Почетак градње тунела између Савске и Дунавске падине 2020. године
План детаљне регулације тунела од Савске до Дунавске падине, који би требало да буде усвојен сутра на седници Скупштине града, основ је за изградњу тунела који ће повезивати Савску и Дунавску падину, изјавио је за еКапију градски урбаниста Марко Стојчић.
Он је навео да је вредност овог инфраструктурног пројекта измеду 90 и 100 милиона евра, а почетак градње очекује се крајем следеће године.
Стојчиц истиче да би се изградњом тунела централно градско језгро растеретило од саобраћајних токова за 14 одсто, просечна брзина путовања повећала за 10 процената, док би се укупно време путовања смањило за десет одсто.
Истраживање Саобраћајног факултета, додаје он, показује и да ће се реализацијом овог пројекта емисија угљен моноксида у централном градском језгру смањити за девет процената.
- Сви смо сведоци да саобраћај у Београду функционише отежано, а због великог броја возила преоптерећени су главни транзитни правци.
Капитални радови на изградњи и реконструкцији канализационе мреже
ЉУДИ, ПАЖЊА! Ако вам НЕ ДАЈ БОЖЕ затреба помоћ у Ургентном центру морате да знате ВАЖНУ ИНФОРМАЦИЈУ
КИША НАПРАВИЛА КОЛАПС У САОБРАЋАЈУ: Саобраћај мили, а ОВИ ДЕЛОВИ ГРАДА су најкритичнији! (ВИДЕО/ФОТО)
Према подацима из Транспортног модела Београда 2015, као и подацима из бројања саобраћаја, међу најоптерећенијим правцима су саобраћајнице које повезују Савску и Дунавску падину: Кнеза Милоша - Таковска, Бранкова - Теразијски тунел - Дечанска - Деспота Стефана, наводи градски урбаниста.
Стојчић додаје да највећи број возача користи ове правце искључиво за транзит до коначног одредишта ван овог правца, па је, како каже, планирање тунела испод Теразијског гребена који повезује Савску и Дунавску падину, "заправо једини прави одговор на смањење саобраћајне гужве на овим оптерећеним правцима у централној зони".
Он подсећа да је Урбанистички завод 2008. године израдио Студију Савског амфитеатра и у својим закључима навео потребу за планирањем нове саобраћајне везе повећаног капацитета у овом делу града.
- У складу са решењем Плана генералне регулације, траса ове тунелске везе регулисана је посебним планским документом. Тим решењем планиране су две тунелске цеви укупне дужине од око два километра, са порталима у Улици Гаврила Принципа, у зони Економског факултета, односно Булевару Деспота Стефана у правцу Пачевачког моста, у зони Полицијске управе за град Београд. Око овог улазног портала се планирају по две саобраћајне траке које заобилазе портал са обе стране - истиче Стојчић.
Наводи да је посебан изазов изградња заштитног појаса изнад улазног портала у улици Гаврила Принципа који се протеже до улице Краљице Наталије и Теразијске терасе, у циљу очувања највећег броја постојећих објеката.
- На тај начин биће уклоњено свега неколико мањих објеката у зони улазног портала у тунел, који су свакако предвиђени за замену - каже Стојчић.