Шапић: Ударили смо у језгро проблема градског превоза
Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић гостовао је у емисији "Реч на реч" на РТС-у. Говорио је о разним питањима. Дотакао се ГСП-а његовог враћања у руке града, као и нових планираних набавки. Дотакао се инфраструктуре и нагласио значајно проширење улица и путева. И истакао је да за претходних годину дана донет више социјалних мера него у претходних 20-30 година.
Кандидат за градоначелника Београда са изборне листе "Александар Вучић - Београд не сме да стане" изјавио је да је он, за време свог градоначелничког мандата, ударио у само језгро проблема јавног превоза Београда, који је од 2011. године прешао потпуно под контролу приватника - наплата, контрола, мониторинг и цео систем јавног превоза.
Шапић: Жртве ратова деведесетих не смемо да заборавимо како нам се нешто слично никада не би поновило
Александар Шапић: Урушавање рођеног друштва у склопу политичке борбе је одлика неодговорних и недораслих
Зимска бајка од 8. децембра: Незаборавни празници уз богат програм за све генерације
- Знамо шта се десило откада је Бус Плус преузео превоз, уведени су валидатори, кренуо је улазак на предња, излазак на задња врата, поскупеле су карте, људи су били незадовољни - рекао је Шапић у емисији "Реч на реч" на РТС-у.
Он је рекао да је тачно да се није довољно улагало у обнављање возног парка, али је подсетио да је до 2012. купљено је 20 трамваја, и 80 тролејбуса који, како је рекао, скоро ниједан дан нису били у употреби због лошег квалитета.
- Ја сам купио 75 аутобуса. Они су плаћени током мандата када сам ја постао градоначелник, иако су наручени раније. 2019. године је купљено 200 аутобуса, 100 аутобуса је плаћено од августа прошле године. Управо радимо на припремању јавне набавке за куповину нових 300 аутобуса. И они неће стићи сутра, већ за неколико месеци, када прођу све процедуре. Наручићемо 50 нових трамваја и ући ћемо такође у набавку тролејбуса. Морате да знате да су тролејбуси изузетно скупи и ту сада ми меримо да ли нам се више исплати да купимо три аутобуса или да купимо један тролејбус - навео је Шапић.
Додао је да је у октобру продато милион и по карата за јавни превоз, за разлику од октобра прошле године кад је продато 830.000 карата.
Шапић је рекао да је још као председник општине Нови Београд водио изузетно одговорну социјалну политику и да је, како је рекао, увео социјалне мере какве нису виђене последњих 30 година.
- Једна од њих је и појефтињење карата за јавни превоз. Потпуна контрола пара и средстава који су дуже ишли кроз бус плус. И данас имамо управо систем који је дупло јефтинији, далеко више ефикаснији. Погледајте само на станицама, за само 7-8 дана ће се појавити информативне табле какве су до јуче постојале само на аеродромима. Где ћете имати на свакој станици као у највећим и најбољим европским градовима информацију кад стиже аутобус, за колико минута - рекао је Шапић.
Он је нагласио да град први пут има потпуну контролу над превозом, да приватницима раније нису писане казне и да се по први пут постављају стриктни услови за потписивање нових уговора са приватницима.
- Не могу да имају више старе аутобусе. Извлачимо нешто што је уништавано 30 година, а што је закуцано 2011. са Бус Плусом - рекао је Шапић.
Додао је да је град кренуо са најмодернијим системом и најједноставнијим наплатом СМС-ом и да многи градови из Европе желе да почну да га примењују.
- Кренули смо са одвајањем значајних средстава да у следеће две године трансформишемо потпуно наш возни парк да буде еколошки - нагласио је Шапић.
Што се тиче метроа, Шапић је подсетио да је раније најављивано да ће бити завршен до 2011. а да није био ни започет, да је сада први пут постао реалност.
- Први пут се виде јасни обриси онога што се ради и први пут можемо да кажемо да ће метро и прва и друга линија бити завршени 2028. и 2030. године - нагласио је Шапић.
Говорећи о инфраструктури, Шапић је рекао да је за време његовог мандата започето проширивање многих улица и булевара.
- Ми смо проширили Вишњичку улицу која је била рак рана Карабурме, Вишњичке бање и тог дела Палилуле. Ми смо почели у Новом Београду да одвајамо једну посебну траку за јавни превоз, тамо где год има простора, проширићемо и булевар Патријарха Павла, који је кључни јер чекамо га већ 10 година. Ја се заиста надам да ћемо за који месец добити извођаче и почети - навео је Шапић.
Говорећи о социјалној политици, рекао је да су за ових годину дана донели више социјалних мера него у претходних 20-30 година.
- Преко 100 милиона евра смо ми нашли у буџету да бисмо вратили грађанима кроз различите социјалне услуге. Од свих бесплатних социјалних услуга, геронто домаћица, персоналних асистената, преко бесплатних уџбеника, бесплатних вртића, бесплатних карата за базене током лета, дупло појефтињење јавног превоза, што је такође једна од социјалних мера. Управо се сада деле ваучери - рекао је Шапић.
Он је закључио да се Београд развио последњих 10 година више него претходних 30, а као највеће инсфраструктурне пројекте издвојио је регионални водовод Макиш-Младеновац и магистрални топлодалековод Обреновац-Нови Београд.