ПРЕВОЗ У ВОЗИЛИМА ГСП ВИШЕ НЕЋЕ БИТИ ИСТИ - СТИЖЕ НОВА ПРОМЕНА! Коначно се решава главни проблем
Окановић каже да су возачи често у проблему јер не могу да виде путнике, а опрема која би им то омогућила је све јефтинија
Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја рекао је да су поднели иницијативу да у аутобусима који имају најмање троја врата буду постављене камере.
Стигла вредна новчана донација за Коларац - Меридиан у борби за опстанак културе
"ГРАЂАНИ СУ СЕ ПОКАЗАЛИ ИЗУЗЕТНО ОДГОВОРНИМ" Др Дарија апеловала на младе да се вакцинишу у што већем броју
ПОНОС СРБИЈЕ, МАЈСТОРИ ЗАНАТА - НАШИ АМБАСАДОРИ У СВЕТУ! Најбољи у струци, све најпрестижније награде су њихове
Јовица Васиљевић из Секретаријата за јавни превоз каже да ће подржати иницијативу. Пре пола године у Првомајској улици у Земуну погинуо је четворогодишњи дечак док је излазио са баком из аутобуса. Гужве на станици и у возилу погоршавају прегледност. Када пада киша, ретровизори буду мокри, што возачу такође отежава да јасно види путнике који желе да уђу у аутобус и изађу из њега.
Често се дешава да, уколико се само мало занесе задњи трап аутобуса, возач уопште не види трећа и четврта врата. Тада мора да ради по осећају или да се ослони на лампице које су повезане са сензорима поред врата. Међутим, лампица за сензор који показује да путника у близини врата нема, најчешће не ради. Сензор, иначе, даје знак возачу да врата може безбедно да затвори.
А чак и када раде, сензори не детектују танке предмете, као што је кеса или дечја рука. То значи, ако врата закаче гардеробу, малу руку или ноге, возач то не види и лако може да дође до незгоде.
Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја рекао је да су поднели иницијативу да у аутобусима који имају најмање троја врата буду постављене камере, како би возач могао да посматра улазак и излазак путника на свим вратима.
Окановић каже да су возачи често у проблему јер не могу да виде путнике, а опрема која би им то омогућила је све јефтинија.
Јовица Васиљевић из Секретаријата за јавни превоз напомиње да је просечна старосна структура возила у Србији 6,7 година, док је у Европи 11 година.
- Стање је боље, набављена су нова возила, са новим возилима добијамо и нову опрему. Превозници редовно контролишу камере. Сва возила новије генерације имају четири и више камера, које покривају сва врата - рекао је Васиљевић.
Међутим, додао је да један број возила која имају три камере, једна камера покрива унутрашњост возила између седишта, али не и врата. Наглашава да се набавком нових возила добија и нова опрема.
Окановић сматра да су возачи у великом проблему и да су често у ситуацијама да реагују "на слепо".
- Возач не види када скреће и принуђен је да стане, он поступа "на слепо". У новим возилима постоје сензори, али се ти сензори искључе чим стигне возило, јер путници по обичају стоје у том простору, а онда аутобуси не би могли да крену - навео је Окановић.
Каже да огледало показује упола мању слику, некада је ноћ, људи у тамној гардероби, а највише страдају мала деца и старији, често људи вичу када су заглављени, али их возач не чује.
Апеловао је на старе и особе са децом да користе предња врата у превозу.
Васиљевић каже да би обавеза да сва возила поседују камере у надлежности Министарства саобраћаја, а према његовом мишљењу, требало би возила да поседују камере и за кретање уназад.
Наговестио је да ће подржати иницијативу Комитета за безбедност саобраћаја.
- Превозници сада немају законску обавезу да имају инсталирану камеру. Законска регулатива мора то да испрати - рекао је Васиљевић.
Окановић каже да многи аутобуси сада стижу са камерама, али ако се оне покваре, нико нема обавезу да их поправи.
Васиљевић је истакао да имају обавезу да Тужилаштву достављају снимке када се нешто догоди и да би обавезне камере у превозу биле у интересу свеобухватне сигурности грађана.