ВЕСИЋ НАЈАВИО БЕОГРАДСКИ МЕТРО: Открио тачан датум почетка његове изградње
Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је данас да ће изградња београдског метроа почети у децембру 2021. године, те да је затворена финансијска конструкција за ту инвестицију.
Он је рекао да је пројекат вредан 4,4 милијарде евра и да прва линија кошта 1,8 милијарди евра, а друга 2,2 милијарде евра.
РАЗБЕСНЕО КОМШИЈУ: Почео са радовима у стану од раног јутра па добио ПОРУКУ НА ДРВЕТУ (ФОТО)
ЗАСВЕТЛЕЋЕ И АВАЛСКИ ТОРАЊ: Мостови, фонтана на Славији и Скупштина Србије СУТРА У ЗЕЛЕНОЈ БОЈИ
ГСП "Београд" набавља нова возила за превоз деце са посебним потребама
Додао је да су прошле седмице он и министар финансија Синиша Мали имали састанак са амбасадорима Француске и Кине, а присутни су били и представници компнија "Алстом" и "Пауер чајна".
- Ту је направљен договор који ће верификовати Влада Кине и Влада Француске, као и Влада Србије. "Алстом" ће радити електромеханику, возове, вагоне, шине, комплетно електрично напајање, односно опрему самог метроа, док ће грађевинске радове обавити кинеска компнија. Однос ће бити 30 према 70. Око 70 одсто вредности посла ће припадати Кинезима, а остало раде Французи - рекао је Весић.
Навео је и да је Влада Француске обезбедила финансирање дела који ради њихова компанија и додао да никад није видео да је неко дао повољније услове од оних које су понудили Французи да би "Алстом" реализовао тај посао.
- Влада Кине ће обезбедити финансирање заједно са својом компанијом Пауер чајна за други део посла - појаснио је.
Према његовим речима, у децембру следеће године почеће изградња депоа на Макишком пољу, што представља почетак изградње метроа.
Додао је да ће тада бити тачно 50 година откако је обећан метро у Београду.
- Да бисмо почели да градимо метр, неопходно је да усвојимо план генералне регулације шинских система који ће током ове јесени бити усвојен. Тај план објашњава како ћемо развијати све шинске системе на територији Београда, и метро, и Бг воз, и трамваје. На почетку ћемо дефинисати прве две линије метроа, затим трећу - рекао је Весић.
Весић је рекао и да француска компнаија "Ежис" тренутно ради на пројектовању прве две линије метроа, што обухвата студију изводљивости са пројектом за грађевинску дозволу, а да се за трећу линију метроа раде се идејна решења за трећу линију метроа.
Прва линија почиње од Макиша и иде преко Железника, Бановог брда, спушта се код Шећеране, иде уз Радничку улицу, затим Савску и долази на Савски трг где се укршта са другом линијом, затим иде ка Тргу републике, Луци Београд, Ади Хуји, Карабурми и Миријеву.
Друга линија будућег метроа почиње од Железничке станице Земун и такође се завршава у Миријеву.
Весић је рекао да ће се радити и нове линије БГ воза, те да је предвиђено ширење линије према Сурчину и Обреновцу.
- Повезаћемо део од Железничке станице Земун према националном стадиону, Аеродрому Никола Тесла и центру Сурчина, а затим према Обреновцу. Већ смо прошле године повезали Барајево и Лазаревац, као и Младеновац. Бг воз ће ићи и према Панчеву. Разговарамо о томе да се поново продужи та линија - рекао је он.
Додао је да ће тако БГ воз бити компатибилан са метроом, а и да се ради на ширењу трамвајске мреже.
- То ће бити план развоја Београда. Коначно ће Београд у наредних пет година добити своје шинске системе и постаћемо права метропола - рекао је заменик градоначелника.
Београд последење три и по године има око 4.000 аутомобила више месечно, навео је и додао да је због тога метро важан.
Он је навео и да је са главним урбанистом Марком Стојчићем постигнут договор да се за сваку станицу метроа, а биће их 43 на прве две линије, распише архитектонски конкурс и да домаће архитекте буду задужене да их осмисле.