БЕОГРАД ПЛАНИРА ПРОШИРЕЊЕ БИЦИКЛИСТИЧКИХ СТАЗА: Оно ће се одвијати у три фазе и то од 2021. до 2031. године
Ево шта то тачно значи
Град Београд је усвојио План одрживе урбане мобилности којим је планирано да се до 2031. године изгради 492 километра нових бициклистичких стаза, изјавио је заменик градоначелника Горан Весић.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/09/20/stanica.jpg?itok=zZyG20NE)
АУТОБУСКА И ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА У БЕОГРАДУ ОДУЗИМАЋЕ ДАХ: Локација је БЛОК 42, имаће 65 перона (ВИДЕО)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/07/24/20353715_10214302098652877_1965449684_o.jpg?itok=IIM0Q9R-)
ПОГРЕБНИК СВОЈИМ САУЧЕСНИЦИМА ЈАВЉАО ЧИМ НЕКО УМРЕ: Сутра суђење за преваре са некретнинама покојника
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/09/20/agenda.jpg?itok=86q_BBfX)
ОД СУТРА "ОКО СОКОЛОВО" У 242 УЛИЦЕ: Добро обратите пажњу! Следи комплетан списак локација које се снимају (ФОТО)
Појаснио је да ће у првој фази, од 2021. године до 2023. године, бити урађено 132,7 километара нових стаза и то у Вишњичкој улици, Миријевском булевару, Теодора Драјзера и Устаничкој.
У другој фази, од 2024. до 2028. године, биће урађено 80,8 километара стаза, а у трећој, од 2029. до 2031. године, још 279,4 километра стаза, прецизирао је Весић.
- Некоме ће се чинити да је скоро 500 километара нових бициклистичких стаза много, али ако се зна да је дужина улица којим саобраћа јавни превоз у Београду око 1.900 километара, видећете да ће нам и после 2031. требати још нових стаза - рекао је Весић, наводи се у саопштењу Градске управе.
Подсетио је да у Београду тренутно има око 100 километара бициклистичких стаза и да је од 2016. године до данас реализовано проширење мреже бициклистичких стаза за око 17 километара.
- Ове године урадили смо бициклистичке стазе дужине око 2,5 километара и то у Булевару Вудроа Вилсона, Булевару Михајла Пупина, од Милентија Поповића до Бранковог моста (код пумпе Дејтон), и од Савског трга до Славије преко Немањине улице - навео је Весић.
Напоменуо је да је два пута пропадао тендер за јавно-приватно партнерство за систем јавних бицикала и да је Град сада одлучио да од својих пара изгради станице и купи електричне бицикле који би се изнајмљивали грађанима.
- Током наредне године имаћемо у граду стотину станица са 750 електричних бицикала - рекао је заменик градоначелника.
Додао да је Град Београд тражио да се измене законски прописи којима би се дефинисао појам "бициклистичко-пешачке улице".
- Тражили смо да се уведе појам ''бициклистичко-пешачке улице'' у којима предност имају пешаци и бициклисти, а аутомобили могу да возе брзином од 10 километара на сат, затим и могућност коришћења ''жутих трака'' за бициклисте према процени Саобраћајне полиције и локалне самоуправе, као и субвенције за куповину домаћих бицикала и законско регулисање рада електричних тротинета - рекао је Весић.