Нови Савски мост само је увод у ВЕЛИКИ ПРОЈЕКАТ - Београд добија тунел дуг 2 километра (НАЦРТИ И СКИЦЕ)
Градски архитекта Милутин Фолић открио је много занимљивих чињеница у вези са овим пројектом
Информација да Београд добија нови трамвајски мост на месту Старог Савског моста, потегла је бројна питања грађана - како ће све изгледати и шта ће бити са постојећим мостом који је на својеврстан начин један од симбола престонице. Једна од бројних дилема везана је и за то да ли је баш потребно правити нови мост, зар није могуће постојећи адаптирати и проширити?
Прочитајте и:
Градски архитекта Милутин Фолић открио је много занимљивих чињеница у вези са овим пројектом, и једну најважнију - ово је само почетак великог и важног пројекта који ће Београду дати сасвим нови сјај и изглед.
- У току је пројектовање моста у који ће се трансформисати постојећи трамвајски мост у савремени мост, који ће осим две траке за шински систен имати још по две саобраћајне траке за возила и траке за бициклисте и пешаке. Такође, на мосту су предвиђени видиковци са којих ће бити сагледиви Ушће и Старо Сајмиште са једне, а Београд на води са друге стране - почео је за причу градски архитекта Милутин Фолић.
Он је решио све дилеме у вези са тренутним мостом и његовом будућношћу.
- Тај мост ће бити на истој позицији где и садашњи мост, јер где год бисмо ставили нови мост, разбило би се градско ткиво на месту где тај мост улази. То се десило када је грађен Бранков мост, Газела... као да је неко секиром пресекао град на том месту. Е сад, уместо да се гради на новом месту као што су неки велики стручњаци предлагали, много је паметније искористити што већ на постојећем месту постоји простор и постојеће саобраћајнице да се том мосту приђе. На тај начин се не нарушава додатно градско ткиво.
- Нови мост ће својом лучном конструкцијом, а на предлог и захтев Завода за заштиту споменика очувати сећање на постојећи мост, који јесте свима који живе у Београду на неки начин саставни део наше градске панораме, иако сам мост нема неку архитектонску или уметничку вредност, зато што је то немачки конфекцијски мост. Ни стари мост неће бити бачен, већ ће бити премештен.
За судбину тренутног моста постоје две опције: једна је да повеже Лидо са Земуном, а друга да повеже Аду Међицу са обалом и да постане пешачко-бициклистички мост.
- Постојећи мост не задовољава услове пловног пута, као такав. Овај нови мост је морао да буде другачији, није постојала могућност да се постојећи прошири, већ да се све уради како треба. Сава је сада међународна река и има потпуно друге услове него када је тај мост грађен, па ће он сада бити виши и шири. Нови мост третира на модеран начин и потпалубље моста, тако да људи који користе шеталишта на левој и десној обали Саве, имаће прилику да уживају и у овом делу града - открива Фолић.
Наиме, биће постављене и рампе којима пешаци и бициклисти могу да се попну до моста. Врло је приступачан за све видове саобраћаја. Мост је део једне много шире приче.
- У његовом наставку ће бити изграђен тунел који ће повезати Савски и Дунавски амфитеатар. Тунел ће се простирати од данашње улице Гаврила Принципа, кроз брдо, и излазиће код МУП-а 29. Новембар, у Булевару Деспота Стефана. То је тунел који је готово два километара дугачак, и који ће за 11 до 14 процената, заједно са мостом, смањити гужве и саобраћајно оптерећење и загађење у центру града - први пут говори градски архитекта о великом и важном пројекту.
Све то ће омогућити да у Бранковој улици више не буде пет трака, већ се, на пример, једна укине, па да преостале буду или шири тротоари или бициклистичке стазе, дрвореди. Град се на тај начин хуманизује, јер се смањује број саобраћајних трака у центру града, прави се град за људе, а не за аутомобиле. У оваквој хијерархији пешаци, бициклисти и јавни градски превоз имају предност.
- При силаску са моста излазиће се на један велики кружни ток, којим ће моћи да се скрене у нови, паралелни булевар који се већ сада гради. Он је широк 40 метара и имаће по три траке у сваком смеру, бициклистичку, пешачку стазу и три реда дрвореда. Њиме ће моћи одмах да се оде према БИГЗ-у, ка Булевару Војводе Мишића.
Идејно решење за мост урадио је Саобраћајни институт ЦИП који је освојио прву награду на конкурсу који је био расписан прошле године, и на основу тога су и добили овај пројекат. План је да до краја године заврше своје пројектовање, након чега иде расписивање тендера и почетак извођења радова 2019. године.
- Што се тиче самог тунела, урађена су идејна решења и сада је у току усвајање плана. План ће бити усвојен када буде са француским партнерима дефинисана прва траса метроа, након чега ће се тачно дефинисати и улаз у тунел на овом месту, чиме показујемо да нам метро јесте приоритетан пројекат и да ће сви други пројекти бити подређеним овом, најважнијем државном пројекту. Очекујемо да се све то усвоји до лета, како бисмо веома брзо могли да наставимо са пројектовањем и радовима - закључује Милутин Фолић.