РАЗРЕШЕНА ДИЛЕМА! Ево да ли ће бити контролора у СВАКОМ БУСУ као и улаз само на предња и задња врата
Да ли ће већ од 1. јануара важити нова правила?
Контролори у сваком возилиу јавног градског превоза и улаз на прва и задња врата, а излаз на сва остала, правила су која би требало да заживе у Београду, најављивано је више пута, али да ли ће се то и десити већ од 1. јануара, како су наводили београдски медији, дилема је коју је разрешио јуче градоначелник Београда Александар Шапић.
УЏБЕНИЦИ И ВРТИЋИ ЗА ДЕЦУ ИЗ БЕОГРАДА БЕСПЛАТНИ! Сјајна вест за грађане, чека се одлука скупштине
ИСКОЧИЛИ МУ ИСПРЕД КОЛА НА НОВОМ БЕОГРАДУ, ГРАЂАНИ НЕ МОГУ НА УЛИЦУ ЗБОГ ЊИХ: Ове животиње НЕ БИ СМЕЛЕ да буду ту, а запоселе су блокове
РЕДАК ФЕНОМЕН НА НЕБУ ИЗНАД БЕОГРАДА: Необичан призор, грађани гледали у чуду (ФОТО)
- То сигурно неће бити уведено од 1. јануара. Већ сам рекао да мора да прође одређени период и да подигнемо квалитет превоза. Како грађани да улазе на једна, а излазе на друга врата ако не могу да се помере у возилу? Немам више снаге да реагујем на такве будалаштине - рекао је Шапић на конференцији за новинаре у Скупштини града.
Оценио је и да тренутно "није реално" да у сваком возилу ГСП буду контролори.
Прво мора да се створе услови за нове промене
- Кренули смо да померамо валидаторе јер се спремамо полако. Написаћемо где је улаз, а где је излаз, али прво морамо да створимо услове. То ће да потраје, идемо у том правцу, али и да паралелно подижемо квалитет превоза. Превоз мора да се плаћа, али да грађани знају шта плаћају - истакао је градоначелник и додао:
- Да покушамо да када дођемо у ситуацију да је могуће да имамо ту кружну циркулацију у превозу - да уђете на предња врата, а изађете на средња и обрнуто, да то буде цикулација људи. Тамо где постоје троја врата, на предња и задња да се улази, на средња излази, а да валидатори буду тамо где је улаз.
Такође, навео је да би било иделано да у сваком аутобусу постоје контролори, али да то у овом моменту није реално.
Раскида се уговор са Кенткарт
Он је казао да је у току раскид уговора са компанијом "Кенткарт" о наплати карата у градском превозу.
- Компликовано је раскинути уговор који је потписан на 13 година, али ће бити раскинут, само морамо да будемо поптуно чисти. Урадићемо и рационализацију унутар ГСП, преузећемо контролоре из "Кенткарта" - казао је Шапић и додао да док БусПлус није "ушао на тржиште" и преузео наплату карата, наплата је била око 40 одсто, а данас је, по његовим речима, око 20 одсто.
Шапић о унапређењу јавног превоза
Шапић је на конференцији одговарајући на питања новинара шта је урађено у претходном периоду када је реч о унапређењу система јавног превоза, рекао да нови возачи нису запошљавани зато што је, како каже, довољан број возача унутар ГСП-а и за сада нема проблема са возачима.
Навео је да је јавни превоз у Београду дуго година проблем и да је садашња Градска управа почела да тражи потенцијална решења, те је напоменуо да постоје линије јавног превоза које су данас чешће него што су биле пре неколико месеци.
- Оно што знам сигурно је да у неким приградским општинама, као што је на пример Младеновац, немате више проблем који је био пре два, три месеца да људи немају место да седну ујутру када крећу на посао, а сада је то промењено. Има довољнан број возила баш у тим јутарњим часовима - рекао је Шапић.
Нови аутобуси и квалитетнији диспичарски центар
Шапић је казао и да су нови аутобуси пуштени у саобраћај, али и да нови возачи нису запошљавани, јер је, како је рекао, било довољно возача у ГСП.
- За сада немамо проблем са возачима. Наша идеја је да их задржимо да не одлазе у иностранство тако што ћемо им повећати примања. Мислим да ће то од нове године да буде значајно другачије - рекао је градоначелник.
Казао је да на неким централним београдским улицама има више возила на најоптерећенијим линијама него што их је било раније. Подсетио је да је набављено 100 нових аутобуса и додао да ће диспечерски центар бити квалитетнији.
- Покушавамо да максимално смањимо трошкове тиме што ћемо радити рационализацију унутар градског саобраћаја и по питању контролора, јер ћемо их све преузети из "Кенткарта". Покушавамо да доведемо јавни саобраћај у стање које ће да буде прихватљиво - закључио је Шапић.