"Двоглава аждаја" са српским војницима ПРЕШЛА СОЛУНСКИ ФРОНТ: Данас постоје само две такве локомотиве у свету
У Железничком музеју у Пожеги данас се могу видети возови који су коришћени у исписивању најславнијих страница српске историје.
Са српским војницима,Солунски фронт прошла је и парна локомотива, која је током Великог рата стигла у помоћ од Француза. Симболично је названа "Двоглава аждаја" и данас се чува у Железничком музеју, на Одељењу узаних пруга које се налази у Пожеги.
НЕМА СНЕГА ЗА НОВУ ГОДИНУ, ЕВО ШТА НАС ЧЕКА НА БОЖИЋ! Детаљна временска прогноза за празнике
ЛЕГЕНДАРНА РЕАКЦИЈА ТАКМИЧАРА У СЛАГАЛИЦИ! Дејан решио асоцијацију за победу, па насмејао Србију! (ВИДЕО)
ТРЕСЛА СЕ ЦЕНТРАЛНА СРБИЈА: Нови земљотрес погодио нашу земљу!
- Она има једну управљачницу, али два котла, што јој је омогућавало да се креће и кад би у рату била оштећена. Зато је и добила назив "Двоглава аждаја”. Служила је за допремење муниције од утврђења до бојишта и била од велике помоћи ратницима. Несметано се кретала у оба правца и никад није каснила”, каже Ивана Јовичић Ћурчић из Желзничког музеја.
Ова парна локомотива произведена је 1916. године у Филаделфији, по нарудзби француских власти и могла је да развије брзину од 12 километара на час. Након рата, појавила се 1941. године у руднику Косталац, где је превозила руду од старе јаме до Дунава, а затим је стигла у Пожегу
- Данас су сачуване само две такве локомотиве у целом свету. Једна се налази у Дрездену, а друга код нас, зато има велики чак и међународни значај. Прошле године на обележавању стогодишњице од завршетка Великог рата, локомотива је из Пожеге отпремњена за Париз као један од симбола тог доба, а њена истријска вредност је изузетно велика - рекла је Ивана.
Међутим, поред ове, у Пожеги се могу видети и друге локомотиве које су се међу првима возиле Србијом, а на шинама и дан данас поносно стоји "Краљ Милан".
- То је прва парна локомотива изграђена на тлу Србије. Направљена је ручно у браварској радионици рудника Мајданпек 1882. године, а точкови и осовине су допремљени из Енглеске. Кретала се око 20 км на час и служила је за превоз руде. Била је изграђена још једна, коју су рудари назвали Нталија, али њој се изгубио сваки траг док је Краљ Милан сачуван - изјавила је Ивана.
На узаној прузи чува се још један од светских раритета – локомотива "Рама" произведена 1873. године у Минхену, а која је довукла први свечани воз у Сарајево, али ту су и специфична кола четвртог разреда у ком се налазила само пећ и места за стајање.
- Ово одељење у Пожеги сваке године бележи око 4000 посетилаца из земље и инстранстава. Љубитељи возова не остају имуни на све историјске експонате који се овде налазе, а врло чести гости су нам и ученици основних и средњих школа - изјавила је Ивана Јовичић Ћурчић.
Железнички музеј основан је 01. фебруара 1950. године и следеће године слави јубилеј од 70 година постојања и може се похвалити великим фондом ретких екпоната, књига и великим фондом архивксе грађе, а у његовом склопу је и Музејско – туристичка железница "Шарганска осмица".
ПРАВА ЗИМСКА ИДИЛА КОД НОВЕ ВАРОШИ: Српски домаћин објавио фотографију која оставља БЕЗ ДАХА (ФОТО)
ИЗ МИНУСА У ПЛУС! Данас нас очекује СНЕГ ЦЕЛОГ ДАНА, а онда ВРЕМЕНСКИ ПРЕОКРЕТ!
Овако изгледа највећи шљивик у Србији: Марковићи имају имање од чак 18 хектара (ФОТО)
НЕВРЕМЕ ШИРОМ СРБИЈЕ! Три породице са малом децом ОДСЕЧЕНЕ ОД СВЕТА: Погледајте каква нас ЗИМА ОЧЕКУЈЕ!
АЛАРМАНТНО! У Србији и даље више умрлих него рођених