Синиша Мали без длаке на језику: Ђилас је највећи џепарош!
Градоначелник престонице тврди да ће се метро градити исто као што се данас гради "Београд на води"
Градоначелник Београда Синиша Мали у најновијем интервјуу говорио је о току предизборне кампање, одговарао на нападе опозиције, али је и открио који ће то пројекти бити реализовани у престоници одмах после избора и победе листе "Александар Вучић - Зато што волимо Београд".
Прочитајте и:
Како оцењујете досадашњи ток кампање, пошто се из опозиције могу чути повици да је "најпрљавија у историји"?
- Наша кампања је максимално позитивна. Покушавамо Београђанима да покажемо шта смо све позитивно урадили за њих, да је Београд данас много лепше место за живот. Зна се ко је стручњак за прљаве кампање. Људи попут Ђиласа, Шапића, Тадића, Јеремића и осталих, који данас галаме о "најпрљавијој кампањи", водили су против Александра Вучића и Томислава Николића 2012. године најбруталнију и најогавнију кампању у политичкој историји Србије. Зна се и ко данас шири најодвратније лажи, ко напада туђе породице, ко туче људе, ко потплаћује медије и уцењује уреднике. Прљава кампања је Ђиласов заштитни знак.
СНС је скоро представио свој тим за Београд и сваког кандидата понаособ, шта је, по вашем мишљењу, снага ваше листе?
- Наша листа је нешто много веће и шире од политике. То је листа коју чине људи који су постојано и предано водили Београд у протекле четири године, али и велики људи који су радом, креативношћу и идејама допринели да Београд постане град у којем вреди живети и стварати. Ми смо једини који пред Београђане излазимо са конкретним резултатима јер имамо чиме да се похвалимо. Док остали причају бајке, ми Београђанима показујемо шта смо урадили и шта ће бити урађено.
РАТ ДО ИСТРЕБЉЕЊА ДОСОВСКЕ ОПОЗИЦИЈЕ: Испливале мрачне тајне Демократске странке
Београд зову метрополом, јер кажу да има метро допола изграђен, да ли је комплетан метро у граду реалност или је и даље далеки сан?
- Људи преврћу очима када се спомене метро зато што су их 40 година лагали. Само су показивали некакве цртеже, а годинама нису били у стању један ашов да забоду, један камен нису померили. Метро ће се градити исто као што се данас гради "Београд на води". Нико нам није веровао да ћемо изградити "Београд на води", а ви данас гледате како зграде ничу. Доказаћемо Београђанима да смо способни да изградимо метро, и то до 2022. године, када ће бити завршена прва линија. Може да се деси да закаснимо два или три месеца, али ће Београђани добити метро.
Из опозиције се могу чути и повици да је каса у Београду празна. Шта је заиста тачно?
- Ђилас је био највећи џепарош у Београду. Јесте каса била празна, али док су Ђилас, Шапић и Мишковић господарили градом. Могу ови из опозиције да причају шта год желе, али Београђани знају да у каси данас имамо 14 милијарди динара. Зашто? Зато што сопственим очима виде да паре које смо уштедели данас враћамо њима кроз нове путеве, вртиће, школе, паркове, фасаде, фабрике, мостове... Да је Ђилас водио своје приватне компаније као што је водио Београд, он данас не би био тајкун, већ осиромашени грађанин који се бори да купи хлеб и млеко. Тако се Београд после Ђиласа борио да преживи. На срећу, данас више не преживљавамо, већ живимо, радимо и градимо.
Који ће то пројекти, уколико листа СНС-а победи, имати приоритет у Београду?
- То су велики инфраструктурни пројекти, који подижу квалитет живота грађана и мењају изглед града. Ту пре свега мислим на метро, који за две године почињемо да градимо, затим на гондолу која ће спајати Калемегдан са парком Ушће, на нови Савски мост, мост преко Аде Хује, тунел од Економског факултета до Булевара деспота Стефана... Ове године почеће и изградња фабрике за прераду отпада, чиме решавамо вишедеценијски проблем депоније у Винчи. Поносни смо и на пројекте из области културе на којима радимо - то су изградња Градске галерије на Косанчићевом венцу и Музеј града Београда, који ће најзад добити своје здање.
Градски урбаниста Фолић открио: Београд добија још ДВА МОСТА и ДВА ТУНЕЛА
Садашњи лидери опозиције се нападају и једни другима прете хапшењима, колико је реално да се они након избора могу ујединити?
- Иако данас прете да ће једни друге похапсити, ујединили би се сви против председника Вучића само да добију један глас више. У секунди би се ујединили. Важно је да Београђани знају да се Београд не може водити на основу личних интереса и мржњом према једном човеку. Мржња никада никоме ништа добро није донела и Београд није град мржње.
Како коментаришете нападе на легенду српског глумишта Бранка Коцкицу?
Да је Бранко Коцкица подржао Ђиласа, Шапића, Јанковића, Јеремића и Вељу Илића, вероватно би био омиљен, а пошто није, он је данас најгори човек. Чекам још само да измисле да су и деца мрзела Бранка Коцкицу. То лицемерје и тај цинизам покушавам да схватим, али ми никако не полази за руком. Не би било лоше да се данас репризира "Коцка, коцка, коцкица", да би се Ђилас присетио лекција из лепог понашања, толеранције и другарства.
Бранко Коцкица открио: Ево зашто сам подржао Вучића, ОВАЈ детаљ из његовог детињства НИКО није знао
Како коментаришете чињеницу да се Ирена Вујовић и ви издвајате на листи кандидата за будућег градоначелника?
- Градоначелника бирају одборници у Скупштини. Од 110 одборника, неко ће бити градоначелник. Да ли ћу то бити ја или Ирена Вујовић или неко трећи, није много важно. Важно је да се одржи континуитет, да у Београду имамо градоначелника који ће сарађивати и са председником, и са премијерком, и са председницима општина. Једино ће тако Београђани просперирати у будућности. Ако се та нит прекине у овом судбоносном тренутку, Београд ће стати. Београд не сме да стане због неког Ђиласа, Шапића или Мишковића.
На кога би се кладио Синиша Мали?
- Никада се у животу нисам кладио. Није ме никада привлачила таква врста активности.
Које су три ствари урађене у Београду за време вашег мандата на које сте посебно поносни?
- На првом месту је свакако стабилизација јавних финансија и враћање 500 милиона евра Ђиласовог дуга, јер је то основ за све друго. Даље, на другом месту је отварање града ка инвеститорима и изградња "Београда на води", а на трећем уређење града - нове фасаде, проширење пешачке зоне, реконструкција тргова и улица.
Да ли је, осим СПС-а, још нека од пријављених листи могућ коалициони партнер за СНС после избора и која?
- Изузетно је важно у овом тренутку одржати континуитет. Убрзаним темпом смо кренули да решавамо проблеме који се нису решавали годинама. Напокон смо ухватили правац. Ми смо увек спремни на сарадњу са свима који ће подржати визију председника Александра Вучића, са људима који ће помоћи да се заврше највећи пројекти, да се Београд изгради и модернизује. У наредне четири године биће покренути највећи пројекти у историји Београда, као што је изградња метроа. Биће посла за свакога ко буде желео да вредно ради и гради.