КАКО ЈЕ ПРОПАО "НЕВИДЉИВИ"? Испливали нови докази - Срби су потпуно УНИШТИЛИ СТЕЛТ ПРОЈЕКАТ!
Пре неколико дана, један од најчитанијих ваздухопловних сајтова The War Зоне објавио је текст о погађању и другог авиона Ф-117А.
Догађај се збио дана 30.04.1999. године, а дејство на погођени авион извршио је 3. рд 250. ракетне бригаде ПВО, наоружан ракетним системом ПВО С-125М Нева. Руковаоц гађања је био тада мајор Бошко Дотлић, који је био руковаоц гађања и код погађања и обарања авиона Ф-16ЦГ, који се срушио у реону јужно од Шапца у селу Накучани.
Са америчке стране, сведочанство је дао сада пензионисани амерички пилот Чарли Хејнлајн који је био пар (wingman) погођеној летелици.
Опрез! Овога се плаши свака жена! Не игноришите симптоме упорне Ешерихије
ДИПЛОМАТСКА МИСИЈА СРПСКЕ ЦРКВЕ: Овај догађај прети да ТЕКТОНСКИ УЗДРМА православни свет!
СРБИЈО БУДИ ПОНОСНА НА ОВЕ ХЕРОЈЕ ИЗ ВЕЛИКЕ ПЛАНЕ: Јуче је само један лекар прегледао чак 84 пацијената
На моје лично изненађење, појавиле тврдње како то у ствари није истина и како чак ни сведочење пилота који је летео у пару са погођеним авионом у ствари није довољан доказ. Поставило се и питање око судбине тог авиона, па су тако појединци потпуно паушално изјављивали како је летелица "лако оштећена" и како је "сигурно брзо оправљена и касније обављала борбене задатке у Авганистану 2001. и Ираку 2003. године". Наравно, за ове тврдње нису приложили никакве доказе.
Са друге стране, ја сам приложио оно што сам успео да пронађем. То је Извештај и анализа за амерички Конгрес, написана од стране пуковника америчког ваздухопловства Евереста Е. Riccionia "Десцриптион оф оур фаилинг acquisition system ас exemplified by the history, натуре анд analysis оф the УСАФ Ф-22 Раптор програм; А натионал tragedy – Military анд Economy" iz 8. марта 2005. године.
У том извештају, пуковник Riccioni критикује прескуп и неисплатив програм развоја Ф-22, који је требао у потпуности да замени авионе Ф-15 и наводи разлоге за то. Чињеница јесте да је његов радни опус, јер ово није његов једини рад на овом „случају Ф-22“ који је доспео до америчког Конгреса, значајно допринео томе да се развој и производња Ф-22 ипак прекине раније са далеко мање произведених летелица него што је било предвиђено. Са друге стране, ловац Ф-15 не само да није замењен, него је даље унапређиван и модернизован, и даље је главна снага и окосница америчке ловачко-пресретачке авијације. Свакако се радило о озбиљном аутору, бившем награђиваном пилоту америчке авијације и предавачу Астронаутике на америчким високим војним школама. Преминуо је током 2015. Године.
У Извештају он пише:
- This евент, which occurred дуринг the Косово цонфлицт он 27. March, was а мајор blow то the УС Аир Форце. The аирцрафт was специал: ан Ф-117 Nighthawk stealth бомбер that схоулд хаве беен all бут инвисибле то the Сербиан аир дефенцес. Анд this certainly wasn’t а флуке - а few nights латер, Серб missiles дамагед а сецонд Ф-117.
У наставку текста, у фусноти, пише:
- Оф the three аирцрафт схот down дуринг оур инцурсион инто Сербиа, оне was ан Ф-16 flown by а пилот доинг other what хе was дирецтед то до, анд two were the мост stealthy Ф-117 Nighthawks, оне оф which staggered бацк то итс home басе невер то fly агаин, со ит ис селдом цоунтед.
С обзиром да су појединци исмевали текст сведочанства пилота авиона Ф-117А, а ти исти појединци величају НАТО, питам се зашто исмевају текст америчког пуковника и сведочанства америчких пилота? Ово нису писали неки српски пуковници или пилоти жељни некакве накнадне славе, него амерички, којима сигурно неће донети славу одавање некаквих тајни да је још један (или два) Ф-117А погођен и да је након тога, када се вратио кући, приземљен.
