Све зграде у Србији мораће да имају свог управника до 12. децембра: А ево која је разлика између лиценцираног и обичног
Постоји велика разлика међу њима
Свака зграда у Србији до 12. децембра мора се регистровати као стамбена заједница, која ће одредити да ли ће њоме управљати неко од станара или професионални управник. Самим тим, у случају да на пролазника падне саксија цвећа са терасе, одговорност сносе или сви станари, или само професионални управник.
Снимак НОВЕ ПЕШАЧКЕ ЗОНЕ из ваздуха у Београду (ВИДЕО)
Дејан Милић, лиценцирани управник, је објаснио која је разлика између професионалног, обичног и принудног управника, као и како је за станаре најбоље да изаберу.
- Станари имају законску обавезу да до 12. децембра све зграде буду регистроване као стамбене заједнице. То значи да морају имати и управнике, а њих могу одабрати на различите начине. Станари који су власници станова бирају особу и њој не треба лиценца. Важно је само да изабрана особа има стан на своје име у тој згради.
- Уколико станари не могу да се договоре кога да изаберу, могу потражити професионалног управника путем интернет сајта "profesionalniupravnici.rs" и са њим склопити уговор. У том случају имају одговорно лице, које је у сталном радном односу, које ће им бити доступно 24 часа дневно за све њихове проблеме и хитне интервенције - наводи он.
Милић истиче да уколико се деси да станари ни то не учине, тада добијају принудног управника.
- Разлика између професионалног и обичног управника је у одговорности. Рецимо, ако се деси да са терасе падне саксија цвећа на неког пролазника или део фасаде, обичан управник ту нема никакву одговорност, јер се он на тој дужности третира као волонтер. Тада цела зграда сноси последице. Међутим, професионални управник, који има лиценцу, у том случају сам сноси одговорност - објашњава Дејан Милић.