ЦЕНА КАРАТА ПО НОВОМ СИСТЕМУ ЋЕ БИТИ НИЖА НЕГО ПРЕ?! Ово су детаљи које морате да знате!
Ова одлука значи и новине у самој наплати карата путника.
Град Београд донео је одлуку да једнострано раскине јавно-приватно партнерство са турском компанијом "Кенткарт" и коначно преузме наплату карата градског превоза у српској престоници.
Ова одлука значи и новине у самој наплати карата путник, а недавно је објављен и нов ценовник, који би на снагу требало да ступи у мају, што значи да би запослени на свој рачун требало да примају око 800 динара мање за месечни превоз.
ГРАЂАНИ СЕ ПЛАШЕ ДА КОРИСТЕ ЈАВНИ ПРЕВОЗ: Крвави пирови и пуцњаве су свакодневница - ево од чега људи највише ЗАЗИРУ
ТОТАЛНИ КОЛАПС У НЕМАЧКОЈ! Возови не саобраћају, јавни превоз стао, не раде вртићи: "Овај штрајк је питање опстанка"
ЈАВНИ ПРЕВОЗ ПО ЗНАТНО НИЖИМ ЦЕНАМА: Шапић открио све цене карата у ГСП и ко ће се возити бесплатно (ФОТО)
Према ревидираном плану, цена дневне карте по новом систему биће 120 динара, а на предлог грађана уведена је и временска карта од 50 динара, која у првој опцији није постојала, и она је дупло јефтинија од оне која је била у старом систему.
Осим тога, цене месечних карата, које су се, у зависности од зоне, кретале од 2.990 до 4.990 динара, сада ће бити 2.500 динара за зону А, односно 3.500 за обе зоне.
За раднике који од добијеног новца купују месечну карту ово није нека промена, али за оне који су овај новац користили да покрију део трошкова доласка на посао аутомобилом, ова измена значи 800 динара мање у новчанику за плаћање горива.
Поред тога, годишња карта за зону А или Б коштаће 25.000, док ће суграђани за обе зоне морати из свог новчаника да издвоје 35.000 динара.
Годишња карта за градски превоз до ове године коштала је за зону 1 и 2 36.025, за зону 3 и 4 42.790, док су путници за зону 1, 2, 3 и 4 морали да издвоје чак 54.890 динара.
По новом ценовнику, ноћни превоз ће бити бесплатан, док су грађани до сада морали да за зону 1 издвоје 150 динара, а за зону 2 - 210 динара.
Такође, ученици средњих школа до 19 година и особе старије од 65 година неће морати да плаћају градски превоз.
Како пише у Закону о раду, запослени има право на накнаду трошкова у складу са општим актом и уговором о раду, за долазак и одлазак са рада, у висини цене превозне карте у јавном саобраћају, ако послодавац није обезбедио сопствени превоз.
Промена места становања запосленог након закључења уговора о раду не може да утиче на увећање трошкова превоза које је послодавац дужан да накнади запосленом у тренутку закључења уговора о раду, без сагласности послодавца.
У закону пише да уколико запослени фактички не ради (на боловању је или је одсутан са посла из других разлога), нема право на накнаду трошкова превоза, јер они нису могли ни настати.
У случајевима када запослени живи близу места рада и нема стварне трошкове превоза доласка и одласка, нема право на накнаду трошкова превоза.