Фестивал интегрисаних комуникација у Београду: Једино је важно да имате добру идеју!
Спремите се
Паул Меатес, креативни директор у агенцији Дрога5 из Њујорка, биће keynote предавач и отворити овогодишњи фестивал интегрисаних комуникација КАКТУС 2017, који се одржава 1. и 2. новембра у хотелу Crowne Плаза у Београду. Тим поводом, Меатес говори о инспирацији, идејама, традиционалном насупрот модерном маркетингу, као и о комуникацији између бренда и потрошача.
КАКТУС 2017: Фестивал интегрисаних комуникација 1. и 2. новембра у Београду
РЕЧ СТРУЧЊАКА ИЗ ОБЛАСТИ ИНТЕГРИСАНИХ КОМУНИКАЦИЈА: Преживеће они спремни на авантуру
Радите као креативни директор већ више од 17 година, сарађујући са многим успешним светски познатим брендовима. Који бисте издвојили као омиљени?
- Пројекат на који сам највише поносан је заправо илустрација за 100-годишњицу Цоца Цола флашице. Имао сам задатак да урадим редизајн ретро Coca-Cola флашице користећи само три боје: црвену, црну и белу. Радови су објављени у "Kiss the Паст Hello" – брошури, у коју су укључене и историјске фотографије Енди Ворхола и Роберта Рашенберга и радови више "сумњивих" уметника попут мене и господина Брејнвоша.
Из Вашег искуства, како се рађају квалитетне идеје и где проналазите инспирацију за њих?
- Идеје долазе са разних страна. Да будем искрен, увек их има. Мени углавном дођу док се возим метроом.
Које идеје добијају највећу пажњу у модерном оглашавању? Како бисте дефинисали идеје које опстају?
- Пројекти који побеђују на међународним такмичењима често су најбоље примењени у датој категорији и представљају најбоље идеје. Међутим, за мене је то најједноставнија идеја о којој никада раније нисте размишљали. То су оне идеје које терају људе да се питају: "Зашто се нисам тога сетио?"
У чему је тајна квалитетне двосмерне комуникације између бренда и потрошача?
- Не знам да ли има неких тајни, али има више смисла ако је упоредите са било којом другом конверзацијом. Брендови очигледно воле своје производе и желе бескрајно да причају о њима. Али добар дијалог је увек о ономе што воле обе стране. Ако сте спортски бренд или носталгични слаткиш, онда је то нешто за шта су потрошачи везани, тако да би у том правцу требало да започнете разговор. Али, ако почнете да причате о прашку за веш са непознатим човеком на улици, велике су шансе да га не заинтересујете. Или би могао да покуша да промени тему, што се стално дешава на друштвеним мрежама. Бренд газиране воде постује нешто о мехурићима, а потрошач којем је то досадно одговара причом о глобализацији или се жали на боју конзерве.
Може се рећи да живимо у дигиталном добу. По Вашем мишљењу, која је предност дигитализације у односу на традиционални маркетинг и зашто је дијалог релевантан, насупрот монологу који је био саставни део традиционалног маркетинга?
- Не видим да има предност, али се у индустрији много тога променило. Пре дигитализације фокус је био на ТВ реклами, радио или принт огласу. Онда се изненада појавила дигитализација, компјутерске игрице, апликације, веб странице, банери, вирални филмови, чет ботови, АР, ВР итд… Повећала се сложеност медијског пејзажа са значајном разликом. И тиме су одједном интегрисане кампање постале невероватно сложене. Мислим да је дигитализација стварно утицала да се ствари промене, због тога што је све постало толико сложено и посао заиста захтева снажну идеју како би се нешто урадило. Нешто у сржи чиме се све остало "храни".
И на крају, дигитал је отворио и друге могућности. Дигитал је много тога додао миксу, тако да, било да је у питању дечија књига, крофна, пар ципела – важно је само да у основи имате добру идеју и можете да створите шта год желите и од чега год желите.
Да ли можете да наведете две кампање које су, по Вашем мишљењу, заузеле прво место у свету током протекле године, и реците нам зашто?
- Моје две омиљене кампање су: Меет Грахам и Fearless Гирл. Меет Грахам је кампања која је изашла ван граница свега што смо до сад имали прилику да видимо када су у
питању кампање о безбедности у саобраћају. Fearless Гирл зато што је перфектно урађена.
На овогодишњем фестивалу КАКТУС Ваша тема предавања је "Ripple Effect". Какав је то ефекат? Шта учесници фестивал могу да очекују?
"Ripple Effect" се бави стварањем последичног домино ефекта у оквиру интегрисаног оглашавања. Интегрисано оглашавање је често веома успешно због коришћења више канала комуникације за исти циљ. Али понекад се посао може побољшати током самог процеса. Један део може бити бољи од другог. Више о овој теми на фестивал КАКТУС 2017.
Више информација о предавачу и програму пронађите на www.kaktus.rs.