РАЗВОЈ БЕОГРАДА: У плану су нови тунели, мостови и гараже, а ево какав је ПЛАН ЗА МЕТРО!
За даљи развој Београда је веома важна изградња метроа, два моста и два тунела, изјавио је данас градоначелник Синиша Мали најављујући да би до краја 2018. могле да се зачују прве машине на градилишту метроа.
Куда би требало да прођу прве три линије метроа који генерације Београђана чекају деценијама биће откривено крајем године у саобраћајној студији Града.
Ако све буде текло по плану 2017. ће се знати како ће се градња финансирати, а у наредних годину и по би се започели радови на главном пројекту.
- Дугорочно и стратешки Београд не може без метроа, али оно како га је замислила претходна власт било је неодоговорно. Не можемо да инсвестирамо 1,5 милијарди евра за прву линију, а да она не приикупља довољно путника, рекао је Мали. Зато ће прве линије у саобраћајној стратегији бити осмишљене на основу бројања путника, трендова у развоју града и планова за остале видове јавног саобраћаја. Пажљиво ће морати да се утврди и колики ће бити трошкови одржавања, јер ће од тога зависити цена карте - рекао је Мали.
ПАЖЊА! Сутра избегавајте ОВЕ делове града! ГСП вози НОВИМ трасама!
За будући развој престонице осим метроа, наводи Мали, важна су још два моста и два тунела.
- Тренутно се ради и идејно решење тунела који ће ићи од Економског факутлета. Две опције радимо, једна је да он са све четири траке излази на Булевар Деспота Стефана, а друга да са две излази ту, а са остале две у Дунавску улицу. Могли би да кренемо да радимо 2018, у плану је и мост на Ади Хуји који ће бити део Спољне магистралне тангенте - каже Мали.
Градоначелник напомиње да је једнако важна и градња топчидерског тунела и обнова Старог савског моста.
- Разматрамо да ли ће тај тунел излазити директно на Аутокоманду или ће се уливати у аутопут. Важан је и за мост на Ади који ће постати поптуно функционалан тек када се тунел изгради, када се до маја наредне године заврше везе са Тошиним бунаром и када се поставе трамвајске шине. А оне би могле да буду постављене пре почетка обнове Старог савског моста - истиче Мали и наглашава да ће на старом трамвајском мосту, на коме ће радови почети за годину дана, остати чувени лук.
На садашњим стубовима по средини биће урађена саобраћајница за трамваје, а са њихове леве и десне стране и траке за аутомобиуле, рекао је он.
Како каже, постојећи мост биће исечен и подигнут изнад ових саобаћајница.
- На том горњем делу до кога ће се долазити степеницама биће зеленила и разноврсних садржаја за пешаке. Сва ова четири пројекта вреде око 450 милиона евра, што је мање него што је коштао мост на Ади - нагласио је Мали.
План је да се град у наредндих неколико година врати пешацима, бициклистима и туристима.
Већ од понедељка биће представљени пројекти за шест подзмених гаража за чију градњу би тендер требало да буде расписан до краја године - гараже на Студенстском тргу и Тргу Републике, Косанчићевом венцу, у Скрелићевој и Косовској улици и на Ђерму.
На Ушћу би у току идуће године могао да почне да ниче парк са тобоганима, трим стазама и акваријумом и до краја 2017. почеће и градња гондоле која ће повезати Ушће и Калемегдан.Тврђава ће песацком пасарелом бити спојена са Пристаништем.Обнова трамвајског моста ће се радити по узору на Мост природе у Техерану.
Градоначелник је после недавне посете иранској престоници оценио да би техеранска искуства могла да послуже за будући центар за управљење саобраћајем.
- Желимо да обезбедимо већу ефикасност хитним службама, јавном превозу, али и да повежемо раскрснице оптичким кабловима како бисмо смањили емсију штетних гасова и омогућили прави зелени талас - рекао је Мали додајући да је завршена документација за повезивање око 100 раскрсница и да је вредност тог пројекта 22 милиона евра.
Такође, у октобру би Град требало да добије Фонд за енергетску ефикасност из кога ће се обнављати загрде, али и јавно осветљење.