ДА ЛИ ИСЛАМ ЗАИСТА ЗАХТЕВА НИКАБ И БУРКУ ЗА ЖЕНЕ? Одговор ће вас запрепастити
Ево шта о томе каже стручњак и верски учитељ.
Шеик Калед Омран, главни секретар Већа за фатву Универзитета Азхар у Каиру, чије су смернице познате као општеважеће за све сунитске муслимане, недвосмислено одговара на питање морају ли муслиманке покривати лице.
ЋЕРАЋЕМО СЕ МИ ЈОШ: Марин Ле Пен не жели БУРКЕ у Француској!
Шеик Калед Омран носи одећу која приличи његовој служби. Његова глава је украшена црвеним фесом који је обмотан белим платном. Носи кафтан и тамни огртач. Фес и кафтан показују да је он верски учитељ на Азхару и то није одећа коју приватно носи. Јер, приватна одећа је, сматрају учењаци са универзитета у Каиру, приватна ствар. Када је реч о женама, шеријатски закон, каже Шеик Калед у интервјуу за Дојче веле прописује само три ствари.
У светом Курану и суни, у сачуваним изјавама пророка Мухамеда, постоје правила облачења - посебно за жене. Одевни предмет не сме истицати линију тела, не сме откривати тело и на сме бити уско прибијен уз тело. И да одећа не би требало да покрива руке и лице.
СКАНДАЛОЗНИ ТЕРАПЕУТ ДР ХАЛЕД: Саветује како се правилно ТУКУ ЖЕНЕ! (ВИДЕО)
#Islam-Гелехртер Scheikh Кхалед Омран сагт: "Коран schreibt кеинен Никаб вор." https://t.co/NaR8KtH7OU pic.twitter.com/2u5zpcybOm— DW (Deutsch) (@dw_deutsch) Септембер 7, 2016
Дакле, не никаб? Не бурка? Не вео који покрива лице?
Што се тиче вела који потпуно покрива лице, такозваног никаба, ни Куран ни суна не обвезују жену да га носи. Зато кажемо да је никаб традиција, обичај који потиче из неких земаља и који се у њима уврежио, али то не стоји у начелима шеријатског права. Само су жене пророка Мухамеда морале покривати лице. То је био изузетак који је важио пре 1.400 година.
Да ли би се могло из тога закључити да муслиманке данас, било да је реч о Блиском истоку или Европи, желе бити што ближе Мухамеду и због тога тврде да је вео који покрива лице симбол ислама?
Овај изузетак није оправдање за копирање! Изузетак важи само за пророкове жене. Ако шеријатско право каже да ово посебно правило, да се покрива лице, важи само за пророка и његове жене, онда друге муслиманске жене то не смеју да користе за оправдање да то опонашају. Реч је само о пророку!
https://t.co/RYd2MSduGU Ислам-Гелехртер
Scheikh Кхалед Омран: “Gesichtsschleier ист приват, кеин „religiöser Акт„.“ Кеин Scharia-Gebot.— Угра Портал (@UgraPortal) Септембер 7, 2016
Значи ли то да је вео који покрива лице антисламски? Значи ли то да је жена која носи никаб прекршила правила ваше вере?
Жена која је одрасла у друштву у коме је уобичајено ношење никаба, има право с верског становишта сама одлучити хоће ли носити никаб или неће. Али то не сме гледати као верски чин. Јер би то онда био проблем.
НЕМАЧКА ШКОЛА ЗАБРАНИЛА НОШЕЊЕ БУРКЕ И ФЕРЕЏЕ: "Деца се плаше особа чије је тело покривено"
Тражи ли онда Универзитет Азхар од свих потпуно покривених жена широм света да одбаце бурку и никаб?
Све што смо ми у истраживањима о потпуном покривању жена у исламској филозофији нашли довело нас је до закључка да је то традиција. Учењаци су различитог мишљења о никабу када су у питању безбедност и заштита жена. Једни кажу да их он штити. Други кажу: не, то је верски фанатизам! Неки од њих кажу да је никаб, заправо, измишљотина које у нашој вери уопште нема. И да он није допуштен ни женама ни мушкарцима. Постоје, додуше, крајеви, на пример пустиње, где је то у одређеним околностима допуштено и то зато што их то штити, рецимо у пешчаној олуји. У осталим случајевима никаб је израз верског фанатизма који се не може прихватити!
ИСМЕВАО НОШЕЊЕ БУРКИ: Испливао у јавност контроверзни говор председника (ВИДЕО)
Треба ли онда вео којим се покрива лице бити забрањен?
Неки учењаци сматрају да у неким друштвима никаб за жене представља заштиту. У том бих случају рекао: добро, нека га носе. Али кад никаб наноси штету неком друштву, када он служи као маска за извођење терористичких напада, онда сам за то да се забрани.
На Универзитету у Каиру је предавачицама забрањено да покривају лице...
Забрана је напросто неопходна јер када нека предавачица стоји пред студентима како би им пренела наставни садржај, онда у средства комуникације са студентима припадају и мимика и гестикулација. Осим тога, мимика је примарни међуљудски начин комуникације, а можемо је разумети само ако видимо лице жене.