Огласили се синдикати ГСП-а: Ево шта ће бити са радницима када се укину тролејбуси
Огласили су се репрезентативни синдикати ГСП-а поводом одлуке о укидању тролејбуса у Београду.
Саопштење преносимо у целости.
- Пре него што било какав коментар дамо на последња дешавања у систему јавног превоза, неопходно је да направимо јасну разлику између нас, репрезентативних синдикалних организација које заступају преко 95% радника и лажних синдикалних организација, које тенденциозно добијају несразмеран простор у медијима у односу на њихову вредност.
Желимо да истакнемо да се ми боримо за права наших колегиница и колега, радника ГСП и да нам је заштита радних места, залагање за боље услове рада, повећање зарада, безбедност и квалитет живота тих људи приоритет у нашем деловању. За разлику од нас, некредибилна група људи који се лажно представљају као 'sindikat' ГСП-а се све време баве политиком и најјефтинијим политиканством покушавају да дестабилизују наше предузеће и читав систем јавног превоза, притом, нису ни запослени у ГСП. Ширењем лажи и потпуних глупости, покушавају намерно да уносе немир и застрашивање запослених за питање њихове егзистенције. У томе се ми разликујемо. Док се ми бринемо за сигурност и права радника, као синдикална организација, они се политички боре са актуелном управом града Београда.
Подсећамо да је ова група политиканата, пре пар месеци покушавала да, блокадом улица, заустави јавни превоз у Београду, лажући притом да ће новим уговором са приватним превозницима радници ГСП остати без посла. Не да нису остали без посла, него су добили боље услове, за шта смо се ми, као истински и легитимни заступници радника, изборили.
Чињеница је да смо ми, као репрезентативни синдикати, променили више градских управа у последњих 40 година. Ниједна претходна, па ни ова градска управа, није нас питала како да води град, нити каква JPP да прави и шта да ради, а то раде од 90-их година и првих уговора са приватним превозницима. Без обзира на то, успевали смо да се изборимо за права наших радника и одржимо ГСП. Ми се политиком нисмо бавили до сада, а нећемо се ни убудуће бавити, већ искључиво положајем радника.
Зато, гарантујемо да радници ангажовани на тролејбуском систему неће остати без посла, и за то ћемо се борити жустро и безрезервно.
Гласине да ће се приватизовати погон 'Дорћол' су чисте бесмислице, а по питању предметне Одлуке о JPP ћемо обавити разговоре са градском управом, и након тога донети одлуку о даљим корацима.
Истовремено, и овог пута ћемо истаћи чињеницу да смо, у последње две године, са овом управом успели да обезбедимо значајан напредак када су права и безбедност радника у питању:
Значајно смо подигли зараде запослених. Просечна плата возача у ГСП-у је била око 80 хиљада динара, данас је просечна плата возача преко 130 хиљада динара и возе 5 радних дана:
- Обезбедили смо боље услове рада и другим запосленима у нашем предузећу и полако улазимо у реструктурирање, тако да нико не остане без посла,
- Обнавља се возни парк са више стотина ЦНГ аутобуса, а током ове године креће се у обнављање комплетног трамвајског система са додатним возилима.
Развили смо однос поверења са овом управом и верујемо да ћемо наставити да сарађујемо у обостраном интересу, а наша обавеза је да заштитимо раднике ГСП-а", наводи се у саопштењу.