УСКОРО РИГОРОЗНЕ МЕРЕ У ГСП-у: Грађани ОПРЕЗ - ево шта вас све очекује
Уводи се неколико новина
Челници града најавили су ригорозније мере контроле у јавном градском превозу.
Овакве приче и идеје циклично се понављају на сваких годину-две, обично наилазе на одбојност међу путницима, а до сада ниједна градска власт није успела да пронађе решење за бољу наплату превоза чиме би коначно биле смањене субвенције из буџета.
И овог пута се чини да надлежни немају на располагању велики избор решења, те да је најреалније да Београђани за пар месеци очекују улазак у аутобусе, тролејбусе и трамваје само на предња врата или увођење толиког броја контролора-кондуктера који би покрили скоро сва возила.
БГ ВОЗ: Од 23. јануара нов ред вожње!
УЛАЗ НА ПРЕДЊА ВРАТА
Путник са припремљеном картицом улази на предња врата, очитава је пред возачем и пролази у средњи део возила. Овакво правило, које је успешно примењено у Новом Саду и Суботици, никада није заживело у Београду, а било је неколико покушаја, па чак и пре увођења Бусплуса, када су врата на возилима била излепљена великим фолијама са натписима „Улаз“ и „Излаз“.
Готово у самом старту правило је игнорисано - путници нису бирали врата на која су улазили, а возачи су говорили да контрола није њихов посао. Ангажовани су и асистенти у возилима и на станицама, али ни они нису успели да се изборе са путницима... Мана му је реална немогућност контроле уласка и изласка и стварање гужви.
УВОЂЕЊЕ КОНДУКТЕРА
Улазите у аутобус на било која врата, валидирате картицу и кондуктер долази до вас да је преконтролише. Ако немате карту, он ће вам продати папирну. Сличан систем са кондуктерима који шетају кроз возило примењивали су приватници који су почели да возе деведесетих година и тако, за разлику од ГСП-а почели да зарађују.
Кондуктер подсећа на обавезу плаћања карте и не кажњава путнике, а заједно са возачем он је и "домаћин" аутобуса који је на услузи путницима.
Успешна примена овог система забележена је у Нишу, проблем је, међутим, што захтева изузетно велики број радника. Ако имате 1.200 возила. само у две смене потребно вам је скоро 2.500 кондуктера.
ВЕЋИ БРОЈ КОНТРОЛОРА
Слично решење попут увођења кондуктера јер захтева ангажовање изузетно великог броја радника. Већи број контролора омогућује бољу покривеност линије: од центра до периферије, као и чешће сусрете путника са њима, због чега би временом схватили да је једноставније да редовно плаћају превоз.
Међутим, то би захтевало ангажовање додатног броја контролора који нису запослени у "Апексу".
КОМУНАЛЦИ – КОНТРОЛОРИ
Комунални полицајци добијају апарате за контролу карата и легитимишу путнике, а онима без карте пишу прекршајне казне. Ова могућност представљала би репресивну меру, са једне стране путници би у страху чешће плаћали превоз, али би као таква могла да произведе контраефекат.
За коју год варијанту да се надлежни одлуче, њено спровођење ће скоро извесно сачекати да прво прођу – избори.
ФИРМЕ КУПУЈУ „МАРКИЦЕ“
На први поглед све би било решено када би државна и јавна предузећа имала обавезу да својим радницима купују „маркице“. Ова мера показала се одлично у периоду највеће кризе ГСП-а.
Ова мера показала се одлично у периоду највеће кризе за ГСП. Међутим, она значи и смањење могућности избора путника. Неко до посла долази пешице, аутомобилом, таксијем, бициклом, минибус експресом, неким другим превозником или има обезбеђен превоз од стране фирме.
СВАКА ЧАСТ: Паркинг сервис направио календар са НАЈЛЕПШИМ ЂАЧКИМ ЦРТЕЖИМА (ФОТО)
РАМПЕ НА ОКРЕТНИЦАМА
Увођење рампи за улазак на станицу се показало као веома добро у БГ возу. Ко нема валидирану картицу не може ни да приђе возу. Проблем је, међутим, што се тешко може применити „на отвореном“. Евентуално би могла да се огради читава окретница или да се уведу надстрешнице затвореног типа.