Обезбеђен новац за изградњу гондоле: Радови почињу следеће године
До Ушћа за 5 минута
Ваздушни трамвај превозиће путнике линијом дугачком тачно километар. На Старом граду, станица ће се налазити у близини пристаништа и "Бетон хале", а на новобеоградској код места где је сада скејт парк.
Гондола ће превозити 3.000 особа на сат у оба смера брзином од двадесетак километара на час. Време путовања са једне стране реке на другу износило би свега пет минута. Жичара би имала тридесетак кабина. У свакој од њих могло би да седи између 10 и 35 путника. Превоз бицикла и приступ особама са инвалидитетом такође ће бити омогућени.
Прочитајте и:
Београд повећава ниво безбедности: Престоница ускоро добија неколико кружних токова
Почиње преговарачки поступак за пројектовање Старог савског моста
Како наводи градоначелник Мали, гондола је атрактиван вид јавног превоза.
“Утицаће на туризам. Од израде и спровођења овог плана очекују се позитивни ефекти и са саобраћајног аспекта. Унапредиће се безбедност, комфор за пешаке и бициклисте. Смањиће се емисија штетних гасова”, закључује први човек престонице.
Према нацрту републичког буџета за 2018. годину, за овај пројекат издвојено је 360 милиона динара. Истим документом, планира се да 2019. из своје касе Србија издвоји 840 милиона.
Према договору, Република ће учествовати са две трећине вредности инвестиције. Куповина капсула и изградња инфраструктуре финансираће се преко Министарства трговине, туризма, телекомуникација, а спроводиће је предузеће "Скијалишта Србије".
Подсећамо, идеја о изградњи београдске гондоле датира још од 1922. године. У Архиву је сачуван нацрт "Грађевинско-техничког предузећа Шумадија", које је осмислило повезивање Београда и Земуна жичаром. Истовремено је понуђен још један пројекат, који је предложила загребачка фирма "Чавлина и Сладољев", а његова траса била је замишљена од Калемегдана, преко Великог ратног острва до Земуна. Оба су била прескупа, па се одустало.