Немојте да се преварите: Ове линије ГСП се и даље наплаћују
Бесплатан јавни градски превоз у Београду примењује се од 1. јануара ове године
Превоз се не плаћа на свим градским и приградским линијама, али ће се и даље плаћати карте за минибус експрес линије Е и експрес линију А1.
Јавни градски превоз у Београду од 1. јануара је бесплатан, што значи да више нема плаћања дневних, временских или месечних карата. Такође, линије приградских линија градског превоза су бесплатна, те и путници који за користе аутобуске линије за Барајево, Лазаревац, Гроцку, Младеновац, Сопот, Сурчин и Обреновац више не морају да плаћају карту.
Решење према коме је услуга градског превоза за сва лица која користе линијски превоз путника у интегрисаном тарифном систему на територији Града Београда бесплатна од 1. јануара 2025. године објављено је у Службеном листу Београда 30. децембра.
Ипак, како је објашњено, карта ће се и даље плаћати за вожњу минибус експрес линијама Е и експрес линијом А1 (Трг Славија – Аеродром "Никола Тесла).
- Саобраћај на минибус експрес линијама (Е линије и линија А1 – Трг Славија – Аеродром "Никола Тесла") не припада интегрисаном тарифном систему и на овим линијама важе само папирне карте купљене у возилима у којима се користи услуга превоза, и износи 400 динара - наводи се у Решењу које је објављено у Службеном листу Београда.
Према подацима са сајта Секретаријата за јавни превоз корисници превоза на минибус експрес линијама - Е1, Е2 , Е6 и Е9 услугу превоза плаћаће и даље 200 динара.
Највећа реформа јавног превоза
Подсетимо, да ће превоз бити бесплатан од почетак 2025. године је на конференцији за медије на којој су најављени планови Града за 2025. годину најавио Александар Шапић, градоначелник Београда. Он је тада најавио да је у току највећа реформа јавног превоза, додајући да ће се у наредне три године потпуно обновити читав возни парк.
- До краја 2025. неће бити аутобуса старијих од две године на градским улицама, како од приватника тако и градских. Сад нам је стигло четрдесет, педесет возила стиже и читаве наредне године сукцесивно ће стизати. Током 2025. стижу и први трамваји за које смо набавку већ завршили, њих 25, а до краја 2027. задали смо себи задатак да за све тролејбусе, њих сто, и преосталих 120 трамваја обезбедимо средства, можда кроз приватно-јавно партнерство или ћемо то ми учинити, како би и сви они били замењени новим возилима. Циљ је да на крају 2027. имамо сва нова возила, без наплате јавног превоза, што ниједан град у својој историји у овако кратком периоду није урадио. То можда звучи као немогуће, али и многе друге ствари које су данас реалност и које су урађене деловале су немогуће. То је реалност откад је ова Градска управа почела да доноси важне и тешке, али храбре и одговорне одлуке, које су увек биле подупрте добрим планом - рекао је тада Шапић.