ВОЗАЧИ, НАЈВАЖНИЈЕ УПОЗОРЕЊЕ: Црни биланс на путевима у Србији! Да бисте САЧУВАЛИ ЖИВОТ, морате да испоштујете КЉУЧНУ СТВАР!
Скоро дупло више погинулих у саобраћају него у истом периоду прошле године, кажу стручњаци
Од 1. јуна у саобраћају је на путевима Србије погинуло 90 људи, међу њима и једна беба! Чак 70 одсто њих страдало је јер нису били везани, показује статистика. Управо због овога, полиција ће од данас до краја лета на свим путевима строже контролисати возаче, везивање појасева и брзину.
Колико је ситуација забрињавајућа показује бројка да је ове године страдало 43 одсто више него у истом периоду лане. Такође, напомињу стручњаци, забрињава и податак да сваки осми путник не користи сигурносни појас на задњем седишту, а не везује се ни 20 одсто возача и сувозача.
АЛАРМАНТНО! Српска деца свакодневно гину на путевима, а све због ЈЕДНЕ ГРЕШКЕ КОЈУ СВАКО ОД НАС ПОНАВЉА!
БЛОКИРАН АУТО-ПУТ КОД НОВОГ САДА! Полиција преусмерава сва возила на овај део пута, а онда НЕПРИЈАТНО изненађење!
СТРАШНО НОВО ПРАВИЛО: Скоро сви старији аутомобили имају ову ману, а САД ЋЕ ЗБОГ ЊЕ ПАДАТИ НА ТЕХНИЧКОМ!
Председник Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић истиче да се на задњем седишту не везује чак 88 одсто путника.
-Према званичним истраживањма Агенције за безбедност саобраћаја, тек сваки осми путник употребљава појас на задњем седишту, док скоро једна петина не употребљава појас на предњем седишту. Те званичне бројке су сигурно још алармантније имајући у виду да је истраживање рађено у већим градовима, где је саобраћајна дисциплина знатно већа него у мањим градовима и селима. Да поједноставимо, разлика између невезивања и везивања појаса јеште што сте у првом случају мртви, а у другоме не – каже Окановић.
-Вожња детета млађег од 12 година на месту возача или на месту које није предвиђено за седење: 100.000 до 120.000 динара, 14 поена, 8 месеци забране
-Вожња детета млађег од 12 година у крилу сувозача: 20.000 до 40.000
-Вожња детета млађег од 12 година без појаса: 10.000 динара
- У већини аутомобила који су произведени у последњих 20 година возач и путници који имају везан појас при чеоном судару од 65 километара на час са другим возилом или ако истом брзином ударе у бетонски стуб проћи ће без тежих повреда.
Са друге стране, ако возач и путници нису везани, шансе за преживљавање су минималне, готово сигурно ће сви погинути.
Такође у истој ситуацији ако су возач и сувозач везани, а путници на задњем седишту нису, онда ће при тој брзини невезани путници највероватније усмртити возача и сувозача. Многи ће се запитати зашто онда појас везујемо на аутопуту када нам при чеомном судару од 130 км/х појас не може помоћи. Међутим појас нам много помаже приликом превртања, односно слетања са аутопута, што се веома често догађа. Невезане особе приликом превртања најчешће буду катапултиране из возила и гину приликом пада на земљу или кад возило пређе преко њих – напомиње Окановић.
Професор на Саобраћајном факултету Милан Вујанић истиче и да возачи морају држати одстојање између свог и возила испред њих да би вожња била безбедна.
- Други велики проблем јесте недовољно растојање између возила на аутопуту, које мора бити три секунде испред вас. При брзини од 100 километара на час, 84 метара су довољна да се зауставите. Људи возе много опуштеније. Када се на аутопуту догоди незгода ненормалних размера, типа 200 или 300 возила, а никад мање од 10 у низу, сто је само због тога што возачи нису држали довољно растојање између возила – каже Вујанић.
Кренуо је да чисти бојлер и занемео од ШОКА када је видео шта је све пронашао у њему (ВИДЕО)