ХЕЛИКОПТЕРИ МУП СТИЖУ СВУДА: Од допремања хране и лекова до спасавања људи и превоза до болница
Зима је протеклог викенда показала своје праве обрисе, који се, додуше, тек очекују.
Упркос завејаним путевима и селима, на срећу, до сада у овој сезони није било потребе да се у акције спасавања укључује и Хеликоптерска јединица МУП-а, што не значи неће бити, а од ове сезоне пилоти ове јединице требало би да превозе и повређене скијаше са Копаоника.
Како је за РТС изјавио командант ове јединице Ненад Недић њихови задаци су и током зиме разбоврсни а оно шт је најопасније што може да им се догоди током нахладнијег годишњег доба јесте што се тиче летења хеликоптером појава залеђивања која може да утиче на безбедност извршења летачког задатка.
ЗАВЕЈАНА СРБИЈА НАКОН ВЕЛИКИХ ПАДАВИНА: Све машине на терену, помажу и мештани! Чак 290 потрошача без струје (ФОТО)
ЗАШТО СЕ КАЖЕ "ШИО МИ ГА ЂУРА"? Израз се често користи, али ово сигурно нисте знали
ЗАВЕЈАНА СРБИЈА НАКОН ВЕЛИКИХ ПАДАВИНА: Све машине на терену, помажу и мештани! Чак 290 потрошача без струје (ФОТО)
- Налазите се у условима да се стварају наслаге леда на свим виталним деловима хеликоптера које могу проузроковати да утиче на саму безбедност извршења лета - рекао је Недић гостујући у Београдској хроници.
Према његовим речима, јединица као саставни део МУП-а има обавезу и дужност да притекне сваком грађаниму на било којој тачки териотрије Србије.
- Можемо и кадри смо да стигнемо до било ког места које се налази на територији Србије и да пружимо сву неопходну помоћ - истакао је Недић.
Има разноврсних задатака, транспорт повређеног лица или пацијента до најближе медицинске установ, да се допреми храна и лекови, све зависи од специфичног задатка.
Превозиће и повређене скијаше са Копаоника.
- Наше болнице које имају хелиодроме су Универзитетски клинички центар у Нишу, који је опремљен за слетање и полетање, као и Београд, тачније Војномедицинска акдамеија (ВМА), где је регистрован хелиодром. Да, први пут да ски-центар Копаоник располаже могућношћу да постоји хеликоптерски транспорт за теже повређене скијаше - рекао је Недић.
На питање да ли је тежа борба са ватром или са снегом, Недић објашњава да је подједнако тешко и једно и друго.
- Ваздухоплов којим летимо и служи да пружи помоћ, гашење пожара је специфично јер је захтевно, одвија се на високим темепртурама и услови су такви да не одговарају карактеристикама хеликоптера - каже он и додаје да су у пракси показали да су способни да изврше сваки задатак:
- Свако очекује неку врсту помоћи од вас а ви морате да одреагујете у кратком року и свесни сте да сте ви последња карика која може некога спасити.
Пилоти, према његовим речима, морају да воле посао и да ће из љубави према летењу бити способни да буду успешни.
- Добили смо признање као једини оператер који је хеликоптер користио за извршење свих летачких операција у чије намене је он конструисан. Користили смо хеликоптер Х-145 за задатке за које је пројектован - закључио је Недић, командант јединице чији тимпви изводе спасилачке акције које често изгледају као сцене из акционих филмова.