ЈЕДНА ОДЛУКА МОЖЕ ПРОМЕНИТИ СВЕ: Град Београд затражио регулисање рада електричних тротинета - ево шта то значи
Да ли су погођени и бициклисти?
Град Београд је предложио званичне измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја, међу којима је и регулисање рада електричних тротинета, изјавио је данас заменик градоначелника Горан Весић.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/08/09/profimedia-0351892981.jpg?itok=0CfUIo2o)
Неће више бити ХРВАТСКЕ УЛИЦЕ у Београду: Комисија усвојла и предлог за споменике тројици градоначелника
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/09/17/pjimage_8.jpg?itok=MRfO0APz)
УЗНЕМИРУЈУЋЕ СЦЕНЕ НА ВОЗНОЈ СТАНИЦИ У БЕОГРАДУ: Од подигнуте рампе до пластичне црне кесе док воз пролази (ФОТО)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/bg_1.jpg?itok=qN3YtkQY)
Усвојене иницијативе да се подигну споменици градоначелницима Бранку Пешићу, Влади Илићу и Милошу Савчићу
Он је истакао да је тражено да држава донесе одлуку да ли ће електрични тротинети бити дозвољени.
- Уколико буду дозвољени, треба да се зна ко их може возити, где, којом брзином, какву опрему возачи морају да имају и које старости морају да буду. Не желимо да имамо ситуацију да деца од 10 година користе електричне тротинете или да бициклисти морају да имају кациге, а они који возе тротинет не морају - рекао је Весић.
Навео је да смо имали случај да возач електричног тротинета вози на ауто-путу, што може да буде опасно по живот.
Када су у питању бицикли, рекао је да је Град Београд тражио измену закона и да се званично уведе појам бициклистичко-пешачке улице.
- То су улице где је брзина вожње аутомобила ограничена на 10 километара на сат, а предност имају пешаци и бицикли. Такође смо тражили да се дозволи коришћење жуте траке за бициклисте тамо где Град са Саобраћајном полицијом и Саобраћајним факултетом процени да је то безбедно - рекао је Весић.
Нагласио је да, због вируса корона, компаније које се баве производњом бицикала у Србији не могу да их довољно произведу јер је потражња огромна.
- Услед велике потражње, захтевали смо да се уведу субвенције за куповину домаћих бицикала јер је то и улагање у еколошки развој. Чекамо да нова влада ступи на дужност и тада ћемо разговарати са надлежним министрима о усвајању наших предлога, а у међувремену градимо бициклистичке стазе - рекао је Весић.
Навео је да се тренутно ради око десет километара бициклистичих стаза и додао да ће Београд у наредне две године имати скоро 60 километара бициклистичких стаза.