Градоначелник Шапић за РТС: У последњих неколико деценија није постојала социјално одговорнија Градска управа од садашње
Политика социјалних мера и изградња великих инфраструктурних пројеката ради решавања деценијама нагомиланих саобраћајних проблема акценти су у раду градоначелника Београда Александра Шапића, који је данас сумирао резултате за протекле две и по године, односно 111 дана новог мандата.
– У последњих неколико деценија није постојала „социјалнија” Градска управа и успели смо да обезбедимо између 150 и 200 милиона евра годишње, које кроз различите социјалне мере дајемо Београђанима. Истовремено, ниједна ствар која је раније постојала данас не недостаје. То се у управљању финансијама зове рационализација, организација и постављање приоритета, али и коришћење политичког ауторитета да се „исеку” непотребни трошкови – рекао је Шапић за Радио-телевизију Србије.
Током претходне деценије наш главни град добио је више од 250 хиљада аутомобила и урбанистички се знатно променио због развоја појединих делова. Све су то разлози да решавање нагомиланих саобраћајних проблема такође буде у фокусу, навео је Шапић.
– Трудим се да „тровачку” атмосферу која влада у нашем друштву и медијима оставим са стране јер знам да ће на крају остати само резултат и оно што се конкретно види, а то није то некада лако. Кад је реч о капиталним пројектима, неке ствари зависе од Града Београда, а неке не. Највеће капиталне пројекте одувек је у главном граду финансирала Влада Србије, па тако и предстојеће, међу којима је метро као кључни национални пројекат. Према информацијама које имам, све иде својим током и надам се да ћемо прву линију добити у року који је планиран. Али оно што до тада треба да се уради тиче се уклањања Старог савског и изградњу новог српског моста на тој локацији – казао је градоначелник.
Шапић је подвукао да су предузете све мере како би саобраћај што боље функционисао током уклањања Старог савског моста. Осим кружних токова који су урађени у Новом Београду, проширене су и бројне улице како би се припремило уклањање овог моста.
– У последње две године по питању саобраћајних решења урадили више него у претходних двадесет и даље настављамо да радимо. Не постоји град на свету величине Београда, у којем живи два милиона људи и који нема метро, а да се брже пролази него код нас. Радимо интезивно на томе да људи осећају што мање загушења која ће бити све већа јер се енормно повећава број аутомобила – рекао је Шапић.
Градоначелник је подсетио да је у Новом Београду проширено је више улица, као што је вертикала у Булевару Зорана Ђинђића од кружног тока до Студентске улице која је проширена за једну траку, те од Студентске преко Тошиног бунара, Земунске до улаза у Војвођанску улицу што се завршава до краја године. Решења се праве и за стари део Града како би саобраћај био проточнији. Тако је проширено стајалиште на Зеленом венцу, Карађорђева је учињена поново проходном, а такође се поново у саобраћај пушта и Васина улица.
– Преузећу потпуну одговорност за сва саобраћајна решена у нашем граду, али се нећу консултовати са онима који не прате савремене саобраћајне трендове у великим градовима света и чија су решења застарела. Живимо у времену у којем смо се поделили на ровове, никога не интересује истина. Ја имам ту врсту слободе и комодитета да ме не интересује дневно политички маркетинг и рејтинг и своје знање и искуство могу да искористим у интересу Београђана – рекао је први човек српске престонице.
Шапић дубоко верује да ће Београд у наредне четири године, нарочито са „Експо изложбом” која би требало да буде кулминација, да се промени у мери у којој се није мењао у последњих петнаест година.
–Тада ћемо бити надомак метроу, имаћемо нови српски мост, као и тунел са две цеви. То је идеја на којој сам упорно пре годину и по дана инсистирао да се веже са изградњом новог моста – рекао је он и додао да се са радовима на изградњи тунела практично започело, јер је у току измештање инсталација.
Почетак пробијања тунела почеће следеће године, када ће „кртица”, која ће ући из Булевара Деспота Стефана изаћи код Економског факултета. Нови српски мост ће бити отворен почетком 2027. године, а након годину и по дана ће бити пуштен у рад и тунел, чиме ће суштински бити промењена саобраћајна инфраструктура престонице, најавио је Шапић.
Како је истакао, нада се да ће до краја његовог мандата обновити цео возни парк јавног превоза, а можда и раније, што, како је навео, нико никада није учинио.
– Ја ћу то да изгурам, како знам и умем. Драстичне промене су већ урађене, очекујем да ће до за две и по године имати све нове трамваје, тролејбусе и аутобусе, да ћемо још значајније смањити трошкове јавног превоза према суграђанима, а данас бећ имамо најјефтинији превоз у Европи – рекао је и напоменуо да се ред вожње у центру града уредио јер нема могућности за манипулисање од стране диспечера.
Наставићемо са социјалним мерама, али истовремено и никад већим инфраструктурним улагањима, истакао је Шапић.
– То је могуће јер мислим да знам како треба да се квалитетно распореде буџетска средства којима располажемо. То је ствар заната и зато мислим да је важно да, када се бавите локалном политиком, ипак пре него што дођете на то место треба да будете у тој области. Ја сам скоро 13 година био у локалној самоуправи пре него што сам дошао на место градоначелника, а то су неке ствари које не могу да прођу без реалног знања – рекао је Шапић.
Говорећи о припремама Београда за предстојеће празнике градоначелник је нагласио да су у последњих годину и по дана појачани програми који се дешавају на београдским улицама кроз различите манифестације те да Београд треба да буде град који живи читаве године.
– Имаћемо и организован дочек Нове године, као и различите манифестације у оквиру „Београдске зиме” коју организује Град Београд. Све је више туриста, мислимо да Београд заиста постаје центар и волим да кажем, Њујорк Југоисточне Европе, верујемо да ће тек бити, а у интересу свих нас је да буде што више туриста јер то на крају заврши у џеповима Београђана и у градској каси – закључио је први човек српске престонице.