Међутим, постоје и други докази које ћу сада предочити.
У својој књизи „Stealth Fighter – А year ин the лифе оф ан Ф-117 пилот“, коју је написао бивши пилот Ф-117А, који је летео у мисији над тадашњом СРЈ, потпуковник Вилијам Б. О`Конор овако описује тај догађај и именује пилота другог оштећеног авиона Ф-117А као „Фласх“ (летачки надимак)
Пилот О`Конор описује повратак у матичну базу "кући" у Холоман. Пише следеће:
– А цоупле оф days латер, we греетед the сецонд гроуп оф Ф-117’с ин фром Germany. There were only тен јетс лефт. Two оф the 12 хад то аборт бацк то Спангдахлем with фуел проблемс. –
Он констатује да су дочекали другу групу летелица Ф-117 из Немачке. Преостало је још десет летелица. Две од дванаест морале су да се врате у Шпандалем због проблема са горивом.
У наставку пише, када су летелице кренуле назад према Холоману, укључујући и оштећени Фласхов авион Ф-117А:
- Абоут two thirds оф the way across, Фласх’с јет хавинг рецеивед only фиелд репаирс ин Germany афтер беинг дамагед previously, беган вентинг фуел фром the лефт wing. То comply with the диверт цонстраинтс, хе неедед quite а few море плугс then нормал анд was cycling он анд off the боом regularly унтил reaching the Цанадиан цоаст.
Притом треба рећи да је било предвиђено да се летелице допуне 8 пута до „куће“, али да је овај авион допуњен "још неколико пута".
Затим, ту је и цитат из књиге "Лоцкхеед Ф-117 Nighthawk Stealth Fighter", написана од стране аутора Пола Ф. Крикмора (Паул Ф. Црицкморе) у издању Osprey Публисхинга. На страни 58. књиге, пише:
- Он Април 3, 1999, thirteen Ф-117 Nighthawk’s фром the 9th ФС јоинед Оператион Allied Форце, when they deployed фром Holloman то Спангдахлем АБ, Germany. Ит хас цоме то light that ан аирцрафт фром this унит (possibly аицрафт 82-0818) was дамагед ин the лефт wing by either а Серб САМ ор ААА, дуринг ан attack сометиме between Април 4. анд 9. The дамаге was such that ит ис белиевед the пилот was required то диверт. This инцидент ремаинс а highly сенситиве issue анд both Лоцкхеед анд УСАФ personnel хаве рефусед поинт-бланк то елаборате further.
Уз ове додатне цитате америчких аутора можемо закључити следеће:
- Најмање два авиона Ф-117А имало је проблем са системом инсталације горива на крају мисије. – Један авион Ф-117А је погођен и оштећен између 4. и 9. априла године. – Један авион Ф-117А је погођен и оштећен 30.04.1999. године.
Из овога произилази више могућих теорија и верзија.
Авион Ф-117А који је погођен између 4. и 9. априла у лево крило је исти онај авион чији пилот има надимак Фласх (а чије име је Jodd Flesch, који је приликом повратка у базу Холоман имао изненадно цурење горива испод левог крила и који након слетања на аеродром у Новом Мексику (Холоман), више није летео, судећи по писању америчког пуковника Евереста Е. Рићонија. Пуковник Еверест Е. Рићони је, подсетимо, написао да обарање авиона Ф-117А дана 27.03.1999. године није била случајност већ је неколико ноћи касније погођен још један. Свакако је могуће да се под термином "неколико ноћи" може сматрати баш то, а да се не односи на летелицу погођену дана 30.04.1999. године, више од месец дана касније.
Авион Ф-117А који је погођен 30.04.1999. године је летелица чији је пилот био Фласх, која је имала цурење по повратку у базу Холоман и која више није потетела, по Рићонију. Ово би подразумевало да не знамо шта је било са судбином авиона који је погођен у лево крило, између 4. и 9. априла 1999. године.
Аутор Пол Ф. Крикмор је погрешио у датуму погађања авиона 82-0818 и то се у ствари десило дана 30.04.1999. године, а не између 4. и 9. априла. И онда је тај авион имао цурење горива по повратку у базу Холоман и није више полетео, по Рићонију.
Овде имамо три проблема, како их ја видим.
