Ево какве половне аутомобиле су Срби најчешће куповали у 2018.
Приликом одабира половних четвороточкаша грађани Србије су се и 2018. највише занимали за возила са моторима запремине до 2.000 кубика!
Према подацима Републичког завода за статистику у првих десет месеци 2018. године у Србију је увезено 81.745 половних возила. Од тога 25.891 бензинаца и 55.838 дизелаша. Истовремено је регистровано 19.400 нових путничких возила. Највећи број је био марке "Шкода", а иза ње су "Фијат", "Фолксваген", "Рено", "Дачија" и "Опел".
Податак који доста говори о куповној моћи становништва је тај да се најчешће бирају половни аутомобили по цени од 1.000 до 2.000 евра (22 одсто). Иза њих су возила са ценом од 3.000 до 5.000 (17 одсто), а следе они за које продавци траже од 2.000 до 3.000 евра (16 одсто). На четвртом месту су кола вредности мање од 1.000 евра (10 одсто), наводи се на сајту Половни аутомобили.
Дизел и даље држи прво место, мада са мањом предношћу у односу на прошлу годину, а 42 одсто возача бира половне аутомобиле који користе ово гориво. Интересовање за возила која користе бензин је порасло на 28 одсто. Плин је такође постао популарнији пошто су се аутомобили са ТНГ уређајем тражили у 22 одсто случајева.
Скок цена горива сигурно је утицао и на раст популарности метана који са пет одсто више не представља занемарљиву врсту погона. За возилима на хибридни и електрични погон и даље влада слабо интересовање мада је и код њих забележен раст.
Дизелаши су дакле изгубили на популарности док су сви други више или мање добили.
Најтраженије марке су и даље "Фолксваген", "Ауди" и БМВ. Следе "Опел" и "Мерцедес". Немачки аутомобили су дакле без конкуренције по популарности. Модел који се најчешће тражен је "ауди А4". Одмах иза њега је "ауди А6". Доминацију четири прстена прекида БМВ "тројка", али на четвртом месту је поново возило из "Фолксваген" групације – "голф".
Већ годинама је за купце убедљиво најважнија граница по питању радне запремине - до два литра. Мало је оних који уопште разматрају куповину возила са мотором са више од 2.000 кубика. Објашњење је просто – знатно скупља регистрација за кола са мотором од преко два литра коју возачи не могу или не желе да плаћају!