ГРАД НАБАВЉА 10 ЕЛЕКТРИЧНИХ И 100 АУТОБУСА НА ГАС: Позната траса нове линије градског превоза
Јавна набавка за куповину десет нових електроаутобуса јеспроведена и испорука се очекује крајем ове године.
Градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић најавио је данас да ће Град Београд током ове године обновити возни парк са десет електричних и сто нових аутобуса на гас, процењене вредности око тридесет милиона евра. Он је подсетио да је од 2014. набављено 339 нових аутобуса, вредности око 65 милиона евра, док је 2019. купљено 244 аутобуса, вредности око 45 милиона евра.
Кардиолог др Апостоловић препоручује: Ово је најбољи начин за РЕГУЛИСАЊЕ НИВОА ХОЛЕСТЕРОЛА у крви!
УЖАСАН ПРИЗОР У СУРЧИНУ: Београдским насељем шири се несносан смрад трулог меса, грађани узнемирени!
ХАВАРИЈА КОД БЕОГРАЂАНКЕ: Пукла водоводна цев, аутопус пропао у рупу (ФОТО)
- Савремени и нови аутобуси пружају путницима много већи комфор, због чега ће засигурно и већи број људи користити јавни превоз. С друге стране, нова возила мање загађују животну средину, што је у данашње време изузетно важно. Дакле, набавком нових возила доприносимо даљем развоју јавног превоза у Београду - истакао је Радојичић, који је заједно са директором ГСП "Београд" Радишом Момчиловићем на почетној станици ЕКО 1 линије код Вуковог споменика најавио и будућу нову, ЕКО 2 линију.
Градоначелник се осврнуо и на финансијску страну функционисања јавног превоза.
- Примера ради, Град Београд је у 2019. обезбедио 15,5 милијарди динара за функционисање јавног превоза. Продајом карата је обезбеђено седам и по милијарди динара, тако да је Град заправо суфинансирао око осам милијарди динара. Око 110 хиљада запослених купује претплатне карте на годишњем нивоу, али чак две стотине хиљада запослених не. Уколико бисмо куповину карата повећали за педесет одсто, на годишњем нивоу могли бисмо да купујемо више од 150 нових возила. Зато треба да подигнемо свест и да сви дамо допринос да се унапреди возни парк јавног превозника - казао је градоначелник.
Један аутобус, додао је Радојичић, може да смањи три стотине метара саобраћајне гужве ако се узме у обзир број људи који би, уместо аутомобилског, користио аутобуски превоз.
Нова ЕКО линија имаће трасу од Београда на води до Калемегдана, прецизирао је Радојичић, додајући да је тендер већ завршен и да би требало да се возила нађу на улицама града до краја ове или почетком следеће године. Када је реч о најављеним возилима на гас, процедура је у току и они ће такође од следеће године почети да превозе путнике у Београду.
- Врло је важно да водимо рачуна да се испоштују нови европски еколошки стандарди, односно да се прави добра комбинација електричних и аутобуса на гас - рекао је Радојичић.
Радиша Момчиловић је појаснио да је јавна набавка за куповину десет нових електроаутобуса спроведена, те да се испорука очекује крајем ове године.
- Након пријема аутобуса, ГСП ће предложити да нова линија има ознаку ЕКО 2, те да траса буде од Београда на води, преко Немањине, Славије, Теразија до Дорћола - истакао је он.