Мајка чије дете је претрпело вршњачко насиље: Психолог ми је рекао да је мој син сам крив што је добио батине
Још једно вршњачко насиље у Србији
У основној школи "Ослободиоци Београда", на општини Палилула пре нешто више од 7 дана догодио се још један инцидент међу децом. Наиме, ученик старијих разреда нанео је лакше телесне повреду ученику трећег разреда.
Прочитајте и:
Биљана Пауновић, мајка повређеног ученика огорчена је на надлежне органе ове васпитне установе и каже да ово није први пут да њено дете трпи насиље у школи.
- Мој син је васпитаван тако да никога први не дира. Још у првом разреду имао је нелагодне ситуације у којима је био принуђен да се брани. Одувек сам му говорила да никога први не сме да дира, али да ако је нападнут мора да се брани. Ово није ни први ни изоловани случај насиља. Много је родитеља чија су деца у истој или сличној ситуацији, и који су такође огорчени на особље ове васпитне установе - рекла је Биљана за портал Србија Danas.com.
Огорчена мајка каже да је потпуно непојмљиво да се овакве ствари дешавају и да је школски психолог имао помало чудно образложење за насталу ситуацију.
- Позвана сам на разговор код психолога, где ми је речено да је моје дете само криво што је добило батине. Ја сам тражила да ми се све лепо образложи. Речено ми је да је тај ученик био на разговору код психолога и да се извинио мом сину, рекавши да више неће поновити тако нешто. Након тога, речено ми је да институција није у могућности да прати њихово понашање и да је и моје дете такође у стању да провоцира другу децу. Објаснила сам јој да ово није ситуација где су се два вршњака посвађала и сукобила, већ да је у питању старији ученик који је мог сина ударио пет пута песницом у главу и нанео му телесне повреде - каже госпођа Пауновић.
Према Биљаниним речима, школа нема ни дежурног наставника ни чувара који би требало да спрече да до оваквих инцидената дође.
- Поставља се питање зашто нема надлежне особе која ће надгледати ситуацију када су деца на малом или великом одмору? Овакве ситуације не смеју да се дешавају. Ми као родитељи плаћамо све што се од нас тражи, па самим тим није ми јасно зашто не ангажују и чувара који ће контролисати дечије понашање. Одржан је састанак на који моје дете и ја нисмо позвани. Требало је да се суочимо са тим дечком који је тукао моје дете. Када сам позвала психолога да питам шта се са тим десило, речено ми је да је састанак завршен - каже видно узнемирена мајка и додаје:
- Ако пустимо да се деца међусобно сукобљавају и не реагујемо на агресију, деца ће мислити да је овакав образац понашања сасвим на месту, па ће самим тим и наставити да га следе. Насиље мора бити заустављено - закључује она.
За коментар на читаву ситуацију контактирали смо и директроку ове основне школе, која нам је објаснила да је до инцидента дошло, али да је у питању обрнута ситуација, тачније, да је млађи ученик напао старијег, те да су песнице севале у самоодбрани.
Матуранткиња послала СНАЖНУ ПОРУКУ о вршњачком насиљу: Прочитајте ПОТРЕСНУ ПРИЧУ о Алекси Јанковићу
- Тачно је да је дана 19. 01. 2018. у школском дворишту дошло до сукоба између двојице ученика, 3-1 и 5-2 разреда. Инцидент је избио око лопте, јер су обојица играла кошарку. После отимања око лопте, ученик 3-1 је гурнуо ученика 5-2, који је реаговао тако што га је ударио у главу. До инцидента је дошло после завршетка преподневне смене, а смена после подне је већ била у школској згради, на настави. Школско двориште наши ученици често користе, у договору са родитељима, после наставе ради рекреације и игре. До тог дана није се десио ниједан инцидент - рекла је Бранка Бечановић, директорка основне школе "Ослободиоци Београда".
Такође, директорка тврди да је мајка ученика трећег разреда обавештена о инциденту, те да је читав случај пријављен психологу који је одмах разговарао са наставницом из Продуженог боравка.
- Око 15.00 часова, Биљана Пауновић Вулин, мајка ученика 3-1, дошла је у школу, пријавила случај психологу школе и рекла да ће одвести дете код лекара, што је психолог подржала. Психолог је одмах разговарала са наставницом из Продуженог боравка, у који је укључен и син Б.П.В. и дошла до сазнања да је њен син обавестио наставницу да га мајка чека код изласка из дворишта и напустио Продужени боравак. О догађају у школском дворишту и разговору са наставницом у боравку, психолог ме одмах обавестила. Истог дана, за време великог одмора Б.П.В. је поново дошла у школу и разговарала са дежурним наставником. Том приликом је, између осталог, изразила свој став да дежурни наставници морају бити у школском дворишту и за време часова, што је апсурд - рекла је директорка.
Према директоркиним речима, дежурство наставника у школи постоји и обавља се редовно и одговорно, а у складу са радним обавезама, односно решењем о 40-часовној радној недељи наставника. Дежурство је организовано пре почетка наставе и за време великог одмора.
- После разговора са дежурним наставником, Б.П.В. је дошла и код мене. Обавестила ме да је њеном сину повређен прст. Мајци сам рекла исто што и психолог – у понедељак ће бити позвани на разговор ученик 5-2, његови родитељи и разредни старешина. То смо и учинили, у понедељак ујутро. Б.П.В. је телефоном обавештена шта смо све предузели. Била је задовољна и предложила да, по њеном мишљењу, ученика 5-2 не би требало казнити, битно је да се помире и да се спречи евентуална освета - рекла је Бранка Бечановић.
Вршњачко насиље у Ивањици: Ђака првака УГУРАЛИ у школски тоалет и СКИНУЛИ ГА ДО ГОЛЕ КОЖЕ
Међутим, тринаест дана после сукоба, родитељи су обавестили школу да су одвели дете код лекара због главобоље, на коју се жалио од времена сукоба. Према речима родитеља, на прегледу је ''констатован'' лакши потрес мозга, али према директоркиним речима, школи није достављен ниједан налаз лекара.
- Напомињемо да се на прегледу непосредно након сукоба, ученик није жалио на главобољу, нити је имао симптоме потреса. Све време ученик је редовно долазио у школу - рекла је госпођа Бечановић.
АМБАСАДОРИ ДРУГАРСТВА: ,,Друг није мета" одржао први тренинг превенције вршњачког насиља
Када је реч о безбедности деце, директорка каже да школа није у могућности да ове године обезбеди школског чувара, али да су родитељи подржали предлог за ангажовање истог.
Питали смо 400 ђака ИСТО питање, а одговор који смо добили нас је УПЛАШИО
- Школа не добија средства за финансирање чувара. Према досадашњој пракси, родитељи су на добровољној бази издвајали средства за финансирање чувара, а о износу суме одлучивао је Савет родитеља. С обзиром да родитељи нису показали очекивану заинтересованост, школа није била у могућности да ангажује чувара. У школи постоји школски полицајац. О тим догађајима смо разговарали и на састанку Тима за заштиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања, у уторак 07. 02. 2018. Састанку је присуствовало седам од девет чланова. Тим је разматрао сукоб између ученика, али је једногласно одбацио ''констатацију'' да је ово облик вршњачког насиља, већ изоловани сукоб двојице ученика који се одиграо после наставе - закључује она.