ИЗНЕНАЂЕЊЕ У ВН АУСТРИЈЕ: Оскара Пјастрија, Ферстапен тек пети!
Аустралијски возач Оскар Пјастри из Мекларена победио је данас у трци Формуле 1 за Велику награду Мађарске и остварио је прву победу у каријери.
Пјастри је до прве победе у Формули 1 стигао тако што му је клупски колега Ландо Норис три круга пре краја, након великог притиска из екипе, препустио прву позицију.
На крају је Пјастри имао 2,141 секунди предности у односу на Нориса. Треће место је заузео Луис Хамилтон из Мерцедеса са 14,880 секунди заостатка, и ово му је 200. подијум у каријери.
Возач Ферарија Шарл Леклер заузео је четврто место, а пети је био актуелни светски шампион Макс Ферстапен из Ред Була.
Шесто место је заузео Карлос Саинц из Ферарија, а седми је био Серхио Перес из Ред Була. Џорџ Расел из Мерцедеса је био осми, девети Јуки Цунода из РБ, а 10. Ленс Строл из Астон Мартина.
Норис је кренуо са пол позиције, али су га већ на старту престигли Пјастри и Ферстапен. Актуелни светски првак је у четвртом кругу вратио позицију Норису, пошто је био под истрагом због силаска са стазе и преузимања другог места.
Пјастри је водећу позицију задршао до 18 круга када је отишао у бокс, и након замене гума се вратио на стазу као четврти иза Ферстапена, Леклера и Саинца, али је у 22 заузео друго место када су Ферстапен и Саинц отишли у бокс, а на прву позицију се вратио у 24 кругу када је на замену гума отишао и Леклер.
Мекларен се одлучио да на другу замену гума у 48 кругу први оде Норис, док су водећег Пјастрија оставили на стази још два круга. То је било довољно да Норис преузме вођство од тимског колеге. У наставку су из екипе Мекларена слали поруке Норису да препусти прву позицију Пјастрију, што Британац није одмах урадио.
У завршници трке велика борба се водила за треће место између Хамилтона и Ферстапена, актуелни светски шампион је покушавао да престигне Хамилтона, али је Британац одолевао, а у борби је дошло и до контакта, после ког је Верстапен изашао са стазе и остао без шансе за подијум.
Ландо Норис, све до три круга до краја није желео да пусти Пјастрија, али је на велики притисак из екипе то учинио у 68 кругу и Пјастри је стигао до прве победе у каријери.