Шапић: Нови стандарди за сва возила. Измештамо погон ГСП-а из насеља Белвил
Од пре неколико месеци су уведене посебне контроле чистоће возила.
Прва фаза сертификације свих наших возила завршена је у Саобраћајном погону ГСП-а на Новом Београду где је констатовано шта ком возилу недостаје у односу на стандард који смо први пут дефинисали. Сада, у другој фази, они који немају све што је неопходно морају у најкраћем периоду да отклоне недостатке како би могли да буду и званично сертификовани. У то спадају и сви приватни превозници, изјавио је председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић који је данас обишао овај погон и упознао се са целом процедуром.
ДРАМА У БЕОГРАДУ На адресу школе стигла ДОЈАВА О БОМБИ - зграда хитно евакуисана
Шапић: Арени враћамо изворно име "Београдска арена"
"ОВО ЈЕ НАЈВАЖНИЈЕ ГЛОБАЛНО ПИТАЊЕ" Београдом одјекују повици: "Слободна Палестина" и "Слободна Газа"
– Према новим стандардима свако возило мора да има ГПС систем правилно повезан како би се знала његова позиција. Поред тога уграђујемо апарате за плаћање карата кредитном картицом, а свако возило мора да има и звучник који омогућава да се грађани информишу на којој се станици налази возило и која је следећа по реду, што је пре свега за слепе и слабовиде али и за све друге путнике. Клима уређај мора да ради, али и да буде увек укључен када то изискују временске околности – рекао је Шапић.
Он је навео и да су од пре неколико месеци уведене посебне контроле чистоће возила.
– Излазимо на терен у раним јутарњим часовима на почетним позицијама линија градског превоза, казне заиста драконске и морам рећи да су неки приватни превозници добили за то време више казни него у претходних неколико година – рекао је Шапић.
Он је истакао да није циљ кажњавање, али морамо да схватимо да возила која се данас налазе у саобраћају морају да буду другачија него што су била.
– У следећих пар дана расписаћемо набавку за 25 нових трамваја и то ће бити највећа набавка трамваја у последњих двадесет до тридесет година. Очекујем да ће у наредном периоду бити расписана набавка нових 280 до 300 аутобуса и то ће такође бити највећа набавка аутобуса која је рађена у последњих неколико деценија. Од следеће године, како ове набавке буду готове и како крену да пристижу нова возила, идеја нам је да сваке године радимо нове набавке док не дођемо до 100 трамваја, да такође „уђемо” у набавку нових тролејбусе, а да што се тиче аутобуса опоравимо што пре у потпуности, наш цео возни парк – рекао је Александар Шапић.
Он је рекао да приватни аутопревозници такође купују нова возила и обнављају свој возни парк у складу са Уговором који су потписали са Градом и изразио очекивање да ће у року од две до три године бити потпуно опорављен возни парк.
–Град је пре нешто више од десет година купио 83 белоруска тролејбуса и извињавам се јер сам пре неки дан дао нетачну информацију, да нису купљени нови тролејбуси више од 40 година. Електро-мрежа за тролејбусе је пре неколико година у потпуности реконструисана. Планирамо да набавимо такође и нове тролејбусе, након што смо прошле године купили 100 аутобуса, а 2019. године је купљено 200. Ради се стандардизација сваког возила, док са приватним превозницима покушавамо да постигнемо најбољи могући договор. Они су наши партнери, али сви морамо да знамо да постоје стандарди којих морамо да се придржавамо. До краја новембра би требало да буду постављене информативне табле на преко 1000 стајалишта, тако да сада можемо да потврдимо да смо почели процес потпуног опоравка система јавног превоза у Београду, као што сам и најавио пре шест-седам месеци. Наш градски превоз више ни не подсећа на стање у којем се налазио у прошлости. Свакако да ће нам бити потребно још времена и мислим да грађани јавно виде разлику, не само у цени, већ и квалитету – рекао је Шапић.
Председник Привременог органа је поручио грађанима да се пре неколико месеци ушло у процес израде детаљне регулације простора где се налази погон, а који се, како је истакао, на том месту налази више од 50 година. У то време, подсетио је, то била периферија, а данас је у питању малтене центар града.
–Постројење данас омета мир и живот становника овог дела града. Нашли смо парцелу иза насеља Милеве Марић која има шинску везу и друге прикључке неопходне за овакво постројење. Уз релативно мале инфраструктурне радове можемо да читав овај простор изместимо на нову, квалитетнију и услужнију локацију за њене запослене – најавио је Шапић.
Он је истакао да се у току следеће године очекује завршетак администритативних послова, а да у току наредне две до три године и цело постројење буде измештено на нову локацију, а да стара буде уређена у складу са окружењем где се налази.