Ђилас против метроа, а некада причао да је приоритет
Најављивао градњу
Бивши градоначелник Драган Ђилас још једном је показао да му је власт преча од грађана. Он и његови одборници тако на седници Скупштине града нису гласали за предлог о изградњи метроа. То можда и не би било спорно да управо Ђилас није својевремено, док је био на челу Београда, на сва звона планирао и најављивао градњу метроа као најважнију ствар за престоницу.
Београђани, ово су делови града у којима ЈКП Јавно осветљење данас обавља радове
Ђилас је још 2010. године тврдио да ће изградња метроа у Београду почети за две године, да би 2013. најавио да су завршене све неопходне припреме, договори и преговори за финансирање пројекта, те да ће на основу међудржавног споразума Француске и Србије Французи финансирати возове и електроопрему.
Како је тада рекао, преговарано је са Европском банком за обнову и развој и добијена је званична потврда да су спремни да финансирају радове чија је пројектна вредност била већа од 600 милиона евра. Остало је само, како је тврдио, да фирма "Ежис", која је урадила пројекат прве трасе, уради идејни пројекат и студију оправданости. Ђилас је са компанијама "Ежис" и "Алстом" имао и састанак у јуну 2013. у Француској.
Ђилас је у међувремену пао с власти и сада, у опозицији, напрасно заборавио колико је метро важан за Београд.
Политички аналитичар Драгомир Анђелковић оцењује да је у питању крајње ирационално и себично понашање Ђиласа:
- Он сада из статуса опозиције тера инат грађанима. Хоће да наштети власти, али власт од тога неће имати штету, напротив, јер Ђилас ради против интереса грађана и то свакако није пут за успех пошто ће изазвати револт и оних који га подржавају.
Никола Никодијевић, председник Скупштине града, има сличан став:
- Бесмислено је да било ко гласа против одлуке о изради плана јер је то будући документ који треба да пружи одговоре како треба да изгледа шински систем у Београду. Није чак у питању ни конкретно решење, већ први корак да се дође до решења на које струка треба да да одговор.
Заменик градоначелника Горан Весић истиче да ће од метроа сви грађани имати бенефите.
- Уместо да се радује томе да се метро гради, Ђилас је гласао против, а истовремено се и хвалио тиме да су сви док је он био градоначелник гласали за - рекао је Весић.