Мали: Сви ранији планови за метро падају у воду јер нису прављени за људе, већ за тајкуне!
Актуелни градоначелник Београда Синиша Мали поручује да ће изградња метроа зближити Београђане јер се он гради за људе и због њих од Лазаревца до Врачара.
Шта град добија метроом?
- Не шта би Београд добио, већ шта би Београђани добили. Наш метро ће зближити све Београђане – од Лазаревца до Врачара. Једини имамо свеобухватан план који је реалан. Наш метро може да се изгради и био би исплатив и оправдан. Ранији планови о метроу падају у воду јер нису били прављени за људе, већ за тајкуне и интересне групе. План је реализован и изводљив, метро ће бити изграђен.
Када ће почети градња?
- Овај план за метро није осмишљен ни у чијем кабинету, већ су домаћи и светски стручњаци месецима бројали путнике, анализирали линије градског превоза и пратили кретање људи да би знали где су највеће гужве и како их решити. Рекли су да само једна линија метроа не би смањила гужве у саобраћају, већ две у комбинацији са четири линије БГ воза. Прву линију завршавамо до 2022. и ићи ће од Макишког поља до Миријева. Тако ћемо смањити највеће гужве код Сајма, Београда на води и Економског факултета. Биће то метро који ће Београђани волети.
Како оцењујете досадашњи ток кампање?
- Искрен да будем, на почетку сам мислио да ће сви позитивни резултати које смо остварили за Београђане пасти у други план бруталне пропагандне кампање опозиције. Међутим, како време одмиче видим да људе то уопште не занима. Занима их шта је урађено и шта ће бити урађено. Опозиција само плаче због нечега. Раније су плакали због ванредних избора, а сада плачу и због редовних. Имали су четири године да се спреме и нису ни то били у стању да ураде. Шта више да вам кажем?! Поред комбинација, коалиција, бесмислених идеја и међусобног ратовања, апсолутно не видим ништа добро што имају за Београђане.
Које су остале кључне тачке програма?
- Сваки грађанин нам је важан, свака појединачна прича. Кад водите град од два милиона људи, то је два милиона проблема. На нама је да направимо систем који је ефикасан и који ће смањити тај број на минимум и то је оно чиме се бавимо већ четири године. Важно је да имамо континуитет и да наставимо да правимо добре резултате, да не буде разлике између наших суграђана који живе у центру града и оних на рубним општинама. Обећавамо да ће до 2025. година свака кућа у Београду имати градску воду и канализацију.
Каква је ваша сарадња са првим на листи СНС, доктором Зораном Радојичићем, и шта му остављате ако вас наследи?
- Доктор Радојичић је човек који је доказао колико воли Београд и Београђане. Цео свој живот посветио је животима деце и изузетно само поносан што је баш таква особа прва на нашој листи. Ко год да буде градоначелник имаће на располагању пуну градску касу и обавезу да заврши највеће пројекте у историји Београда који су започети. Бити градоначелник европске престонице није нимало лак задатак. Доказали смо се као људи који су способни да заврше оно што обећају и започну.
Да ли бисте пристали да поново будете градоначелник?
- Не сећам се да је било који други градоначелник прошао кроз бруталну медијску кампању од мене. Покушали су да ме униште професионално, да ми одузму факултетску диплому, да ми униште породицу. Али Београђани су знали да та брутална пропаганда против мене неће изградити фабрике, путеве, неће отворити нове вртиће и домове здравља. Нису успели да преваре народ зато што су грађани видели да радим у њиховом интересу, да ми је само њихов интерес на првом месту. Бити градоначелник је највећа част и било би ми велико задовољство да наставим да помажем мојим суграђанима уколико тако одлуче одборници у Скупштини.
Чиме бисте се похвалили у четворогодишњем раду на месту градоначелника Београда?
- Неопходна, али не и довољна ствар коју смо на почетку урадили била је стабилизација финансија. Они су нама оставили милијарду и 118 милиона евра дуга. Није било нимало једноставно смањити дуг за 500 милиона евра. Али да то нисмо завршили, не бисмо могли да идемо даље. Пошто смо управо знали да то није довољно, кренули смо у борбу за инвеститоре. Захваљујући томе, успели смо да активирамо неке запуштене локале где сад имате објекте који су нови симболи града, први пут после 10 година у Београду су отворене фабрике, и то у Лазаревцу и Обреновцу… Проширили смо пешачку зону, реконструисали 200 фасада, урадили смо и велике саобраћајнице и тргове као што су Славија, Булевар ослобођења, Рузвелтова… Данас имамо 14 милијарди динара на рачуну и даље ћемо улагати у Београд. Као што смо испунили обећање и урадили “Београд на води“, тако ћемо изградити и метро.