ГЛАВОБОЉЕ ВОЗАЧА НА ТЕХНИЧКОМ ПРЕГЛЕДУ: Нова правила за проверу исправности "оборила" и до 80 одсто возила
Неисправна сигнализација, не ради жмигавац на ретровизору или задњи брисач, покварена је прскалица за прање шофершајбне, треће стоп светло губи контакт, пукло стакло...
Ово су неки од најчешћих недостатака због којих је у последња три дана, од 50 до 80 одсто возила "оборено" на техничком прегледу.
ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕДИ ПРЕКО НОЋИ ПОСКУПЕЛИ: Мајстори избацили нове цене, нови удар по џепу возача
ОДГОВОР НА ВЕЧНО ПИТАЊЕ: Како се мери температура која се званично објављује?
КОЛИКО СРБИЈА ИМА СТАНОВНИКА? Број за годину дана значајно опао
Од 6. јула је почела примена нових правила и снимање комплетног тока провере исправности аутомобила, што је значајно успорило читав процес. То је главни разлог што је велики број станица већ подигао цене техничког, јер упола мање возила успевају да прегледају. Раније је провера трајала 35, а сада 50 минута до сат времена. Многи још нису кориговали цене, али најављују да ће то урадити од следеће недеље. Тако је преглед пре 6. јула, за путничка возила коштао углавном од 3.000 до 4.500 динара широм Србије, а сада је од 5.000 до 7.000, а за теретна возила негде је и 8.000 динара.
Нова правила су донела и нове проблеме контролорима, који се суочавају са бесом незадовољних возача. Синиша Тодоровић, који ради на једној београдској техничкој линији, истиче да су запослени под великих стресом.
- Дођите да видите шта ми доживљавамо сваког дана, какве вербалне нападе од возача који нису прошли технички - каже Тодоровић. - Лепо смо их саветовали које недостатке да исправе, али нису нас послушали. Њима није проблем цена техничког, дали би и више само да прођу.
Влада Маринковић, из Националне асоцијације техничких прегледа, истиче да су возачи олако схватили промене.
- Нису разумели шта се десило 6. јула и директан утицај снимања камерама на увођење реда у исправност возног парка у Србији - објашњава Маринковић. - Није суштина у цени техничког прегледа, него је неопходно да возачи пре одласка на проверу отклоне недостатке које и сами виде, да не би "падали" због тривијалних ствари. После ће плаћати нови технички, јер не могу да стигну да поправе оно што треба у року од три дана, или ће један период бити без регистрације, што ће их још скупље коштати, ако тако возе.
И Александра Николић, директор техничког прегледа у једном ауто-центру, истиче да су возачи свесни недостатака, али их не отклањају и очекују да ће проћи.
- Сада морају да промене те навике, које су стекли због бројних техничких прегледа који су раније пропуштали разне недостатке - објашњава Николићева. - Пре доласка треба да припреме возило да буде исправно.
Према речима Владе Маринковић из НАТЕП скок цене техничког прегледа возила за око 2.000 динара тренутна је реакција, јер је смањен број линија.
- Многи још нису ни набавили камере, други вежбају да раде са видео-надзодром, али што се више њих буде отварало тржиште ће то регулисати и цене ће се вратити - сматра Маринковић.