ДАНАС БУС ПЛУС ИДЕ У ИСТОРИЈУ! Расписује се тендер, ускоро НОВИ СИСТЕМ наплате карата (ФОТО)
Ускоро у главном граду нови систем, најсавременији у Европи
Данас ће бити расписан међународни тендер за наплату карата и управљање возилима јавног превоза у Београду, најављено је на конференцији у Старом двору на којој је речено да ће се нови партнер бирати на период од 13 година.
Изградња инфраструктуре у Новоградској, Добановачкој и Добровољачкој улици
НОВА МЕСТА ЗА МАЛИШАНЕ У БЕОГРАДУ! Главни град следеће године гради још шест вртића
ОТКРИВЕНИ ДЕТАЉИ! Бус плус ОДЛАЗИ У ИСТОРИЈУ, долазе БОЉИ ДАНИ за градски превоз (ФОТО)
- Од сутра Бусплус одлази у историју. Тражићемо партнера, штитећи интересе Града - рекао је заменик градоначелника Горан Весић и додао да је Град прихватио све сугестије Саобраћајног факултета.
Појаснио је да је новим уговором, у односу на претходни, предвиђен мањи проценат накнаде за приватног оператора од максималних 7,92 одсто уместо 8,53 одсто. "Да је у претходном уговору накнада за приватног оператора спроведена по нижем проценту, Град Београд би уштедео 3.459.119 евра", рекао је Весић и додао да су за тај новац могла да се изграде два вртића.
Навео је да је, осим мање провизије, предвиђен и лимит на зараду приватног партнера и додао да, уколико приходи од продаје карата пређу 900 милиона динара месечно, приватни партнер неће моћи да добије више од три одсто провизије.
Рок за пријаву на тендер је 25. фебруар, а биће спроведен по моделу јавно-приватног партнерства којем је претходила студија о јавном превозу у главном граду коју је израдио Саобраћајни факултет Универзитета у Београду.
Од новог партнера очекује се и већи обим услуге - већи број возила (2.151 у односу на 1.853), већи број контролора (300 контролора у односу на 200), већи број продајних места за допуну карата (минимум 1.500 у односу на 800), као и дуже радно време места за издавање персонализованих картица.
Такође, очекује се унапређење функционалности система и опреме - могућност плаћања мобилним телефоном путем апликације којом ће бити могуће и информисање путника у реалном времену о застојима, променама, изменама реда вожње, као и слање обавештења везаних за истицање, допуну или валидацију персо или неперсо картице.
Градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић каже да се од новог партнера очекује модернизација система у складу са развојем технологије.
Како је навео, очекује се да ће се док траје уговор целокупна опрема у потпуности заменити и да ће у тренутку завршетка уговора Град имати на располагању технолошки функционалан систем са савременом опремом.
У септембру ове године истекао је десетогодишњи уговор који је Град Београд имао са фирмом "Апекс солушн" која је направила Бусплус систем за наплату карата и управљање возилима у јавном превозу у престоници, али је због епидемије корона вируса уговор продужен до завршетка процеса избора новог партнера у складу са законом.