БЕОГРАЂАНИНУ БИВША ЖЕНА СКИНУЛА 160.000 ДИНАРА! Случај који је шокирао све - није имала овлашћење, ево како је то извела
Иако последњих година расте број притужби грађана Србије против банака, статистика Народне банке Србији показује да скинут или више наплаћен новац са рачуна успе да поврати тек сваки трећи клијент.
Међу њима је и Београђанин Д. П. који је централној банци поднео притужбу на рад банкара након што му је бивша жена скинула с рачуна чак 160.000 динара иако већ више од 13 година нема овлашћење да располаже његовим новцем.
- Корисник Д. П. из Београда поднео је притужбу због тога што је банка поступила по налогу његове бивше супруге и с рачуна исплатила износ од 160.000 динара, иако бивша супруга није била овлашћено лице за располагање средствима на рачуну, јер је њено овлашћење опозвано пре више од 13 година - наведено је у најновијем Извештају о резултатима рада Сектора за заштиту корисника финансијских услуга НБС.
ЊЕГОВА ПОРУКА И ДАЉЕ "НА ЧЕКАЊУ" Мучи га једно питање - потресне речи Ненада Периша: Спас налазим у вери
АКО ИМАТЕ ОВЕ СИМПТОМЕ - ОДМАХ КОД ЛЕКАРА! У Србији опет влада туберкулоза, огласио се др Стјепановић
"ПРЕДУГО САМ ОВДЕ" Песма о Матеју кида и најтврђа срца: Мама, враћам ти се дома (ВИДЕО)
Централна банка даље описује како се банка за овај пропуст правдала.
- Банка се изјаснила да је бивша супруга корисника у апликацији банке евидентирана као лице овлашћено за располагање средствима на рачуну. У поступку по притужби, НБС је затражила од банке да се додатно изјасни, износећи став да банка документацијом предвиђеном Општим условима пружања платних услуга мора доказати да је бивша супруга корисника била овлашћена за располагање средствима и да се овлашћење не може доказивати само евиденцијом у апликацији. Банка је кориснику вратила износ од 160.000 динара - наведено је у извештају.
Случај Београђанина Д.П. само је један од неколико примера нефер праксе банака које је НБС обелоданила у објављеном документу.
Банка одбила приговор опљачкане клијенткиње
На шалтеру исплатили 2.000 евра уз фалсификован потпис
Корисница С. Р. из Смедеревске Паланке поднела је притужбу, тврдећи да је неко неовлашћено с њеног девизног рачуна у банци извршио исплату од 2.000 евра, као и да је банка одбила њен приговор, иако потпис на налогу за исплату није њен. У поступку по притужби, банка је, након извршених стручних анализа, установила да потпис на предметном налогу за исплату не одговара потпису који је корисница депоновала у банци и корисници вратила неовлашћено исплаћени износ. Поступак по притужби је у конкретном случају за корисницу резултирао материјалним ефектом у износу од 2.000 евра, наведено је у извештају НБС.
- Највише притужби корисника односило се на поступање банака, и то у вези с коришћењем кредита и платних картица, као и извршавањем платних трансакција - стоји у извештају у коме се прецизира да је у периоду од 2019. до 2021. године НБС решила 3.402 притужбе које су се односиле на поступање банака, од чега је 925 притужби решено у корист корисника (27,2%).