Успешни предузетник и велики добротвор: Ђилас сам себи "донирао" МИЛИОНЕ за кампању
Све транспарентно
Док из изборних штабова учесника на београдским изборима поручују да ће ова кампања бити скромнија од претходних, стручњаци процењују да ће странке значајно одрешити кесу и да ће за рекламирање издвојити од неколико десетина хиљада евра до више од милион, пишу "Вечерње новости".
Прочитајте и:
- Мржња према Вучићу се пренела на улице: Пристојна Србија коју предводи, победиће примитивизам
- Након пропалог митинга опозиције огласио се СНС: Синиша Мали је имао више људи у Вреоцима (ФОТО)
- Српска напредна странка: Јеремић припрема нереде у изборној ноћи, сви се сећају председничких избора и његовог застрашивања
Странке по закону имају рок од 30 дана од завршетка гласања да положе рачуне колико су новца и од кога добиле и на шта су га потрошиле.
До сада је само носилац листе "Београд одлучује. Људи побеђују" Драган Ђилас објавио је на сајту листе податак да је његова фирма "Мултиком груп" за кампању донирала 9,5 милиона динара (80.000 евра).
Из његовог штаба тврде да ће укупне трошкове објавити по окончању избора и да ће финансирање бити транспарентно.
Социјалисти који су на изборима у Београду 2014. године били "рекордери" по трошковима за кампању (49 милиона динара, односно 400.000 евра) тврде да ће сада да "стегну каиш".
Шеф њиховог изборног штаба Никола Никодијевић рекао је да ће утрошити много мање него "неки из опозиције". Кампању ће им и на овим изборима радити иста маркетиншка агенција "Воч аут".
Опозиција ПУКЛА: Дуго најављивани протест испред РТС-а окупио шачицу људи (ФОТО)
Другопласирана по трошковима на прошлим градским изборима је коалиција око СНС, са потрошених 25,5 милиона динара. Они не мењају тим који побеђује, па су и за ову изборку трку ангажовали израелску пи-ар фирму.
Демократе су за прошли изборни круг издвојиле 21 милион динара, а сада кажу да ову кампању не желе да заврше са дугом, те да ће потрошити само оно што имају.
Кандидат ДС С за градоначелника Милан Јовановић каже за "Новости" да никога са стране неће ангажовати за кампању и да ће се фокусирати на билборде.
Миљан Дајмановић, кандидат радикала за градоначелника каже да и они иду на јефтинију кампању, а сами је раде без ангажовања агенције.
Бојан Клачар из Цесида, на основу претходних избора, процењује да ће се трошкови кампање кретати од неколико десетина хиљада евра, па до више од милион.
Он очекује да за ову изборну трку највише новца издвоји каолиција око напредњака и Ђилас.
НАПАД И ПРЕТЊЕ СМРЋУ: Активисти СНС-а нападнути на Новом Београду
- Веће странке ће највише потрошити на ТВ оглашавање, а мање на интернет и јавне догађаје - рекао је он.
Из буџета града странкама ће се за изборе укупно доделити 37 милиона динара, од чега 20 одсто једнако деле све проглашене листе.
Осталих 80 одсто делиће се након избора само онима који су прешли цензус и то пропорционално резултату који су постигли, док они који не освоје ни један одсто мораће да врате у буџет новац који су добили пре избора.