Годишње приме на хиљаде позива, раде ноћу, викендом и захваљујући њима Београђани мирно спавају
Сектор дистрибуције воде у оквиру Београдског водовода у току године прими више од 20.000 позива, од којих су више од 15.000 кварови за које је потребна интервенција, а Контакт центар одговори чак и на 300.000 позива.
Радови се изводе у шахтовима, на кућним прикључцима, уличним цевима, затварачкој опреми, водоводној арматури...
Функционисање
Интервентне екипе врше превентивно затварање и манипулацију на водоводној мрежи у складу са потребама, односно пријављеним кваровима.
Београдски водовод свакодневно има по 16 спремних екипа у првој и другој смени, које су ангажоване на поправци кварова. У току ноћних сати (трећа смена) дежурне екипе су такође приправне. Од петка се врши процена колико ће екипа бити ангажовано за викенд, у зависности од кварова.
- Најчешћи број екипа током викенда је од седам до десет у свакој смени. Када се процени да је прилив кварова велики, тада се и број екипа повећава, каже за наш портал Бранимир Севић, директор сектора водоводне мреже.
Припрема квара
Пре свега врши се обавештавање грађана преко интерактивног сајта ЈКП "Београдски водовод и канализација" и медија. На сајту се свакодневно могу видети локације кварова и планирана дужина трајања интервенције.
-Уз хаваријске кварове, који су дневни, постоје и планирани радови на реконструкцији и превезивању за које је потребна дужа припрема. Такве интервенције се најављују неколико дана раније, каже Севић.
Припрема квара се своди на прибављање подлога о постојећим инсталацијама, уколико се врше ископи, да не би дошло до оштећења истих. То су инсталације ЕДБ-а, ПТТ-а, топловода, гасовода и сл. Након тога, врши се затварање воде у случају да је то неопходно и на крају сами радови.
У самој припреми, такође постоји и организација саобраћаја, евентуално затварање улица или радови у постојећој регулацији саобраћаја.
Анегдоте
У свакодневном контакту са људима, деси се и по нека анегдота.
Када током врелих lethih месеци, услед нерационалне и прекомерне потрошње, понекад дође до привремене несташице воде, у исто време потрошачи из центра града жале се на суграђане у рубним деловима града да пуне базене и заливају баште, док се ови друго жале да фонтане у центру немилице "троше" воду.
Други случај везан је за корисника који је позвао Контакт центар Београдског водовода и канализације и затражио "развод од брата". Захтев се заправо односио на раздвајање заједничког прикључка за воду, пошто два рођена брата деле двориште.
Процедура пријаве квара
Процедура пријаве квара функционише тако што неко од грађана, који први примети истицање воде или канализације, пријави то Контакт центру Београдског водовода и канализације. У Контакт центру се отвара налог који се прослеђује Командно-контролном центру, а затим се информација упућује диспечерским центрима Погона који одржавају одређене делове града. Након тога, интервентне екипе врше процену квара и уколико је потребно ангажује се људство и механизација, као што је сада случај у Улици Страхињића Бана.
Приоритетни кварови
Приоритет за санацију дефеката зависи од величине конзума који остаје без уредног водоснабдевања, од компликованости квара и потребног времена за његово отклањање.
Приоритети су увек кварови који нарушавају водоснабдевање здравствених и других приоритетних установа, већих блокова улица и дефекти који утичу на неометано одвијање јавног саобраћаја, посебно зими када може доћи до појаве леда. Просечно, санације кварова на уличној водоводној мрежи трају између четири и шест сати.
Код изузетно тешких и компликованих кварова, интервенција може потрајати и неколико дана, али то су ретки случајеви.
Као најтежи за извођење издвајају се радови на магистралним цевоводима, интервенције које се раде под притиском воде, радови који се изводе на преко три метра дубине и интервенције у екстремним временским условима.