Шапић: Ако хоћемо уређен град онда морамо и да се боримо за њега и ја ћу то радити док год будем имао прилику да водим Београд
Шапић је истакао да своју предност у односу на друге кандидате види у 14 година дугом раду у локалној политици.
Радимо на куповини више од 300 аутобуса, сто нових трамваја, на потписивању уговора са приватницима где ћемо их условити да купе нове аутобусе и очекујем да у следећих годину и по до две године имамо нових 700 возила и сто нових трамваја. То више није исти јавни превоз а подсетићу и да смо пре нешто више од годину дана већ купили 150 нових возила, рекао је председник привременог органа Александар Шапић гостујући на ТВ Информер.
- У овом моменту радимо осам вртића а подсетићу да су и они бесплатни, приватнике које ми финансирамо смо такође убацили у систем и изједначили како би сви имали исте услове и како би подстакли улагање приватног сектора и у ту област. Желимо и да ове године не дајемо бесплатне уџбенике већ да направимо корак даље и да у следећој години родитељима дајемо новац у вредности уџбеника па чак и више од тога. То значи да ће родитељи купити три-четири нова уџбеника, неки ће се наследити, разменити а остатак новца искористити за септембар, полазак деце у школу, куповину ранца, патика, тренерке, јакне и мислим да ће то бити озбиљна социјална мера за све београдске породице, јер кад дође септембар нема ко није социјално угрожен. Ако неко има троје деце на пример, може да рачуна на око 450 евра у септембру тако да ће моћи и да се купе уџбеници али и паралелно тај новац искористи за друге потребе – рекао је Шапић, нагласивши чињеницу да је прошле године у градском буџету рационалним понашањем пронађено 100 милиона евра који су уложени у разне социјалне програме.
Он је подсетио да ће се поново делити и карте за бесплатан улазак на београдске базене као и да је прошле године одазив по београдским општинама био рекордан, чиме се поспешује здрав развој целог друштва.
- Пензионерима смо обезбедили карте за доживотни бесплатни превоз и сада не морају сваке године да дају 500 динара за обнову, карте за јавни превоз смо скоро дупло појефтинили и настављамо да радимо. Биће и крупних инфраструктурних пројеката јер очекујемо почетак реализације „малог метроа”, односно нови савски мост и тунел којим ће се повезати правац од Економског факултета до Деспота Стефана. То ће изменити саобраћајну слику града јер ће се два најудаљенија дела града спојити у мање од десетак минута – рекао је Шапић.
Пројектом EXPO биће промењен не само Београд већ и Србија, рекао је Шапић.
– Правимо нову пругу која ће ићи од аеродрома до центра града пролазећи притом кроз Нови Београд и Земун, радиће се нови спортски објекти, аква центар и практично нови град између Сурчина и Новог Београда. Доћи ће нам читав свет и то је прилика да се ураде многи инфраструктурни пројекти широм Србије, рекао је Шапић.
Један од таквих пројеката је и изградња метроа, који овог пута, после низа деценија обећања, заиста почиње да се гради, наглашава Шапић.
– На Макишу су заиста огромни радови, чекамо машину коју смо наручили пре годину и по дана и која ће врло брзо почети градњу тунела, урадили смо експропријацију скоро целе прве линије, почеће да се граде станице и људи ће у следећих неколико месеци заиста видети радове. Подсетићу, 2027-8 године биће завршена прва линија, 2030 године друга. Начин на који се Београд мења је невероватан и наставићемо да радимо на добробит свих – рекао је Шапић.
Ту су и нове комунално-безбедносне станице, њих 102 од којих су неке већ завршене попут оне на Новом Београду и неким приградским општинама, рекао је председник Привременог органа.
– Оне ће бити повезане са свим основним и средњим школама и биће од велике користи самој полицији која је под притиском јер им фали људства. Ставићемо додатни видео надзор, имаћемо посебну службу која ће патролирати око школе, по крају, водити рачуна о комуналном реду и имати директну комуникацију са полицијом чиме ћемо безбедност подићи на виши ниво – рекао је Шапић, нагласивши да се Београд сматра једним од најбезбеднијих градова у свету.
Говорећи о уклањању сплавова, Шапић је истакао да их је данас за уклањање остало мање од 15.
– Кренули смо са њих 77 који треба да се уклоне и у целом том процесу имао сам против себе читаву једну „дубоку државу”, наравно не званично али се радило о дубоким системима и мислим да су многи схватили да ћу радије остати без своје позиције него одустати од ствари у које верујем. Београђани заслужују уређене обале, да имају и виде своје реке, баш као и грађани Будимпеште, Беча и других градова који имају своје обале. Врло смо близу да потпуно очистимо Савско шеталиште и да остане 28 објеката који су прописани и који ће поштовати постављена правила. Уложићемо и додатни новац и направити од њега једно од најлепших шеталишта у овом делу Европе, након чега ћемо кренути и на Дунавско шеталиште, од Бранковог моста до Ушћа и обезбедити да се Калемегдан види и са те обале. Ја од тога одустати нећу, баш као што нећу одустати ни од одбране људи који раде свој посао, попут „белих” који се сукобљавају са онима који не желе да плате чак ни дупло јефтинију карту за јавни превоз у односу на ранији период. Ако хоћемо да имамо уређен град онда морамо и да се боримо за њега и ја ћу то радити док год будем имао прилику да водим Београд – рекао је Шапић.
Шапић је истакао да своју предност у односу на друге кандидате види у 14 година дугом раду у локалној политици, почевши од рада у кабинету градоначелника, вођењу општине Нови Београд током десет година и скоро две године на месту градоначелника Београда.