АЛАРМАНТНИ ПОДАЦИ СА СРПСКИХ ПУТЕВА: За месец дана страдале 63 особе, а ово је главни разлог!
Подаци полиције показују алармантне податке - у првих месец и по дана на српским путевима повећан је број саобраћајних несрећа за 16 одсто у односу на исти период прошле године, а страдале су 63 особе.
Како су саопштили из МУП-а, од почетка 2020. године повећан је и број прекршаја за седам одсто у односу на исти период прошле године.
- Погинула су 22 возача путничког возила и исто толико пешака, 12 путника у путничком возилу и седам бициклиста - наводе из полиције.
Забелела се Србија, али не и престоница: Снег на појединим местима нападао скоро МЕТАР!
ТЕМПЕРАТУРА ПАДА, БИЋЕ ОСЕТНО ХЛАДНИЈЕ: Очекујте ЈАК ВЕТАР и ОБЛАЧНОСТ, у овим крајевима БИЋЕ И СНЕГА
ЉУДИ ПРЕМРЛИ ОД СТРАХА: Видели испреплетене змије, а кад су схватили шта раде... (ВИДЕО)
Већи је и број страдалих у односу на јануар и фебруар у претходној години када је погинуло 54 људи.
Ипак, подаци МУП-а показују да су најкобнији јануар и фебруар 2011. године, када је у саобраћајкама страдало укупно 96 особа (50 у јануару, 46 у фебруару).
И у Агенцији за безбедност саобраћаја бележе црне бројке у фебруару и то за претходних пет година. У том периоду погинуло је 177 особа, односно у просеку 35 људи сваке године.
Брза вожња најчешћи узрок
Као најчешћи узрок саобраћајних незгода од почетка 2020. била је неприлагођена брзина, показују подаци МУП-а. Због тога, 25 учесника у саобраћају је изгубило живот, док је више од 300 учесника у саобраћају повређено.
Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић каже да је "брзина убица број један на српским путевима и генерално свуда у свету".
Додаје да је основни проблем што возачи нису свесни прекорачења брзине.
- На пример, ако полицајац заустави у насељу аутомобил који се креће 60 уместо 50 километара на сат, тај возач ће бити љут на полицајца, сматраће да га држава пљачка и пуни буџет, јер то је "само" 10 километара на сат. Али, ако причамо на пример о томе да аутомобил удари пешака брзином 50 на сат, од пет пешака, четири ће преживети. Ако возач удари пешака при брзини од 60 на сат, од пет пешака, четири ће погинути. За тих десет на сат драстично се смањује могућност преживљавања судара. За тих "само"десет километара на сат драстично се повећава зауставни пут возила, дакле, знатно су мање шансе за избегавање саобраћајне незгоде, знатно су теже последице - напомиње Окановић.
Током првих месец и по дана ове године страдало је и троје учесника у саобраћају у удесима који су изазвали пијани возачи, а повређене су 104 особе.
Анализе показују да, у назначеном периоду, 58 одсто погинулих возача и путника у возилу нису користили сигурносни појас, а у контроли чак 55 учесника у саобраћају није имало везан појас.
Неопрезни пешаци
Када је реч о саобраћајним незгодама у којима су учествовали пешаци, од почетка ове године утврђено је да 30 одсто пешака страда услед неопрезног ступања на коловоз. Такође, 30 одсто саобраћајних незгода са настрадалим пешацима изазвали су возачи путничких возила, наводе у МУП.
Дамир Окановић додаје да што се тиче пешака, они најчешће страдају или кад прелазе ван пешачког прелаза или на црвено светло на семафору.
- Управо из тог разлога је брзина у насељима ограничена на 50 километара на сат, да пешака који погреши не бисмо смртно казнили. С пешацима треба пуно да се ради на подизању свести, да буду свесни, а када се сударе са тону и по метала, зна се ко извуче дебљи крај - додаје он.
Дугорочно, око 70 одсто незгода у граду се догоди са пешацима, каже професор Саобраћајног факултета у пензији Милан Вујанић.
- За бар 50 одсто незгода у граду криви су пешаци. Зато што су непажљиви и не поштују правила, прелазе ван места кад је предвиђено, у време кад није предвиђено, на начин на који угрожавају саобраћај па и свој живот. Тако раде у корист своје штете и међу погинулима у саобраћајним незгодама је највећи број пешака - каже Вујанић.
Акција контроле
Управо због овога, до 23. фебруара саобраћајна полиција спроводиће појачану контролу. Пре свега пратиће се прекршаји као што су прекорачења брзине кретања возила, непрописно претицање, управљање возилом под дејством алкохола и психоактивних супстанци, некоришћења сигурносног појаса и непрописног коришћења телефона током вожње, као и прекршаја пешака, саопштили су из Министарства унутрашњих послова.
Због распуста већи број возила
Ове године продужен је и распуст због епидемије сезонског грипа, али зато се може очекивати да ће крајем недеље на путевима бити више возила када ће се многе породице враћати са познатих туристичких дестинација. Агенција за безбедност саобраћаја крајем јануара упозорила је да период завршетка зимског школског распуста карактерише највећи број погинулих и повређених особа у саобраћајним незгодама.
И Дан заљубљених важи за један од опаснијих дана када је у питању саобраћај. Такође, у овом периоду возачима на руку не иду ни временске прилике - у јутарњим и вечерњим часовима јавља се магла на путевима, а коловози су претежно влажни и клизави.
Шта би тек направио да је машинац?! Самоуки Милан из Кикинде направио брод и војно возило (ФОТО)
РЕДАК ФЕНОМЕН: Да ли знате по чему је река Топлица право чудо у Србији?
Возачи, опрез ако идете ка граници! Ова деоница биће затворена, а наплатна станица измештена
ЗАПАЛИЋУ СЕ, АЛИ НЕЋУ У ЛУДНИЦУ: Хоће да ме стрпају у Топоницу јер сам волео 50 година млађу!
Министар Удовичић младим заваривачима уручио сертификате који ће им омогућити лакше запошљавање!