Први је велика грешка у датумима, која ми не делује реално. Други проблем би био у томе, по овом аутору, да се не зна да ли је авион погођен пројектилом земља-ваздух (непознатог типа) или противавионском артиљеријом, док се погађање авиона од 30.04.1999. одмах већ током рата и непосредно након рата, приписује у више западних извора као погодак ракете земља-ваздух, односно ракете система СА-3 (западна ознака за систем С-125 Нева). С обзиром да је књига Пола Крикмора написана 2014. године, (чак након књиге Вилијама О Конора) не делује ми реално да аутор није био упознат са овим детаљом. Чињеница да он не наводи другу летелицу као погођену, објашњавам тиме да је у књизи описао инцидент летелице из 9. Сквадрона које су у мисију дошле касније, тек 03.04.1999, што може имплицирати да је летелица погођена 30.04.1999. припадала другом ловачком Сквадрону и то 8. ловачком Сквадрону, коме је припадано и оборени пилот Дејл Зелко. Трећи проблем је што и даље немамо одговор шта је са другим Ф-117А који је имао проблема са инсталацијом горива на крају мисије.
С обзиром да приватно волим философију, каже се да је најједноставније решење обично тачно.
Флешов авион је погођен у лево крило између 4. и 9. априла неким од система ПВО. Наређено му је да скрене и напусти мисију. Слетео је у Шпандалем. Због квара на систему инсталације горива, није више летео у мисији над СРЈ, а због ситних теренских оправки које је добио у бази у Немачкој (по исказу у књизи пилота Вилијама О`Конора) полетео је, након завршетка рата, назад у своју базу у Холоман у држави Нови Мексико уз ризике. Притом му је на 2/3 пута пукла цев за гориво испод (раније погођеног и оштећеног) левог крила и морао је бити чешће допуњаван у ваздуху. Када је стигао у матичну базу није више летео (по извору америчког пуковника Евереста Е. Рићонија).
Авион који је погођен 30.04.1999. године је такође имао проблема са инсталацијом горива. Услед оштећења и проблема са системом инсталације горива, није више летео у мисији над СРЈ. Немамо посредних или непосредних сазнања о даљој судбини овог авиона нити да ли је летео у будућности. Моја претпоставка је да је то авион који пилот Вилијам О Конор, наводи као други авион који је имао проблема са инсталацијом горива и који је чекао и каснио са повратком у базу у Холоман. Док у књизи пилота Вилијама О` Конора, имамо опис како је "први" авион (Флеш) некако стигао кући до Холомана, немамо никакве податке како је овај „други“ авион стигао у матичну базу. Не зна се да ли је полетео или је транспортован. У књигама бивших америчких пилота и исказу пилота Хејнлајна, немамо никаквих података о његовој даљој будућности. То је свакако интересантан податак, односно недостатак тог податка је интересантан податак.
Овде постоји и одређена вероватноћа да постоји и четврти авион Ф-117А. Она се огледа у томе што не знамо са потпуном сигурношћу који је тај "други" авион о коме Вилијам О`Конор пише. Ја сам закључио да је то авион погођен 30.04.1999. међутим, нити један озбиљан истраживач, а ја себе сматрам озбиљним истраживачем (иако аматер и са ограниченим ресурсима и могућностима), не може искључити могућност да он говори о неком другом авиону а то би у овом случају био четврти авион. То би онда значило да је авион погођен дана 30.04.1999. само лакше оштећен и релативно брзо оправљен али и да је неки наредни "добио по репу".
У сваком случају, ја верујем у обарање једног авиона Ф-117А (27.03.1999.), оштећење и отпис једног Ф-117А и оштећење уз непознату даљу судбину бар још једног авиона Ф-117А (могуће и два).
Наравно свако на порталу има право да изложи контратезе овоме што сам написао али саветујем уважавање очигледности да су сви подаци искључиво из америчких извора и то од бивших пилота Ф-117А (Вилијам О`Конор и Чарли Хејнлајн), америчког пуковника ваздухопловства Евереста Рићонија и познатог америчког стручњака за авијацију и аутора бројних књига о авијацији за Оспреј Публисхинг, Пола Ф. Крикмора.
Надам се да ова анализа доприноси даљем разјашњењу догађаја, а свакако се "истрага“ о овим и другим интересантним догађајима и цртицама из ваздушног рата 1999. године над тадашњом СРЈ неће зауставити. Можда ће мотивисати и друге истраживаче, можда са значајнијим могућностима у проналажењу нових извора и кредибилних података.