ДА ЛИ ЋЕ ЕЛЕКТРИЧНИ ТРОТИНЕТИ ЗАУЗЕТИ УЛИЦЕ ПРЕСТОНИЦЕ: МУП допуњује закон о безбедности саобраћаја
Министарство унутрашњих послова је припремило низ предлога по којима се електрични тротинети сврставају у возила, а они који њима управљају спадају у категорију возача, који не смеју бити млађи од 14 година.
Употребу електричних тротинета на улицама треба законски регулисати, како би се безбедност свих учесника у саобраћају подигла на виши ниво, закључак је данашње јавне расправе о Нацрту измена и допуна Закона о безбедности саобраћаја на путевима.
Министарство унутрашњих послова припремило је, овим поводом, низ предлога по којима се електрични тротинети сврставају у возила, а они који њима управљају спадају у категорију возача, који не смеју бити млађи од 14 година.
ЧУВЕНИ АУДИ СМРТИ ЗАМЕНИЛИ ТРОТИНЕТИ И СКУТЕРИ! Потпис подземља промењен: Лакше се повлачи ороз
Да ли електрични тротинети треба да имају мигавце?
ПРЕМИЈЕРКА ПОВУКЛА НАЦРТ ЗАКОНА О УНУТРАШНИМ ПОСЛОВИМА: У договору са министром Гашићем донета одлука
Јавна расправа одржана је у Привредној комори Србије у Београду у присуству директора Агенције за безбеност саобраћаја Банка Стаматовића, председнице Прекршајног суда у Београду Оливере Ристановић, помоћника начелника Управе саобраћајне полиције МУП-а Златка Беленцана и Владана Николића, као и начелника Управе собраћајне полиције МУП-а Славиша Лакићевић.
Такође, на скупу су учествовали и представници правосуђа, професори са Саобраћајног факултета, представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, као и представници привреде.
Начелник Лакићевић рекао је да је ова јавна расправа добар начин да се разговара о свим постојећим пропустима у саобраћајном законодавном оквиру, који су од пресудног значаја за наше грађанство и привреду, док је директор АБС Стаматовић истакао да његова агенција активно укључена у свим темама чији је циљ унапређење безбедности у саобраћају, па тако и прављењу новог законодавног оквира.
- Циљ је да будемо продуктивни и све оно што смо приметили као грешку да исправимо - казао је Стаматовић.
Помоћник начелника Николић рекао је да су у јавности била подељена мишљења када су у питању електрични тротинети те да их један део стручне јавности није сматрало возилима.
- Ми смо на крају предложили да се тротинети сврстају у возила, што значи да они који њима управљају јесу возачи, а то значи да ће бити подложни контроли, тестирању, искључењу, задржавању - навео је он.
Према његовим речима, из МУП-а сматрају да је за ова возила неопходно прилагодити инфраструктуру и да је предлог да то буде бициклистичке стазе и траке, као и пешачко - бициклистичке стазе.
Истакао је да, с обзиром на то да нема разгранате инфраструктуре у Србији, возачи тротинета могу да користе тротоар уз ограничење брзине од пет километара на сат и уз одговорност да су "јачи" учесници у саобраћају.
Такође, додао је и да је предлог да се за електричне тротинете може користити и коловоз, али само путеви на којима довољена брзина не прелази 30 километара на час.
Приликом преласка коловоза возач не сме возити лако електрично возило, већ мора сићи са њега и понети га, осим на прелазу бицилистичке стазе преко коловоза.
Он наглашава да је обавеза возача да има документацију са техничким подацима о возилу - снага мотора, маса и брзина.
Помоћник начелника Беленцан истакао је да су најмлађи учесници и њихова безбедност у саобраћају приоритет новог законодавног оквира.
Он је навео да због тога елекричним тротинетима не смеју управљати лица млађа од 14 година, и да је препорука свим родитељима који су деци купили та возила да сачекају да порасту.
Такође, казао је да је од велике важности за све возаче уочљивост - ношење прслука на коловозу и заштитне капе.
Сматра да Србија по питању саобраћајних прописа треба да је у складу са законодавним оквиром ЕУ и да што пре укључи микромобилни саобраћај у постојећи систем.