ГЛАВНА АУТОБУСКА СТАНИЦА У СРЦУ НОВОГ БЕОГРАДА Сам процес пребацивања обавиће се у једном дану, а ево КОЈИМ ЛИНИЈАМА МОЖЕТЕ СТИЋИ ДО ЊЕ
Након више од пола века Београдска аутобуска станица мења локацију. Од 29. септембра сви аутобуси биће преусмерени у Блок 42 на Новом Београду.
Сам процес пребацивања на нову локацију пажљиво је осмишљен, све ће се обавити у једном дану што ће осигурати да транзиција прође глатко, без компликација за путнике и кориснике станице.
Нова станица се налази у срцу Новог Београда, на стратешки позиционираној локацији, у непосредној близини мото-пута (некадашњег ауто-пута кроз Београд), одмах поред железничког стајалишта Нови Београд и на само неколико минута од станице градског превоза са линијама које воде ка Аеродрому Никола Тесла.
Како до нове станице?
До нове аутобуске станице, поред сопственог превоза, грађани ће моћи да стигну и трамвајем, аутобусом или БГ возом.
У непосредној близини стају трамваји 7, 9, 11 и 13, као и бројне аутобуске линије: 85, 89, 94, 95, 600, Е6, а до нове београдске аутобуске станице брзо ћете доћи и ако користите аутобусе градског превоза 60, 60Л, 67, 93 и ЕКО1.
Уколико путујете из правца Устаничке улице најлакше ћете стићи популарном „седмицом”, са Бањице трамвајем број 9, од Калемегдана бројем 11, а ако долазите са Бановог брда имате избор између трамваја на линији 13 и аутобуса број 85.
Са почетног стајалишта Зелени венац крећу три аутобуске линије, 60, 60Л и 67 које возе до нове аутобуске станице, а са Видиковца до ње саобраћа аутобус број 89.
Свима који живе или се нађу на потезу Миљаковац-Бежанијска коса одговараће аутобус 93, а у близини нове станице стаје и 94 који саобраћа из новобеоградског Блока 45 до Ресника.
Аутобус број 600 учиниће путовање лакшим и бржим, пре свега због своје релације. Креће од Железничке станице Центар, а последње стајалиште на овој линији је Аеродром Никола Тесла.
До нове аутобуске станице може се доћи и првом електробус линијом у Београду ЕКО 1 која ће, такође, одговарати многима јер покрива дугу руту - од Вуковог споменика до насеља Белвил.
Трамвајске линије до нове аутобуске станице
- 7-Устаничка-Блок 45
- 9-Бањица-Блок 45
- 11-Калемегдан-Блок 45
-
13-Баново брдо-Блок 45
Ови аутобуси саобаћају до нове аутобуске станице
- 60 и 60Л-Зелени венац-Нови Београд, Топлана
- 67-Зелени венац-Нови Београд, Блок 72
- 85-Баново брдо-Борча 3
- 89-Видиковац-Нови Београд, Блок 72
- 93-Ново Бежанијско гробље-Миљаковац
- 94-Нови Београд, Блок 45-Ресник, Едварда Грига
- 95-Нови Београд, Блок 45 -Борча 3
- 600-Железничка станица Београд, центар-Аеродром Никола Тесла
Шта се налази у Блоку 42?
На месту где се некада налазило нехигијенско насеље сада се простире модеран станични плато са 65 перона и паркингом од 186 места, као и нове прилазне саобраћајнице које омогућавају лак приступ станици из свих праваца.
У току је изградња станичне зграде од 27.000 квадратних метара која ће, након што буде завршена, изгледом и садржајима моћи да парира главним станичним зградама у светским метрополама пружајући путницима модеран и функционалан простор са ресторанима, кафићима, банкама и другим потребним садржајима.
До завршетка радова на новој станичној згради путници ће користити привремени објекат са основним садржајима. У питању је анекс површине око 1.200 квадратних метара који је изграђен од стране Града Београда и у потпуности оспособљен за несметано функционисање станице.
ШТА ЈЕ ИЗГРАЂЕНО
Станични плато са 65 перона и то 12 долазних и 53 полазна перона. Полазни перони су распоређени тако да је 8 резервисано за приградски саобраћај, 14 за међународни, 22 за међуградски и 9 за ванлинијски-туристички саобраћај. Изграђен је и припремни паркинг за аутобусе са 80 места као и паркинг за путнике са 186 места од којих је 89 намењено путницима у доласку док је 97 места фрезервисано за путнике у одласку. У склопу станичног платоа ће се налазити и такси станица са 25 места.
Анекс аутобуске станице који је у потпуности повезан са станичним платоом.
Нова локација аутобуске станице ће значајно допринети растерећењу центра града. Саобраћај који је годинама стварао гужве и повећавао загађење у централним деловима Београда сада ће бити преусмерен на нову руту. Ово ће смањити загађење ваздуха и побољшати искуство путника који ће сада моћи брже и лакше да стигну до станице било да користе аутобуске линије ГСП-а, трамваје или сопствени превоз. Посебно ће погодовати онима који комбинују аутобуски, железнички и авио саобраћај јер ће сви ти видови превоза бити близу једни другима.
Прекопута нове аутобуске станице биће изграђена и модерна станична зграда за железнички саобраћај чиме ће овај део града постати централно саобраћајно чвориште не само Београда, већ и целе Србије. Оваква интеграција олакшаће путницима прелазак са једног на други вид превоза чиме ће се скратити време путовања и унапредити ефикасност саобраћаја у целом региону. Веза између аутобуске и железничке станичне зграде биће анекс од 1.200 квадратних метара који је већ изграђен и који ће у наредном периоду бити у функцији привремене станичне зграде.
Измештање аутобуске станице део је свеобухватног саобраћајног мастер плана за Београд који обухвата и нову железничку станицу, ревитализацију аеродрома "Никола Тесла" и изградњу метро система. Овај план има за циљ да, по угледу на најбоље европске праксе, саобраћај у српској престоници учини одрживим, односно да јавни превоз, бициклисти и пешаци коначно добију примат над путничким аутомобилима. Имплементацијом овог плана Београд се трансформише у модеран и еколошки одржив град, који пружа бољи квалитет живота својим грађанима и боље искуство својим посетиоцима.
Србија Данас/Курир