ЕПС спреман за зиму - Обезбеђено више угља и енергетска сигурност!
Сви производни капацитети Електропривреде Србије (ЕПС) спремни су за зимску сезону, завршени су ремонти у рударском и термо сектору и обезбеђена је енергетска сигурност, изјавио је данас генерални директор ЕПС-а Душан Живковић и додао да системи производње угља и електричне енергије раде стабилно и да ЕПС поуздано снабдева привреду и грађане.
Он је у интервјуу за данашњу Политику рекао да је ЕПС од трговине струјом у октобру зарадио 7,4 милиона евра, а говорећи о залихама угља и воде навео је да је на депонијама термолектрана више од 2,4 милиона тона угља, што је знатно више у односу на раније периоде и да је добро што смо, упркос веома дугом сушном периоду, сачували приличне залихе у акумулацијама које износе 470 гигават-сати.
- Завршили смо све ремонте у термо сектору, многе рударске системе на колубарским коповима и на копу Дрмно смо унапредили, али је свакако неопходно наставити тај тренд модернизације. Овог лета смо урадили значајне ремонте у термоелектранама. Успешно је завршен капитални ремонт Блока Б1, снаге 350 мегавата, у термоелектрани Костолац Б - рекао је он.
Додао је да је урађен капитални ремонт Блока А2 у ТЕНТ-у, који је веома битан не само за производњу електричне енергије већ и за грејање Обреновца.
Навео је да би половином децембра требало да се заврши ревитализација првог агрегата у реверзибилној хидроелектрани Бајина Башта. Што се костолачког Блока 3 тиче, рекао је да је питање дана када ће ЕПС преузети овај блок, снаге 350 мегавата.
- Блок је прошао тестове, урађена су гаранцијска испитивања, чиме је показана и техничка функционалност, али нам предстоји и завршетак обимне извештајне и пројектне документације, како бисмо створили услове за несметано будуће одржавање блока.
- А чињеница је да је блок на мрежи и да ускоро очекујемо његово преузимање - истакао је Живковић. Према његовим речима монтажа панела за соларну електрану Петка у Костолцу траје и користи се повољно време како би и овај пројекат снаге скоро 10 мегавата ускоро био завршен.
Када је реч о резултатима плана трансформације ЕПС-а, навео је да се први резултати већ виде и да је потпуно измењена организација људских ресурса и информационо-комуникационих технологија. Одговарајући на питање шта да раде грађани Новог Сада који су платили увећане рачуне, који нису били тачни јер су погрешно очитани, рекао је да је увођење новог софтвера у ЕПС донело изазове, те да је уверен да је сада све сређено и да се све што је погрешно очитано може исправити.
- Што се тиче ЕПС-а, грађани могу да поднесу рекламације, ако мисле да рачун није исправан. Има више начина за подношење и на сваку рекламацију се одговори.
- Заједнички је циљ да се сви пропусти исправе и да се у што краћем року и на најбољи могући начин решавају све дилеме - рекао је Живковић.
Србија Данас/Информер