Кинеска телевизија ЦГТН и италијански лист „Република” позитивно оценили одлуку о бесплатном превозу у Београду
До краја 2027. године Београд ће извршити комплетну замену возила у јавном саобраћају.
Кинеска државна телевизија ЦГТН направила је прилог о бесплатном јавном превозу у Београду, у којем је показала велику заинтересованост и позитивно оценила ову одлуку градоначелника Александра Шапића која је у нашем главном граду ступила на снагу 1. јануара.
„Кажу да не постоји таква ствар као што је бесплатна вожња? Е па у Београду сада постоји. То је велика промена за све становнике, која је део још већег плана”, наводи се у уводном делу овог прилога.
Градоначелник Александар Шапић, који је дао изјаву за ову телевизију, појаснио је да је одлука о бесплатном превозу у главном граду део „озбиљног социјалног програма”, који се спроводи откад је он на челу српске престонице.
– Бесплатан превоз и друге социјалне мере имају многе друге потенцијалне ефекте, међу којима је да покушамо да смањимо загађење, да смањимо гужву и да мотивишемо људе да се више возе јавним превозом – истакао је Шапић.
Нова и добро одржавана возила јавног превоза могла би да буду стимуланс да људи изађу из својих аутомобила и да користе јавни транспорт. Очекивања су да до краја 2025. неће бити ниједног аутобуса који би био старији од две године, што се никада није десило у Београду, наведено је, између осталог, у прилогу.
Позитивну оцену нове одлуке градоначелника Шапића дао је и италијански дневни лист „Република”. У тексту објављеном 8. јануара под називом „Бесплатан градски превоз за све, експеримент за мање аутомобила у Београду, примери у свету”, у афирмативном тону се извештава да град Београд почев од 1. јануара ове године уводи бесплатан јавни превоз.
Наведена одлука се истиче као позитиван пример у циљу решавања саобраћајних гужви и додаје се да ће до краја 2027. године Београд извршити комплетну замену возила у јавном саобраћају. Од градова у Европи наводи се да су бесплатан јавни превоз увели Талин, Луксембург и делимично Монпеље. Када је реч о Италији, констатује се да нема сличних примера, али да постоји систем олакшица и бесплатног саобраћаја за одређене категорије путника.