БГ ВОЗ СЕ ВРАЋА НА СТАРИ РЕД ВОЖЊЕ: Поново на 15 минута, преко моста 100 НА САТ, али само уз један услов
Нови ред вожње важће од 12. 12. 2021. године, до 15. децембра потрајаће постојећа редукција.
Средином децембра (вероватно у среду, 15. 12.) очекује се делимична нормализација саобраћаја БГ воза, али ред вожње који је предвиђен за 2021/22 годину биће примењен тек када се комплетно заврше радови на брзој прузи Београд - Нови Сад.
Од 15. децембра (или неки дан касније, с обзиром на то да су у току радови који захтевају додатну редукцију) возови ће саобраћати по распореду који је важио до 5. новембра ове године, односно на 30-60 минута у шпицевима на линији 1 Овча - Батајница.
Како су објаснили у Инфраструктури железница Србије, то ће бити привремена организација саобраћаја, а тек по завршетку свих радова на новосадској прузи и БГ воз враћа своју "стару славу".
ЛАЖНИ ЕКОЛОЗИ НАПАЛИ И УДРУЖЕЊЕ БОРАЦА: "Срамно је изазивати сукобе и провоцирати недужне" (ФОТО)
ХРВАТ И СРПКИЊА СЕ ГРЛИЛИ 24 ЧАСА У КНЕЗУ! Београђани били збуњени призором, а ево шта се крије иза ове приче (ВИДЕО)
КОЛОНИ СЕ НЕ ВИДИ КРАЈ! Удес на Панчевачком мосту створио огромне саобраћајне гужве
Тада ће на линији 1 поласци у шпицевима поново бити на на 15 минута и то након више од три године редукције због обимних радова на инфраструктури. Од Батајнице до Овче путоваће се 45 минута.
- Новим Редом вожње 2021/2022 који ступа на снагу 12. 12. 2021. године, на релацији Батајница-Овча-Батајница, у јутарњем и поподневном шпицу, планирана је организација саобраћаја возова из система БГ:ВОЗ у тактном систему на 15 минута. Примена планиране организације саобраћаја биће одложена због инфраструктурних радова на модернизацији пруге Београд Центар-Стара Пазова-Нови Сад, који су у току - казали су у "Србија возу".
Дакле, нови ред вожње важће од 12. 12. 2021. године, до 15. децембра потрајаће постојећа редукција, а након тога враћа се редуковани ред вожње који је важио до 5. новембра.
Како ће систем изгледати када се пусти у саобраћај брза пруга
Од Београд центра до Батајнице финализују се радови на потпуној обнови два колосека, више нема пружних прелаза, а путници ће од перона до перона моћи само кроз pothodnike и то на свим станицама. Новина је увођење и два нова стајалишта - у Земун Пољу (Камендин) и на Алтини.
Возови ће на деоници од Прокопа до Батајнице имати ограничење од 100 до 120 километара на сат, али РВР гарнитуре, које се користе у систему БГ воза, могу да достигну брзину од око 95 километара на сат. То значи да ће БГ воз поново бити најбржи превоз у граду, јер ће се том брином кретати возови дуж најоптерећенијег правца који иде паралелно са ауто-путем и мостом Газела.
- Пројектоване брзине возова за двоколосечну пругу на релацији Београд Центар-Нови Београд је 100 км/час, а на релацији Нови Београд- Батајница је 120 км/час. Ове брзине неће бити одмах примењене са преласком на нови ред вожње јер се саобраћај тренутно одвија по једном колосеку због инфраструктурних радова - додају у "Србија возу".
Први полазак из Овче за Батајницу биће у 5.59 сати, након чега се поласци радним данима нижу на 15 минута. Изузетак је период од 9 до 13 сати, као и после 17 сати, када возови иду ређе - на 30 до 45 минута. Последњи полазак је у 21.59.
Први полазак из Батајнице биће у 6 сати, а шпиц са поласцима на 15 минута траје до 9. Потом возови иду на 30 или 60 минута, да би поподневни шпиц почео у 14 сати и завршио се у 17. Последњи полазак за Овчу је у 21.52.
Друга важна линија је Овча - Ресник, са првим поласком у 5.52 и последњим у 21.52. Поласци су у интервалима од 30 до 60 минута, а поједини саобраћају и до Лазаревца.
Први полазак из Ресника ка Овчи је у 6 сати, а последњи у 21.30.
Такође, у систему остаје и линија за Младеновац.
Поједини поласци на другим линиама уместо из Овче обављаће се и из Земуна, на пример Земун - Лазаревац.
БГ воз у Београду функционише од 2010. године, када је наследио стари систем Беовоза, али овај виде превоза у Београду постоји још од краја осамдесетих година.
Идеја је била да се, тада савремени РЦР једноделни возови, искористе за градску железницу, која би ишла новим, али тада још недовршеним Београдским железничким чвором. Прокоп је био обична станица, без плоче, која је касније придодата, а Вуков споменик отворен је тек 1995. године.
Све то је личило на метро, али је ипак био воз - онај који је повезао три краја - Батајницу, Ресник и Панчево у време највеће кризе, када су гарнитуре биле пуне јер је ГСП био на ивици пропасти. А онда, када дође недеља, воз су пунили они који су ишли у шопинг на бувљак - панчевачки и новобеоградски.
Касније су линије продужене до Инђије, Младеновца, Лајкова, али путника је било све мање - возови су постали непоуздани, а у њима је престала да важи и маркица за градски превоз. Обнова овог вида превоза 2010. године подразумевала је и одређене инфраструктурне радове, а то је био и први пут да нека железничка линија има такт од 15 минута.
Након обнове пруге Београд центар - Батајница, такав такт је поново могућ, па се очекује да БГ воз значајно олакша путовање не само са периферије у центар, већ и кроз сам Београд.
БГ воз само је део шинских система на које ће се градски превоз ослањати у будућности - заједно са метроом и трамвајима. План развоја градске железнице подразумева увођење нових линија - до Аеродрома, односно Сурчина и Обреновца, као и до Макиша преко Раковице, а у плану је и изградња станице Карабурма. Када је Карабурма у питању, треба напоменути да је она већ сада повезана тунелима који воде ка Вуковом споменику.