић. Као што смо већ поменули, продали смо око 7000 сезонских улазница и просечна посета је око 12000 гледалаца, што не би могло да се оствари да смо играли у мањој хали. Свакако, то је била добра пословна одлука, али и неопходност ако Црвена звезда као организација жели да расте и напредује и буде што ближа Евролигиним стандардима.
Црвена звезда је остварила нови рекорд по просечној посети у сезони, иако се суочила са светском кризом.
- Имали смо сјајну кампању у претпродаји, која је резултовала са много продатих сезонских улазница, и управо су власници сезонских карата били наша велика потпора у хали. У свакој утакмици смо се трудили да омогућимо навијачима нов садржај на терену и да им свака утакмица буде посебна за себе и као таква остави посебан утисак. Наш примарни циљ је привлачење навијача на утакмице, невезано од резултата. Наравно, када су резултати добри, све је много лакше.
Ево и детаљног објашњења како Звезда припрема сцену за своје навијаче и приређује им јединствено искуство:
ФАН ЗОНЕ – нови садржај за најмлађе навијаче у Арени. На свакој утакмици називни спонсор МТС је креирао другачије активности, такође ИДЕА је била називни спонзор програма за најмлађе (Звездаш Јуниор) у склопу чега су биле активности као што су цртање на лицу, упознавање играча, дружење са њима, додела специјалних поклона… У сарадњи са брендом 7DAYS реализовали смо активацију “Интерактивно огледало” по први пут у кошарци и по први пут у Европи.
ПРОГРАМ ПРЕ УТАКМИЦА – 12 утакмица у Арени, 12 различитих 3Д мапирања и пројекција на терену, са различитом тематиком на свакој утакмици. Такође дизајнирали смо специјално представљање играча на свакој утакмици. Ова врста садржаја није виђена до сада у региону, а ни у Европи није рађено овакво представљање у толико различитих издања. Ово је јако велико достигнуће чак иза тимове из САД-а.
Тикетинг – специјални пакети улазница за студент, најмлађе звездаше (јуниор програм), оне који нису платежно моћни да купе сезонску улазницу, пакети улазница за SKY BOX-ove, ВИП сезонске улазнице и пратећи садржаји…
ПРОГРАМ НА ПОЛУВРЕМЕНУ – имали смо велико интересовање за учешће у овом типу програма, па смо организовали ротације и драфт како бисмо укључили на свакој утакмици заинтересоване партнере. Свако од њих је креирао мини игрица за полувреме. На тај начин смо обезбедили да буду иновативни, продуктивни и да на најбољи начин забавимо публику и поделимо вредне поклоне. Телеком Србија, ИДЕА, Hell energy, Олд Спице, Еуропцар, Лутрија Србије… сви они су узели учешће у програму на полувремену.
ФАН КАМЕРЕ – свака пауза током утакмица била је време за ИДЕА Фан камере – игање, пољупци, ударање бубњева… Такође, на полувремену су девојке из плесне групе после својих наступа публици поклањале мајице и друге поклоне наших партнера.
КОМФОР – ШТАРК АРЕНА, највећа хала у региону и једна од највећих у Европи.
БОНУС ГАЛЕРИЈА
Погледајте како изгледа Беатрис Бушар, сестра канадске тенисерке Ежени Бушар.