ПОСЛОДАВЦИ ЋЕ НАМ УПЛАЋИВАТИ МАЊЕ ЗА ПРЕВОЗ? Од маја креће нови систем - ево шта предвиђа закон
Градоначелник Београда Александар Шапић најавио је да ће већ у мају почети са новим системом наплате карата градског превоза.
Запослени у Београду навикли су да им на рачун леже 3.275 динара, а ако град промени висину цене месечне карте, запослени ће примати око 800 динара мање.
Градоначелник Београда Александар Шапић најавио је да ће већ у мају почети са новим системом наплате карата градског превоза.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/06/28/beograd.jpg?itok=MFdvl6Vg)
ЈАВНИ ПРЕВОЗ ФУНКЦИОНИШЕ БЕЗ ПРОБЛЕМА "Пратимо стање у вези с дизел горивом"
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/01/01/profimedia-0575405976_1.jpg?itok=h4e6DvTp)
ГРАЂАНИ СЕ ПЛАШЕ ДА КОРИСТЕ ЈАВНИ ПРЕВОЗ: Крвави пирови и пуцњаве су свакодневница - ево од чега људи највише ЗАЗИРУ
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/04/07/339326552_508560424818801_6500536080511179067_n.jpg?itok=0r8Yhhdi)
ЈАВНИ ПРЕВОЗ ПО ЗНАТНО НИЖИМ ЦЕНАМА: Шапић открио све цене карата у ГСП и ко ће се возити бесплатно (ФОТО)
Како је истакао, све промене које уводи у систем односиће се на то да цене карата буду ниже.
Према ревидираном плану, цена дневне карте по новом систему износиће 120 динара, тј. један евро.
На сугестију грађана је у року од једног дана уведена карта од 50 динара која у првој опцији није постојала, и она је дупло јефтинија од оне која је била у старом систему.
Цене месечних карата, које су се, у зависности од зоне, кретале од 2.990 до 4.990 динара, сада ће коштати 2.500 динара за зону А, односно 3.500 динара за обе зоне.
За раднике који од добијеног новца купују месечну карту ово није нека промена, али за оне који су овај новац користили да покрију део трошкова доласка на посао аутомобилом, ова измена значи 800 динара мање у новчанику за плаћање горива.
- Закон јасно предвиђа да се висина трошкова превоза за долазак и одлазак са рада исплаћује у висини цене превозне карте у јавном саобраћају у месту становања. Како већина послодаваца тежи томе да имају што мање трошкове, сасвим је логично очекивати да ће смањити износ који се исплаћује истог тренутка када се цена карте промени - кажу у једној комапнији.
Накнада се исплаћује у висини цене поједничане превозне карте за сваки дан доласка и одласка са рада, а највише до висине цене месечне претплатне карте за градски превоз.
- Начин на који ће запослени фактички прећи ову раздаљину (сопствено возило, такси превоз, јавни линијски превоз), није од утицаја у ситуацији када општим актом послодавац није предвидео мерила и критеријуме и начин остваривања тог права. Једини лимит који Закон прописује је да се ти трошкови признају у висини цене превозне карте у јавном саобраћају - стоји у пресуди Апелационог суда у Новом Саду, из августа 2020. године.
Такође, запослени има право на накнаду трошкова превоза само за оне дане када је заиста и долазио на рад. То значи да радници немају право на накнаду трошкова за период када су на боловању, годишњем одмору...
Уколико је послодавац ускратио ово право запосленом, запослени има могућност покретања радног спора пред надлежним судом.
Рок застарелости у радним споровима износи три године, то даље значи да Запослени може поднети тужбу ради накнаде трошкова превоза за 3 године уназад тј. 36 месеци уназад од дана подношења тужбе, са законском затезном каматом.