Ускоро бициклом и кроз Кнез Михаилову!
Циљ је да се све бициклистичке стазе у граду повежу, најављује градски архитекта
Београђани ће у догледној будућности имати на располагању више од 200 километара бициклистичких стаза, а двоточкашима ће се возити преко Славије, око Калемегдана, па чак и Кнез Михаиловом улицом, рекао је главни градски архитекта Милутин Фолић.
– За сада су у Београду урађена 83 километра стаза, које претежно иду уз улице на Новом Београду, пошто је терен раван па је и бициклирање знатно лакше. Међутим, на основу урбанистичког плана града, Београд би требало да добије још 120 километара стаза за двоточкаше – рекао је Фолић, уз напомену да је циљ пројекта да бицикл постане превозно срество и да се њиме иде на посао, факултет...
Он тврди да је рачуница веома јасна.
– Један аутомобил заузима простор на улици колико осам бицикала. Желимо да повећамо удео бицикала у саобраћају са мизерних 0,7 на барем десет одсто – објашњава Фолић.
Како је навео, постојеће бициклистичке стазе су испрекидане, раштркане и за почетак је циљ да се оне повежу.
– Мора да се ради парцијално јер изградња бициклистичких стаза подразумева реконструкцију одрђене улице. То није нимало лак ни једноставан посао, тако да ћемо постепено радити на његовој реализацији. За почетак, ове године ће бити постављена бициклистичка стаза дуж Рузвелтове, од Богословског факултета до Булевара краља Александра. Радови на реконструкцији улица су већ почели, а увођењем бициклистичке стазе на том потезу повезаћемо неколико студенстких домова са многобројним фалуктетима у окружењу Вуковог споменика, чиме ћемо омогућити студентима да бициклом одлазе на предавања – објаснио је Фолић.
Фолић посебан акценат ставља на здравље
– Студије су показале да возећи бицикл сат времена дневно, продужавамо животни век за седам година. Ако се узме у обзир да возећи сат времена дневно на то потрошите око две године за цео животни век, то значи да преосталих пет година добијамо „гратис” – поручује Фолић, који каже да и сам често на посао долази бициклом.
Према његовим речима, за 20 дана почеће реконструкција Булевара ослобођења, након чега ће бициклистичке стазе повезати Аутокоманду и Славију. Ове године планирано је уређење и постављање стаза од Богословског факултета до Вишњичке бање, као и у Булевару Николе Тесле, од Бранковог моста до хотела „Југославија”. На Новом Београду ће, поред ове улице, бициклистичком стазом бити повезани и Булевар маршала Толбухина и Париске комуне.
– Када се говори о плановима за наредну годину, обављаће се радови на реконструкцији Улице кнеза Милоша, након чега ће и она добити бициклистичку стазу, као и уређивање градског језгра, па ће тако бицикл моћи да се вози и преко Савског моста, кроз Улицу 27. марта, од Рузвелтове до Зоолошког врта, затим Дунавском улицом, цео потез улица око Калемегдана, Бранковом, али и Кнез Михаиловом – објашњава градски урбаниста.
Међутим, да би се наставиле стазе за бициклисте, мораће мало да се „штрпне од саобраћајних трака”.
– То је сигурно потез којим ћемо навући гнев возача аутомобила. Да бисмо сви били здравији, одузећемо по једну саобраћајну траку и поставити саобраћајну траку за бицикле, посадити ред дрвореда – поручује Фолић.
Мали: Од јула нова здравствена станица у Малом Мокром Лугу
Град ће обезбедити и паркиралишата, затим електричне бицикле којима ће се олакшати вожња на успонима, а коришћење ових двоточкаша биће бесплатно 30 минута.
Како је навео Фолић, постоји идеја да се Улица краља Милана затвори за моторна возила, изузимајући јавни градски превоз, чиме би она постала пешачка и бициклистичка зона. Ипак, то је остала само идеја. Фолић посебан акценат ставља на здравље.
– Студије су показале да возећи бицикл сат времена дневно, продужавамо животни век за седам година. Ако се узме у обзир да возећи сат времена дневно на то потрошите око две године за цео животни век, то значи да преосталих пет година добијамо „гратис” – поручује Фолић, који каже да и сам често на посао долази бициклом.