ПРОЧИТАЈТЕ ДОК НИЈЕ КАСНО: Ево колико је потребно да се испразни акумулатор ако оставите светло
Толико да више није могуће покренути мотор...
Акумулатори мањег капацитета код, на пример, бензинских мотора, ако преноће са упаљеним осветљењем у путничкој кабини, могу да се испразне до те мере да сутрадан више није могуће покренути мотор. Ако заборавите да угасите светла или ако не затворите добро врата, светло у кабини ће остати упаљено на неким моделима возила. Колико времена је потребно да се акумулатор испразни? Одговор на то питање даје Ревијахак.
![evropski izveštaj](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/10/28/shutterstock_2351844679.jpg?itok=QPmvRURQ)
ЗАДЕСИЛА ВАС ЈЕ САОБРАЋАЈНА НЕСРЕЋА: Ово никако не смете да урадите - КАЗНЕ СУ ПАПРЕНЕ
![polovni automobili](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/386616/profimedia-0527243369.jpg?itok=XWMIY7NK)
БУДИТЕ ОПРЕЗНИ! Нова врста преваре код куповине половњака
Најчешће ће овај проблем укључивати акумулаторе возила који су старији од две године и смањеног капацитета због већег броја циклуса пуњења и пражњења.
Старија возила су најчешће опремљена једном сијалицом за осветљење путничког простора од 5 В, док новији модели возила имају три дела осветљења у предњем простору, а опремљенија возила могу имати и осветљење задње клупе и путничког простора које значајно повећава број сијалица, односно троши и до пет пута више од једне сијалице.
Према томе, струје које могу да протичу у стању мировања крећу се од cca 0,4 ~ 2 А, у зависности од броја сијалица, што може представљати проблем за старији акумулатор ако постоји већи број позиција осветљења.
Проблеми са "паљењем" мотора могу настати већ после повратка у возило након петог сата рада истих лампи у стању мировања. У возилу ће остати нешто струје за мање поторшаче, али то није довољно за покретање мотора.
Овај проблем се најчешће догоди возачима ако се врата возила у потпуности не затворе или се унутрашње осветљење укључи на прекидачу приликом завршетка вожње како би се нешто прочитало, па се на крају путовања возило напусти, а прекидач се ручно не врати на аутоматско искључивање, очекујући да ће се унутрашња светла сама искључити.
С обзиром да је светло било упаљено увече, следећи контакт са возилом најчешће буде тек следећег јутра и већ се тада можемо изненадити јер ауто не реагује на даљински кључ, па морамо да уђемо у возило помоћу механичког кључа.
Многа возила, када су закључана, имају функцију меког гашења унутрашњег осветљења од 2 до 10 секунди након закључавања возила. Када закључамо возило, аутоматски очекујемо да се то светло угаси.
Али ако не затворимо довољно врата, на неким моделима ће светло остати. На срећу, нова возила су углавном имуна на овај проблем, јер чак и ако су врата отворена, светла се гасе за десет минута.
Ако имате старији модел, није лоша идеја да након закључавања возила сачекате да се светла угасе. Проверите да ли сте искључили све потрошаче у возилу, од спољашњег до унутрашњег осветљења, као и потрошаче укључене у прикључак за упаљач (12 В), како не бисте непотребно испразнили акумулатор возила и избегли проблем са покретањам мотора следећег дана.